1

بیانیه مشترک دو نهاد اطلاعاتی و امنیتی کشور دامنه و بعد عملیاتی دشمن در جریان سرمایه گذاری وسیع مالی بر روی اغتشاشات را به خوبی نمایش داد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز شنبه ۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پیام رهبر انقلاب در پی حادثه تروریستی در شیراز، بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، روز تلخ آمریکایی‌ها در بغداد و برجام میان و دو لبه قیچی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در پی حمله تروریستی شامگاه چهارشنبه ۴ آبان به حرم شاهچراغ در شیراز که به شهید و زخمی شدن شماری از مردم بی‌گناه منجر شد، دیروز جمعه ۶ آبان، ملت ایران پس از اقامه نمازجمعه، ضمن محکوم کردن این جنایت به راهپیمایی در سراسر کشور پرداختند و با خانواده‌های داغدار این حمله تروریستی اعلام همدردی کردند. در این راهپیمایی‌ها که مردم ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، انزجار و تنفر خود را از دشمنان ایران اعلام کردند، رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری هم در راهپیمایی دیروز حضور داشتند.

روزنامه جام جم با اشاره به پیام رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در پی حادثه تروریستی در شیراز نوشت:

حادثه شیراز به اندازه تمام جنایات تروریستی، آشوب‌ها و شهادت حافظان امنیت اخیر در دوماه اخیر جانکاه بود؛ اتفاقی که برای چندمین بار سبب شد مردم ایران در کنار یکدیگر و برای حمایت از امنیت و ایران به خیابان‌ها بیایند و خط تروریسم رسانه‌ای و تروریسم تکفیری را در سراسر کشور محکوم کنند. حالا نه فقط درد شهادت مردم در حرم شاهچراغ شیراز، بلکه جنایت اکباتان در تهران و شهادت نیروهای تأمین امنیت هم مردم را در ادامه این ناآرامی‌ها و آشوب‌طلبی‌ها بی‌تاب کرده است و مردم به دنبال عدم مماشات و پایان این ناامنی‌ها هستند. فقط در یک نمونه از رفتار داعش داخلی، آرمان علی‌وردی به عنوان یک طلبه توسط اراذل و اوباش حرفه‌ای ربوده شده و پس از شکنجه با شوکرهای خاص و شبه‌نظامی به کما رفت و دیروز پس از سه روز تحمل جراحات، به شهادت رسید. جریان فحاشی، کشته‌سازی، تحریم و جنگ‌طلبی با هدایت نارسانه‌های فارسی‌زبان خارجی این روزها به جنون رسیده است، اما پروژه ویران‌طلبی ایران قطعاً راه به جایی نمی‌برد چون ایران، لیبی، افغانستان، عراق و سوریه نیست.

تردیدهای لیدر اصلاحات برای برعهده گرفتن رهبری اغتشاشات/ چرا دو نهاد اطلاعاتی کشور با هم بیانیه مشترک دادند؟

روزنامه جوان نیز با اشاره به حادثه تروریستی در شیراز نوشته است:

روزبه‌روز تهاجم ترکیبی تمام‌عیار علیه کشورمان خود را نمایان‌تر می‌کند؛ تهاجمی که از یک عملیات رسانه‌ای پرحجم امپراتوری دروغ آغاز شد و کم‌کم لایه‌های دیگر خود را آشکار کرد. اصطلاح «جنگ ترکیبی» (Hybrid Warfare) واژه‌ای نسبتاً جدید است که اولین‌بار در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۵ مطرح شد و به‌معنای کشاندن دامنه منازعه به زمان‌ها، مکان‌ها و حوزه‌های گوناگون و هم‌افزایی ابزارهای تهاجم برای تضعیف طرف مقابل است. براساس همان مدل اولیه برخی از اجزای این نوع تهاجم عبارتند از: ۱(جنگ دیپلماتیک ۲) تهاجم رسانه‌ای ۳) حمایت از شورش و اغتشاش ۴(عملیات ویژه تروریستی و خرابکاری ۵) جنگ اقتصادی و حمله سایبری. در این مدل لایه‌های مختلف تهاجم یک‌به‌یک و یا هم‌افزا مؤلفه‌های قدرت حریف را آماج حملات خود قرار می‌دهند.

در ادامه سرمقاله این روزنامه آمده است:

چه بخواهیم و چه نخواهیم چشم طمع دشمنان این مرزوبوم قدرت و تمامیت ارضی ایران را نشانه رفته و در این جنگ احزاب همه ظرفیت‌های دشمن به میدان آمده است. باطل‌السحر این جنگ احزاب و فتنه ترکیبی، اتحاد در صف خودی است و ایستادن در مقابل چنین تهاجم ترکیبی نیازمند انسجام و «ید واحده» ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن توصیه فرمودند. همه باید نقش خود را در مقابله با این تهاجم ترکیبی شناخته و به آن عمل کنند.

تردیدهای لیدر اصلاحات برای برعهده گرفتن رهبری اغتشاشات/ چرا دو نهاد اطلاعاتی کشور با هم بیانیه مشترک دادند؟

پیام‌های بیانیه مشترک دو نهاد اطلاعاتی

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی به بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره وقایع و اغتشاشات اخیرپرداخته و می‌نویسد:

بر اساس اطلاعات موجود، محرز شده است که زمینه‌سازی، مقدمه‌چینی و نیز بخش مهمی از عملّیات اجرایی آشوب‌های اخیر توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌ای طراحی و به واسطه برخی گروه‌ها و شبکه‌های مرتبط با آنها به روش‌های مختلف درون کشور پیاده‌سازی شده است؛ از سوی دیگر واقعیت مهم دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه این سرویس‌ها در عملّیات اخیر خود تلاش کرده‌اند از بسترها و زمینه‌های برخی نارضایتی‌های موجود در جامعه سوءاستفاده کرده و حتی‌المقدور پروژه‌های اطلاعاتی خود را بر سوءاستفاده از این بسترها و زمینه‌ها استوار سازند.

تردیدهای لیدر اصلاحات برای برعهده گرفتن رهبری اغتشاشات/ چرا دو نهاد اطلاعاتی کشور با هم بیانیه مشترک دادند؟

روزنامه وطن امروز نیز در گزارشی با عنوان «پروژه عقیم ویران‌سازی» بیانیه مهم و مفصل وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره نقش سازمان سیا و سرویس‌های جاسوسی غربی در راه‌اندازی اغتشاشات اخیر را تیتر یک کرده و نوشته است:

حوادث اخیر کشور نیز بیش از همه، عنایات خداوندی به این آب و خاک را نشان داد؛ «پروژه ویران‌سازی ایران» شکست مفتضحانه‌ای خورد؛ همان پروژه‌ای که قبلاً در افغانستان و عراق و سوریه و یمن و لیبی پیاده کردند اما در ایران قوی شکست سختی خورد. طبیعی است که به انتقام‌گیری از ملت سرافراز و مقاوم ایران رو آورند و بدیهی است که بلافاصله، دست‌پروردگان داعشی و تروریست‌های تجزیه‌طلب را وارد میدان نمایند اما با عنایات صاحب اصلی این ملک و ملت، حضرت ولیعصر، کل توطئه‌ها به سوی آنها برخواهد گشت.

تردیدهای لیدر اصلاحات برای برعهده گرفتن رهبری اغتشاشات/ چرا دو نهاد اطلاعاتی کشور با هم بیانیه مشترک دادند؟


بیانیه مشترک دو نهاد اطلاعاتی و امنیتی کشور در باره اغتشاشات در این بازه زمانی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این بیانیه دامنه و بعد عملیاتی دشمن در جریان سرمایه گذاری وسیع مالی بر روی اغتشاشات را به خوبی نمایش داد. افشای پلن طراحی دشمن باعث می‌شود تا عوامل مؤثر شبکه داخلی را دچار شوک انفعالی شده به گونه‌ای که دیگر یارای ادامه مسیر اغتشاش را نداشته باشند. این بیانیه مهم باعث شد تا نیروی خیابانی دشمن احساس کند که هزینه ورود به صحنه آشوب بالا بوده و پتانسیل خود را به صورت کامل از دست بدهد.

اصلاح‌طلبان در کدام نقطه میدانی اغتشاشات ایستاده‌اند؟

این روزها سؤال مهم آن است که اصلاح‌طلبان چه موضعی نسبت به اغتشاشات دارند؟

 روزنامه هم‌میهن به این سؤال پاسخ داده و نوشته است: باید به سمت اقدامات بدون خشونت حرکت کرد، زیرا فضا رادیکال شده است، این روزنامه به نقل از محمد خاتمی نوشته است که خشونت را با خشونت نمی‌توان پاسخ داد، هرچند باید با خشونت‌گران مقابله کرد، مردم ایران از خشونت نفرت دارند، باید با یکدیگر گفتگو کنند!

تردیدهای لیدر اصلاحات برای برعهده گرفتن رهبری اغتشاشات/ چرا دو نهاد اطلاعاتی کشور با هم بیانیه مشترک دادند؟

روزنامه اعتماد نیز به تحلیل پیام خاتمی پرداخته و نوشته است:

اصلاح‌طلبان با حکومت در رسانه‌ها سخن می‌گویند و هر روز فاصله آنها با حکومت بیشتر شده است. هر چند در این شیوه تعامل اصلاح‌طلبان تنها مقصر نبوده‌اند، بلکه حکومت نیز خطا کرده است، اما با سنت تاریخی ایران همخوانی ندارد، تعامل اهل قلم از رودکی و سعدی تا... با حکومت اندرزنامه و چانه‌زنی در دیوان بوده است. اصلاح‌گران ایرانی کنشگران واسطی بودند که از یک سو با هنر خود مردم را گرد می‌آوردند و از سوی دیگر این پایگاه مردمی را تبدیل به سرمایه‌ای برای تعامل با حکومت می‌ساختند تا آنها بر مدار مردم حکومت کنند. یکی از رموز بقای ایران وجود همین کنشگران واسط در عرصه هنر و سیاست بوده است، همین منش را باید ادامه داد.

در ادامه این یادداشت آمده است:

اگر اصلاح‌طلبان بتوانند مردم را گرد خود آورند، سرمایه‌ای بزرگ برای تعامل با حکومت دارند. تاکنون حکومت سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را یک تهدید تلقی می‌کردند، اما وقت آن رسیده است که هم حکومت و اصلاح‌طلبان در تعامل با جامعه و تعامل با یکدیگر تجدیدنظر کنند.

تردیدهای لیدر اصلاحات برای برعهده گرفتن رهبری اغتشاشات/ چرا دو نهاد اطلاعاتی کشور با هم بیانیه مشترک دادند؟

این دست ادعاها و پیام‌های سانتی‌مانتال از سوی لیبرال‌ها در میانه آشوب سازی دشمن نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان رادیکال هنوز برای دفاع از مردم تردید داشته و روی لبه تیز انتخاب میان مردم و هیجان اغتشاشات بلا تکلیف مانده‌اند. رهبران جریان اصلاح‌طلب گمان می‌کنند که اگر کنار ملت ایران قرار بگیرند، فرصت ارتباط با غرب را از دست داده و سرمایه خارجی خود را از دست می‌دهند؛ البته این وضعیت دوران بلاتکلیفی و تردید طولانی مدت نخواهد بود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    9 3
    تکلیف مردم چیه هم چوب و هم پیاز چرا اشرافیت را که سالهاست جا افتاده را ریشه کن نمکنند
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      3 1
      میشه دروغ نگی؟ اینا هستن که ریشه کن کردن
    • US ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      10 3
      سیستم امنیتی رو تقویت کنید، هسته ای رو گسترش دهید، ارائه خدمات کنسولی به ايران های مقیم آلمان رو متوقف کنید تا به جون هم بیفتند. به جان اختلاس گران، اغتشاشگران، گیس بر ها و ....زه های خیابانی بیفتید و دانشگاه را اعم از دانشجویان و اساتید رو الک کنید و هر بی سرپا رو وارد دانشگاه بخاطر پول نکنید، صدا و سیما نیاز به انقلاب فرهنگی و افراد متخصص دارد. یا حق
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      7 0
      چون بصورت ویروسی رسانه دارد چون با نامردی و با رانت بر قسمت زیادی از اقتصاد کشور چنگ انداخته
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      19 3
      وقتی موضع گیری های برخی از علمای بصیر اهل سنت همچون ماموستا مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه را با موضع گیری روحانیونی مانند خاتمی و روحانی و موسوی خوئینی و مهاجری در مورد اغتشاشات اخیر مقایسه می کنیم معنی شیعه انگلیسی خیلی خوب قابل فهم می شود!!!
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      4 3
      جواب منافق و اغتشاشگر مزدور و افسادطلب اسرائیلی . فقط گلوله است و بس !!!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      5 0
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    29 2
    برای پیشرفت کشور باید اصلاح طلبان منافقین جدید را از حکومت کنار گذاشته بشوند وبخاطر خیانت های به کشور و ملت ایران مرتکب شده اند مجازات بشوند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      3 0
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    23 4
    هرچه فکر میکنم چرا در دولت انقلابی جناب رییسی به روزنامه پر از جاسوس و نفوذی هم میهن اجازه چاپ دادند به هیچ نتیجه ایی جز نفوذ در دولت جناب رییسی نمی رسم
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 2
    از این سه قسم است 1رفتار2افکار3تمایلات که الان طرفداران بی حجابی دنبال آزادی تمایلات هستند و نکته مهم آنکه چونکه سلبریتی ها و رانت خواران و مانورهای مسکن اندوز راه فرار مالیاتی برایشان دارد بسته میشود دارند جوانان و دانشجو و محصل را فدای طمعخودشان میکنند اگر یکی در صدا و سیما این موضوع را درست تفهیم میکرد الان هیچ شخصی کشته نمیشد متاسفانه مسول عاقل و وزیر عاقل و رییس جمهور عاقل که درست عین آدمیزاد صحبت کند را نداریم و هی میآیند چرت و پرت می‌بافند بابا جان درست جوانان را روشن کنید اینطوری نمیشه با زور نمیشه جوان زود ادرنالینش بالا میرود و جو گیر میشود مشرق بی کم و کاست چاپ کن شاید یک مخ خواب بیدار شود جلوی این ناهنجاری را بگیرد اگر قرار بود اغتشاش شود سنین میانسالی و ماها که از گرانی کرمان هم شده و مسول نجومی بگیر و بی خیال عین خیالش نیست ما آشوب میکردیم هی منتظریم یک ذهن مسول خواب نما بیدار شود حیف که مشرق یا جرات چاپ ندارد یا منافق است یا دست و بالش بسته
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    14 3
    مجلس بعنوان نهاد قانونگذاری نمیخواد چشم فتنه رو چشم غربگراها و اصلاحطلبهای منافق رو کور کنه؟ قانون جامع پوشش و عفاف ایرانی و قانون حفظ حریم پلیس باید سریعا توسط نمایندگان تدوین بشه تا امید دشمنان دین و میهن ناامید بشه.
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 1
      احسن مجلس باید چنین قانونی راتصویب کند
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    8 2
    بله از تئوریِهای بنیاد سورس و عوامل آن در ایران (خاتمی) باید در برابر اغتشاش گران مخملی برخورد کرد تا نتیجه بشود هاری بیش از حد اغتشاشکران و البته حاصل کار بنیاد سورس در ایران : جاسوس اصلاح طلب رانت اصلاح طلب خائن اصلاح طلب دزد اصلاح طلب تحلیل گر و مفسر در اینتر اشغال و بی بی سی اصلاح طلبان همکاری با تروریست‌ها در ترور دانشمندان اصلاح طلب در مجموع آقای خاتمی شما از زمانی که در ایتالیا با رییس جمهور رژیم اشغالی دست دادی و بسیار کرم با او حال و احوالپرسی ،خط خودت را مشخص کردی حالا هم‌مانند رژیم اشغالگر در سرزمین اشغالی پس از هر کشتار و ویرانی از فلسطینیان آنها را دعوت به عدم خشنوت میکند تا کشتار بعدی را طراحی
