کد خبر 1429441
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
زلزله

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: ایران در مهر ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ بار لرزید.

به گزارش مشرق، براساس گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در ماه گذشته تعداد ۶۰۳ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

براساس این گزارش، این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده است و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در مهرماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در روز چهارشنبه ۱۳ مهر ساعت ۳:۵۱ در خوی آذربایجان‌غربی با بزرگی ۵.۴ در مقیاس امواج زمین رخ داده‌است. همچنین، منطقه تخت واقع در استان هرمزگان نیز سوم مهر شاهد وقوع زمین‌لرزه با بزرگی ۵.۱ بوده است.

از لحاظ آماری ۵۳۰ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۶۲ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۹ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد ۲ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و۶ بوده‌است. استان آذربایجان‌غربی با ۱۷۸ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در مهرماه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و کرمان به ترتیب با ۷۳ و ۴۵ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در مهرماه امسال یک زمین‌لرزه با بزرگی ۱.۹ در مقیاس امواج درونی زمین در استان تهران در پیشوا ورامین ثبت کرده‌است.

ایران در مهرماه بیش از ۶۰۰ بار لرزید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس