راهپیمایی 25 هزار نفری در بلژیک علیه کم‌کاری دولت در امور اقلیمی

رسانه‌ها از برگزاری راهپیمایی با حضور شهروندان بلژیکی در اعتراض به کم کاری دولت این کشور در زمینه امور اقلیمی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های بلژیکی شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از برگزاری راهپیمایی با حضور شهروندان بلژیکی در اعتراض به کم کاری دولت این کشور در زمینه امور اقلیمی خبر دادند.

وبگاه «پولیتیکو» به نقل از رسانه‌های بلژیکی نوشت، شهر «بروکسل» روز یکشنبه شاهد تظاهرات سازماندهی شده متشکل از بیش از ۹۰ سازمان محیط زیستی و اتحادیه‌های کارگری بود و مردم خواستار تدابیر شدید دولت علیه گرمایش جهانی شدند.

رسانه‌های محلی بلژیک از تردد سخت خودروها ناشی از این راهپیمایی خبر دادند. پلیس شمار شرکت کنندگان در این راهپیمایی را  ۲۵۰۰۰ نفر اعلام کرد.

«ربکا اینسن» از اعضای گروه «ائتلاف اقلیمی» گفت، مردم همچنان به حضور در خیابان‌ها برای اقدامات بیشتر دولت در زمینه آب و هوا ادامه می‌دهند.

یک رسانه بلژیکی نیز نوشت، برای اولین بار در سال جاری، تظاهرات بزرگی ضد تغییرات اقلیمی در بروکسل برگزار شد. در این تظاهرات اقشار مختلف ساکن بلژیک حضور داشتند. این راهپیمایی تنها دو هفته قبل از آغاز اجلاس اقلیمی در شهر «شرم الشیخ» در مصر برگزار شد. سازمان دهندگان امیدوارند که تظاهرات روز یکشنبه تفکرات دولت فدرال و منطقه‌ای بلژیک را روی مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی متمرکز کند.

یکی از حاضران در این راهپیمایی گفت، به خیابان‌ها آمده‌ایم زیرا باید در زمینه انرژی و کشاورزی اقدامی انجام شود.

راهپیمایی ۲۵ هزار نفری در بلژیک علیه کم‌کاری دولت در امور اقلیمی

این گزارش حاکیست، خواسته‌های ائتلاف اقلیمی شامل مالیات بر سود مازاد شرکت‌های فعال در حوزه انرژی و مسکن برای کارآمدتر کردن خانه‌ها در بلژیک در مصرف انرژی است.

در این راهپیمایی علاوه بر گروه‌های دوستدار محیط زیست و اتحادیه‌های کارگری، نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی و سیاستمدارانی از چندین حزب سیاسی در بلژیک حضور داشتند.

اروپا این روزها صحنه تظاهرات و راهپیمایی مردم علیه دولتمردان این قاره است. از رومانی گرفته تا جمهوری چک ، فرانسه و آلمان مردم روزهای گذشته دست به تظاهرات زدند . در فرانسه مدتی است که اعتصاباتی نیز برگزار شده است.

راهپیمایی ۲۵ هزار نفری در بلژیک علیه کم‌کاری دولت در امور اقلیمی

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز شنبه در این باره نوشت، در رومانی، معترضان برای ابراز ناراحتی از افزایش هزینه‌های زندگی، با خودروهای خود بوق زدند و شهروندان دیگر بر طبل کوبیدند.مردم فرانسه نیز به خیابان ها آمدند و خواستار افزایش دستمزدها شدند.

تظاهرات کنندگان در جمهوری چک علیه مدیریت بحران انرژی توسط دولت تظاهرات کردند. کارکنان راه آهن در انگلیس و  در آلمان خلبانان این کشور اعتصاب کردند تا با افزایش قیمت‌ها، دستمزد بهتری دریافت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 1
    شما نوع تظاهرات را مقایسه کنین . برای نجات زمین و مشکلات گرمایش زمین . بعد پخمه های شریف برای نهار خوردن در یک سالن و برداشتن روسری .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس