اروپا در مدار اعتراض؛ خروش مردم جمهوری چک علیه دولت غربگرا و ناتو

هزاران نفر در جمهوری چک علیه دولت غربگرای این کشور،تورم بالا و حمایت از اوکراین تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر در جمهوری چک روز شنبه علیه دولت غربگرای این کشور و تورم بالا تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مردم به تورم بالا در جمهوری چک اعتراض کردند و خواستار پایان دادن به حمایت نظامی این کشور از اوکراین شدند. این تظاهرات از سوی یک گروه سیاسی جدید، سازماندهی شد و مردم در یکی از میادین شهر «پراگ» پایتخت چک حضور یافتند و از دولت ائتلافی خواستند استعفا دهد.

جنگ در اوکراین یکی از مسائل مهم در تظاهرات روز شنبه بود که در آن جمعیت خواستار راه حلی صلح آمیز برای خاتمه درگیری شدند. برخی از افراد هوادار ارتش روسیه نیز در این تظاهرات حضور داشتند. برخی از معترضان شعار دادند: «جنگ را متوقف کنید، ناتو را متوقف کنید.»

خروش مردم جمهوری چک علیه دولت غربگرا و ناتو

جمهوری چک از زمان حمله نیروهای روس به اوکراین به شدت از کی‌یف حمایت کرده است. این کشور برای ارتش اوکراین تسلیحات تهیه کرده و نیم میلیون آواره را پذیرفته است.

جمهوری چک مانند بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، با تورم فزاینده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که در سپتامبر در مقایسه با سال قبل به ۱۸ درصد رسید. «ویت راکوسان» وزیر کشور جمهوری چک اخیرا در واکنش به اعتراضات مردمی در توییتی نوشت: «ما می‌دانیم که دوست ما کیست و چه کسی برای آزادی ما خونریزی می‌کند. ما همچنین می‌دانیم که دشمن ما کیست» .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    انشاالله در انتخابات مردم چک نظرشان را خواهند داد.
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    حالا نه اینکه اونایی که دوست و متحد روسیه هستند همه در ناز و نعمت به سر میبرند و هیچ مشکلی ندارند .‌از جمله ایران که دیگه ملت غرق در خوشی هستند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس