کد خبر 1481097
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
تظاهرات در جمهوری چک علیه شرایط اقتصادی

مردم چک روز یکشنبه در اعتراض به افزایش قیمت‌ها در این کشور تظاهرات کرده و از دولت خواستند تا اقداماتی را اتخاذ کند تا شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

به گزارش مشرق، حدود ۲۵ هزار شهروند جمهوری چک روز یکشنبه با تجمع در میدان «ونسسلاس» در پراگ، پایتخت این کشور، علیه دولت جمهوری چک تظاهرات کردند.

این تظاهرات تحت شعار «چک علیه فقر» برگزار شد که طی آن تظاهرات کنندگان به دنبال جلب توجه دولت چک به وخیم شدن شرایط زندگی در این کشور است که طی آن شهروندان با افزایش قیمت‌های برق، سوخت و مواد خوراکی مواجه هستند.

در جریان این تظاهرات، مشارکت کنندگان درخواستی را امضا کردند که طی آن از دولت خواستند اقداماتی را اتخاذ کند تا شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

تظاهرات در جمهوری چک علیه شرایط اقتصادی

جمهوری چک از زمان حمله نیروهای روس به اوکراین به شدت از کی‌یف حمایت کرده است. این کشور برای ارتش اوکراین تسلیحات تهیه کرده و نیم میلیون آواره را پذیرفته است.

جمهوری چک مانند بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، با تورم فزاینده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که در سپتامبر در مقایسه با سال قبل به ۱۸ درصد رسید. «ویت راکوسان» وزیر کشور جمهوری چک اخیرا در واکنش به اعتراضات مردمی در توییتی نوشت: «ما می‌دانیم که دوست ما کیست و چه کسی برای آزادی ما خونریزی می‌کند. ما همچنین می‌دانیم که دشمن ما کیست».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس