آزمایش سلاح های مافوق صوت توسط نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا دست به آزمایش سلاح های مافوق صوت در ویرجینیا زد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ارتش و نیروی دریایی ارتش آمرکا تقریباً ۱۲ آزمایش مربوط به تسلیحات مافوق صوت را در تأسیسات پرواز والوپس ناسا در ویرجینیا انجام دادند.

براساس بیانیه نیروی دریایی، در این آزمایش‌ها که در آزمایشگاه‌های ملی ناسا انجام می‌شود، تجهیزات ارتباطی و ناوبری برای سلاح‌های مافوق صوت ارزیابی شده است.

در این گزارش آمده است که این آزمایش‌ها همچنین مواد پیشرفته‌ای را که برای مقاومت در برابر شرایط مافوق صوت طراحی شده اند، ارزیابی کردند.

در این گزارش آمده است که این آزمایش‌ها به منظور تأیید جنبه‌های آتی حمله سریع متعارف و سیستم‌های تسلیحات مافوق صوت دوربرد ارتش نیروی دریایی صورت گرفت.

آمریکا در سال‌های اخیر در بحبوحه پیشرفت روسیه و چین که ایالات متحده آنها را به عنوان رقبای استراتژیک می بیند، سرمایه گذاری‌های خود را در توسعه تسلیحات مافوق صوت افزایش داده است.

سرعت سلاح‌های مافوق صوت برای غلبه بر مکانیسم‌های دفاعی سنتی و کاهش زمان واکنش حریف تعیین کننده است.

سال گذشته نیز آمریکا، یک موشک مافوق صوت ساخته شده با فناوری تنفس هوا را که سرعت حرکت آن به بیش از پنج برابر سرعت صوت می‌رسد، با موفقیت آزمایش کرد.

موشک مافوق صوت ساخته شده با فناوری تنفس هوا قادر است از هوای موجود در جو زمین برای دستیابی به نیروی محرکه پایدارِ لازم برای حرکت با سرعت بالا استفاده کند.

موشک‌های فراصوت افزون بر سرعت بالای آنها به دلیل توانایی آنها در تغییر مسیر پس از شلیک و نیز رادارگریزی مورد توجه قدرت‌های جهانی قرار گرفته‌اند.

چنان که ارتش روسیه مدعی است که در تهاجم نظامی خود به خاک اوکراین از یک نمونه از موشک‌های مافوق صوت خود استفاده کرد و چین نیز در سال ۲۰۱۹ و در جریان یک مراسم رژه نظامی از موشک فراصوت ساخت خود رونمایی کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    کار درست و منطقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس