سیاستمدار آمریکایی: اعزام نیروهای ناتو به اوکراین دنیا را به پایان نزدیک می‌کند

یک عضو ضد جنگ حزب دموکرات آمریکا هشدار داد، اعزام سربازان ائتلاف ناتو به اوکراین می‌تواند دنیا را به پایان نزدیک کند.

به گزارش مشرق، «جفری ام یانگ»، سیاستمدار جناح «ترقی‌خواه» حزب دموکرات آمریکا هشدار داد، هر مقام غربی که استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را به صورت جدی در نظر گرفته، باید قبل از آنکه جهان را در یک جنگ هسته‌ای فرو ببرد، در این «فکر دیوانه‌وار» تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ جفری یانگ که خودش را یکی از ضد جنگ ترین چهره‌ها در حزب دموکرات خوانده و چندی پیش نامزد رقابت در این حزب بر سر فرمانداری ایالت کنتاکی شد در توئیتر در واکنش به هشدار مشابهی که از سوی «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان علیه استقرار نظامیان ناتو در اوکراین مطرح شد نوشت: «این کشورهای غربی بهتر است در هر گونه اقدامی شبیه به این کار تجدید نظر کنند. آنها بهتر است بارها و بارها روی این کار فکر کنند. چنین کاری دیوانه‌وار است. این کار می‌تواند باعث نابودی هر کشوری که سربازانش را بفرستد، توسط روسیه شود؛ یا این که این کار می‌تواند جنگی هسته‌ای که احتمالا باعث کشته شدن همگان در جهان شود را در پی داشته باشد.»

اوربان روز جمعه هشدار داد، به نظر می‌رسد رهبران غربی به طرح پیشنهاد ارسال سربازان ناتو به اوکراین «به شکلی کاملا جدی بسیار نزدیک هستند.»

جفری یانگ که ۶۶ ساله و طبق توصیف خودش، «دموکرات حامی صلح» است، یکی از معدود سیاستمداران حزب دموکرات معاصر است که از تداوم پشتیبانی‌های آمریکا و ناتو از جنگ در اوکراین و اشغالگری آمریکا در سوریه انتقاد کرده و اخیرا نیز استفعای «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا را به خاطر تهدیدات اخیرش علیه ایران مطالبه کرد.

او در انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر ۲۰۲۲ کنگره آمریکا از طرف حزب دموکرات برای کرسی مجلس نمایندگان این کشور نامزد شد اما از «اندی بار»، رقیب جمهوریخواهش شکست خورد. او مکررا اندی بار را متهم کرده به اینکه «در ۹ سال گذشته» رای به ارسال تسلیحات برای «نازی‌ها» در اوکراین داده است.

این سیاستمدار دموکرات همچنین در ابتدای سال ۲۰۲۳ گفت، «جو بایدن»، رئیس جمهور دموکرات آمریکا «باید فورا از بابت جنایات جنگی در اوکراین، یمن، سوریه، عراق و جاهای دیگر و ادامه دادن به یک جنگ نیابتی غیرقانونی علیه روسیه در اوکراین استیضاح شود.»

او در کارزارش برای انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا روی کاستن از بودجه نظامی آمریکا، منحل کردن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و حذف پولهای کلان سیاسی مانور داد.

پنج روز دیگر اعضای حزب دموکرات و جمهوریخواه برای شرکت در رقابت مقدماتی تعیین فرماندار ایالت کنتاکی به پای صندوق های رای می‌روند و نامزدهای نهایی دو حزب در انتخابات سراسری در تاریخ هفتم نوامبر شرکت خواهند کرد. «اندی بشیر»، فرماندار جمهوریخواه فعلی ایالت کنتاکی که به طور سنتی یک پایگاه حامی حزب جمهوریخواه به شمار آمده، بر اساس نظرسنجی‌ها با کسب ۶۱ درصد رای، بخت اول پیروزی در انتخابات ماه نوامبر محسوب می‌شود. با این وجود جفری یانگ روی جلب آرای رای دهندگان دموکرات و جمهوریخواهی که از تبلیغات ضد جنگ و ضد مداخله‌جویی او حمایت کنند، حساب باز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس