هشدار کی‌یف به اروپا در مورد مواجهه با موج جدید پناهجویان

نخست‌وزیر اوکراین با اشاره به  به حملات هوایی اخیر روسیه به زیر ساخت های این کشور، نسبت به عزیمت موج تازه از پناهجویان بی‌شمار اوکراینی در زمستان امسال به سوی اروپا هشدار داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آلمان با انتشار این خبر افزود: «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین روسیه را متهم کرد که با حملات هوایی به زیرساخت‌های غیرنظامی قصد دارد این کشور را به ورطه یک "فاجعه انسانی" سوق دهد، چراکه زمستان سردی در پیش رو است و می تواند بسیاری از انسان ها به علت سرما و  یخ زدگی جان خود را از دست دهند.

شیمهال در مصاحبه با نشریه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» دراین مورد گفت: چنانچه برقی در کار نباشد، گرمایشی وجود نداشته باشد، آبی در اوکراین وجود نداشته باشد، آنگاه می تواند آغاز سونامی مهاجرتی جدید به سمت اروپا باشد.

هشدار کی‌یف به اروپا در مورد مواجهه با موج جدید پناهجویان

نخست وزیر اوکراین با اشاره به این مطلب خواستار تجهیزاتی برای تولید برق و گرمایش و همچنین تجیهزات تصفیه آب شد، وی گفت: هنوز سوخت برای ژنراتورها (برق) در دسترس است؛ اما چنانچه  قطعی برق و گرمایش در مقیاس بزرگ روی دهد، آنگاه نیاز حتی به  "واردات برق" از غرب خواهد بود.

 به دنبال حمله اوکراین به زیرساخت های روسیه و حمله تروریستی به پل کریمه ، روسیه نیز در پاسخ به زیرساخت های اوکراین حمله برد بطوریکه کی یف مدعی شد حداقل ۳۰ درصد از نیروگاه های برق آن کشور دراین حملات نابود شده است.

این گزارش می افزاید: از فوریه گذشته و از زمان آغاز جنگ در اوکراین بیش از هشت میلیون اوکراینی از این کشور آواره و به سمت غرب و اروپا مهاجرت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس