«گردان قاطرچی‌ها» به چاپ بیست‌ویکم رسید

رمان «گردان قاطرچی‌ها» نوشته داوود امیریان توسط انتشارات کتابستان به چاپ بیست‌ویکم رسید.

به گزارش مشرق، رمان «گردان قاطرچی‌ها» نوشته داوود امیریان به‌تازگی توسط انتشارات کتابستان به چاپ بیست و یکم رسیده است. این کتاب حکایت گروهی از رزمندگان است که در جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وظیفه تدارکات و رساندن مهمات و آذوقه را از مسیرهای صعب العبور و کوهستانی برعهده دارند.

امیریان نویسنده طنزپرداز کودک و نوجوان توانسته است روایت دفاع مقدس را با بیانی تازه در کتاب‌های خود به مخاطبان نوجوانش منتقل کند. این کتاب یکی دیگر از سری کتاب‌های داستانی این نویسنده است که تا کنون بارها تجدید چاپ شده.

کتاب اولین بخش خود را با معرفی شوخ‌ترین، شلوغ ترین و آزار رسان ترین فرد گردان قاطرچی‌ ها یعنی سیاووش آغاز می‌کند و برای معرفی هرچه بهتر او داستان مورچه‌های آتشینی را تعریف می‌کند که سیاوش داخل عرق چین کربلایی غفور که قبول کرده بود در غیاب حاج آقا شریفی نماز جماعت آن روز را بخواند، ریخته بود.

«جنگجویان شنگول» بخش دیگری از این رمان است که به معرفی شخصیت یوسف فرد دیگر گردان قاطرچی‌ها می‌پردازد. یوسف که در یکی از عملیات‌ها به شدت زخمی شده است به طور معجزه آسایی بهبود می‌یابد و پس از هجده ماه به صورت یک فرار موفق، خانه را به مقصد جبهه ترک می‌کند و سر از پادگان دوکوهه در پنج کیلومتری اندیمشک در می‌آورد و بعد از چند روز از طرف فرمانده لشکر احضار می‌شود.

ادبیات طنزگونه این رمان سبب می‌شود که مخاطب مشتاقانه پیگیر داستان باشد و به خوبی با شخصیت‌های آن همزاد پنداری کند.

چاپ بیست و یکم این رمان با ۲۷۲ صفحه و قیمت ۱۰۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس