آیا پوتین در تماس تلفنی با شولتز، برلین را تهدید کرد؟

صدراعظم آلمان، گزارش‌ها درباره اینکه رئیس جمهور روسیه در مکالمه با وی، تهدید به تشدید و گسترش جنگ اوکراین کرده را رد کرد.

به گزارش مشرق، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در واکنش به پرسشی درباره اینکه آیا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با وی، نسبت به تشدید تنش در اوکراین، تهدید کرده یا خیر، گفت که چنین چیزی صحت ندارد.

شولتز گفت که رسانه‌ها در تفسیر گزارش‌های رسمی برلین درباره مذاکرات و مباحثات با مسکو، خیلی ضعیف عمل کرده‌اند.

وی افزود: بنا به دلایل موجه، درباره مذاکراتی که با رئیس جمهور روسیه داشتم، صحبت نمی‌کنم. اما می‌توانم بگویم که گزارش‌های ادعایی درباره رد و بدل شدن اظهارات تهدیدآمیز در این مذاکرات، کذب است.

شولتز و پوتین آخرین بار در اواسط سپتامبر به صورت تلفنی با یکدیگر مکالمه کردند. بر اساس اعلام برلین، شولتر در این مکالمه ۹۰ دقیقه‌ای، پوتین را ترغیب کرده تا برای جنگ اوکراین، راه‌حلی دیپلماتیک بیابد؛ راه‌حلی که بر پایه آتش‌بس و خروج کامل نیروهای روسیه از کی‌یف استوار باشد.

وی همچنین تاکید کرده بود که هرگونه الحاق مناطق دیگر به روسیه بدون پاسخ نمانده و تحت هیچ شرایطی به رسمیت شناخته نخواهد شد.

بر اساس اعلام کرملین، پوتین شولتز را در جریان بمباران بی‌وقفه شهرهای منطقه دونباس توسط اوکراین، قرار داده و آن را «نقض فاحش قوانین بشردوستانه» خوانده است.

چند هفته پس از این مکالمه، همه‌پرسی‌های الحاق در مناطق خِرسون، زاپروژیا، لوهانسک و دونتسک برگزار شد و این مناطق اوایل اکتبر به طور رسمی به مسکو الحاق شدند.

شولتز اوایل هفته جاری در گفت‌وگویی مدعی شده بود که لحن مکالمات وی با پوتین «همیشه دوستانه است حتی اگر بر سر موضوع، اختلاف نظر بسیار شدیدی داشته باشیم.»

وی همچنین تاکید کرده بود: فکر می‌کنم حفظ این مکالمات مهم است اما نباید انتظار داشت که این تماس‌ها بلافاصله به نتیجه ختم شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    روسیه را نمی‌دانیم اما ، این کثیف های نژادپرست آلمانی یک هدیه ویژه پیش ما دارن و به وقتش بهشون میدیمش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس