لهستان بزرگ‌ترین نیروی زمینی را برای مقابله با روسیه تشکیل می‌دهد

یک رسانه انگلیسی گزارش کرد که لهستان درصدد است بزرگ‌ترین نیروی زمینی را برای مقابله با روسیه ایجاد کند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی به تلاش‌های گسترده غرب علیه روسیه به بهانه حمایت از اوکراین اشاره کرد و نوشت که لهستان در حال ایجاد بزرگ‌ترین نیروی زمینی برای مقابله با روسیه است.

در این گزارش آمده است که نظامیان هنگ ۱۱ توپخانه لهستان در فاصله‌ای نه چندان دور از مرز روسیه مستقر شده‌اند و اواسط ماه دسامبر، ۲۴ هوویتزر خودکشی ساخت کره جنوبی را دریافت کردند که قادر است اهدافی در فاصله ۳۴ مایلی را هدف قرار دهد و همین امر قابلیت‌های جدید و مرگباری را به این هنگ افزوده است.

این گزارش ادامه داد که با توجه به جنگ اوکراین در همسایگی لهستان، در صورتیکه جنگ به مرز این کشور کشیده شود، ارتش لهستان سلاح‌های مناسب و ضروری را برای مقابله با ارتش روسیه در اختیار دارد.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرد که ارتش لهستان در حالی به سرعت خود را برای نبرد با روسیه تسلیح می‌کند که در سال جاری میلادی، این کشور اروپایی قصد دارد چهار درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف دفاع کند که این دو برابر مقرری ناتو است و لهستان را را به بالاترین سرانه هزینه‌کننده برای دفاع در ائتلاف ناتو تبدیل می‌کند.

بر اساس این گزارش، لهستان به بهانه جنگ اوکراین، قراردادهای نظامی بیشتری با کشورهای دیگر برای خرید تجهیزات نظامی منعقد کرده است.

وزیر دفاع لهستان نیز با اتهام‌زنی به روسیه اخیراً در مصاحبه با وبگاه «دیفنس ۲۴» گفت: «حمله جنایتکارانه فدراسیون روسیه با هدف قرار دادن اوکراین و ماهیت غیرقابل پیش‌بینی پوتین به این معنی است که ما نیاز به تسریع در مدرن‌سازی تجهیزات داریم».

لهستان از جمله کشورهای اروپایی است که مواضع بسیار تندی علیه روسیه دارد به طوریکه اخیراً «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان در جریان مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» با تأکید بر لزوم مقابله با روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین نمونه ای از «سیاست استعمار نو» روسیه است و اگر کنترل نشود، می‌تواند موجب «تجاوز علیه یک کشور دیگر» شود.

وی در این خصوص گفت: «به طور خلاصه، [روسیه] می‌خواهد اوکراین را به بردگی بکشاند و ما نمی‌توانیم در قرن ۲۱ با چنین چیزی موافقت کنیم. روسیه اگر اوکراین را شکست دهد، با کشورهای دیگر نیز همین رفتار را خواهد داشت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    9 11
    مرگ بر پوتین ابن زی زی گولو تابه تا
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      8 2
      لعنت به زلنسکی (موش کثیف صهیونیست) که اوکراین زیبا را ویران کرد.
    • پری مجرد 43 ساله IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 1
      لعنت خداوند بر تو و بر.....
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    5 14
    خیلی کثیفی مشرق خیلی
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      شما تمیزی فقط
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 4
    لعنت بر پوتین و هوادارانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس