مذاکرات تلفنی فرماندهان ارشد ارتش های آمریکا و روسیه

یک مقام رسمی آمریکا به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت که روسای ستادهای مشترک ارتش های آمریکا و روسیه روز دوشنبه تلفنی گفتگو کرده اند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز؛ این مقام جزئیات بیشتری در باره گفتگوی ژنرال مایک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و والری گراسیموف همتای روس او را فاش نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه در تماسی تلفنی با همتایان ترک و فرانسوی و همچنین رئیس پنتاگون از اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین اظهار نگرانی کرد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور طی تماسی تلفنی با سباستین لکورنو وزیر نیروهای مسلح فرانسه درباره آخرین تحولات منطقه و جنگ اوکراین تبادل نظر کرده است.

شویگو در این تماس تلفنی گفت: اوکراین ممکن است در اقدامی تحریک آمیز از بمب‌های ممنوعه استفاده کند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، شویگو همچنین در تماسی جداگانه با خلوصی آکار وزیر دفاع کشور ترکیه نیز گفتگو کرده است. وی در این گفتگوی تلفنی همان نگرانی را نیز با ترکیه در میان گذاشت.

شویگو در تماسی دیگر به درخواست واشنگتن با لوید آستین رئیس پنتاگون نیز به طور تلفنی صحبت کرد و نظرات آمریکا را نیز درباره این اقدام جویا شد. این تماس به درخواست مقامات کاخ سفید انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی؛ سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به صورت تلفنی، گفت‌وگو و آخرین تحولات اوکراین و امنیت بین‌الملل را بررسی کردند.

رئیس پنتاگون در تماس با همتای اوکراینی‌ خود الکسی رزنیکوف، بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده نسبت به حمایت از توانایی اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه تاکید کرد.

به گفته آستین، تعهد متحدان و شرکای آمریکا مبنی بر ارایه کمک های امنیتی به اوکراین در آخرین نشست گروه تماس دفاعی در ۱۲ اکتبر، نشان از حمایت مستمر جامعه بین‌الملل از توسعه پایدار توان دفاعی کی‌یف دارد.

شروع جنگ اوکراین موجب تشدید تنش‌ها در روابط مسکو و واشنگتن شد به طوری که بسیاری از کارشناسان، از آن تحت عنوان بازگشت به دوران جنگ سرد یاد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس