به گزارش مشرق، علیمحمدکریمپور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶با بیان این مطلب گفت: «پل جوادیه نتیجه تلاش جمعی از کارگران زحمتکش و مهندسان ایرانی در شهرداری تهران است. طرح معماری این پل برگرفته از سوزن ریل قطار است و با توجه به اینکه معبری برای عبور و مرور قطار و محلی برای اتصال شمال و جنوب تهران بود، طراحی نقشه آن اهمیت زیادی داشت که البته طراحی این پل را میتوان از المانهای جدید عصر انقلاب دانست.»
معاون شهردار منطقه۱۶ افزود: «این طراحی هنرمندانه چالش بزرگی برای سازه مهندسی بود چرا که عمده پلها در روی ۴ پایه بنا شده است، اما این پل مشابه سوزن قطار بر روی سه پایه قرار دارد.»
وی افزود: «پل جوادیه ۲۱۰ متر طول دارد که ۸۴ متر آن شیب راه شمالی ـ جنوبی است و ۱۰۴ متر و نیم آن معلق است بدان معنی که یک ساختمان ۳۳ طبقه را از وسط توسط کابل نگه داشته باشیم و هیچ پایهای زیر آن نباشد و همچنین ۳۰ متر عرض دارد به این شکل که یک ساختمان ۱۰ طبقه از وسط توسط ۱۲ دسته کابل حفظ شده باشد.»
کریم پور افزود: «همه قطعات این پل دارای شناسنامه کمی و کیفی هستند. جوش پلها نیز به ۲ روش تست شده است. این پل از مقاومترین پلها در برابر زلزله است و میتواند بزرگترین زلزلهها را در تهران تحمل کند و محلی برای عبور و مرور خودروهای امداد و نجات و اورژانس در مواقع اضطراری برای نجات مردم باشد.»
منبع:همشهری