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 3
    جلسه سران قوا باحضور مسئولان اقتصادی بجای مسئولین امنیتی بجانبود و پیام ضعف به غرب داد. درحالیکه این فتنه، اقتصادی نبود بلکه امنیتی بود و اگر اقتصادی بود مردم با آن همراهی میکردند. اما گویا اژه ای نظردیگری دارد!؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    22 3
    متاسفانه انفعال و مماشات نظام در برخورد با تعدادی که در اغتشاشات زیاد هم نیستند انقدر زیاده که هنوز نتوانسته اند خیابانها را شرشان پاک کنند.کار به جایی رسیده که مولوی زاهدان علنا ارکان نظام را مسبب این اوضاع میداند و برای نظام خط و نشان میکشد.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 2
    همینطور قانون پخش شایعات و دروغ و ارتباط با رسانه های تروریستی معاند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 1
    این جوی خون واتش وفحاشی وتخریب باعث شده حامیانش هم دشمنشان شود
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    21 2
    لعنت بر جریان ضد ایرانی اصلاحات
  • DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 2
    روزنامه اعتماد چرا در باره ارتباط خاتمی با جورج سورس صهینویست و دستورالعمل های برای کودتای مخملی ، چند سطر منتشر نمی کند؟
  • NL ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    6 1
    آقای رئیسی مدیرانی که در دانشگاه با داعشجوها برخورد نکردند چرا برخورد نمیکنی؟ واقعا مردمی به شما رای دادند ناامید شدند از وزرای علوم و ورزش.مجلس هم که نه قانونگذاری و نه نظارتی!
  • سید فروزان CH ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    10 1
    خاتمی ، نگران زندکی خوب مردم هستی ؟؟؟ دیدیم کارنامه کارتان را ،خیلی دلسوز بودید ،بک قلم ۱۸میلیارد دلار ذخیره ارزی ،یک قلم دبگر ذخیره طلای بانک مرکزی ، یک قلم دبگر به باد دادن کارخانجات به نام خصوصی سازی حال خیلی نگران هستید ، به امثال مرعشی و جهانگیری و اخوندی ،بگو ثروت‌های افسانه ای حاصل از رانت و دزدی را بین مردم تقسیم کنند
  • IQ ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 1
    سرنوشت اصلاح طلبان هم دیر یا زود مانند منافقین خواهد شد. مجبور می شوتد رادیکال شده و آشکارا سلاح به دست بگیرند‌. آن روز روز ریشه کنی آنهاست ان شاءالله که تمامی فتنه ها از آخور این جمعیت بیرون می آید
  • ایثارگر IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 1
    لطمه ائی که اسلام وایران عزیز ازمنافقین جدید که همه کس وکارش توغرب وفقط عربده های دشمن پرستیش واس ماس خورده کم ازجنگ امریکا بقول نفهم هاکدخدانیست
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 1
    هشدار بموقع نهادهای اطلاعاتی پیام را رساند و توجه و اندرز داد که علت آشوب و اغتشاشات چگونه است و حمایت گران چگونه اند همه مراقبت کنند و متوجه باشند
  • تورج IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 2
    حزب فقط حزب یکی . مکتب سید علی
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 2
    در 8 سال حکومت خاتمی هیچ تغییری نشد. در 8 سال روحانی وضع بدتر شد. حالا با کدام سابقه درخشان نسخه نجات از بحران میپیچد ؟ جناب خاتمی هر کس تو را نشناسد من میشناسم ساعت 10 صبح میامدی کتابخانه ملی صبحانه مفصل به خرج بیت المال نوش جان میکردی و اعتنا به هیچ عریضه ای هم نمیکردی که هیچ جواب سلام هم نمیدادی ! بعدا شدی سید خندان و مردم را فریب دادی. کوچکتر از آنی که بتوانی
  • US ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 0
    در تمام کشورهای غربی اگر هر کسی چه خبرنگار چه سیاستمدار و یا مردم عادی از مثلا یک حمله تروریستی راحت بگذرند یا به نوعی بخواهند آن را توجیه کنند به عنوان توجیه کننده تروریسم تحت تعقیب قرار گرفته و مجرم شناخته میشوند . مثال آن اینکه داعش خودش قبول کرده کار خودشون بوده ولی بعضی شبکه های خارجی یابعضی ایرانیها میگن نه این کار خود ج.ا است و در واقع از کنار یک کار تروریستی به راحتی میگذرند و آن را توجیه میکنند
  • US ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 1
    اصولأ چرا ما دچار چند نهادی هستیم؟؟؟
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 0
    غرب گراها و طرد شده های حکومتی این اغتشاشات را با اراذل شروع کردند ولی دوباره بازی دشمن خارجی را خوردند و آنها تمام کننده ماجرا نخواهند بود..
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    غرب گراها و طرد شده های حکومتی این اغتشاشات را با اراذل شروع کردند ولی دوباره بازی دشمن خارجی را خوردند و آنها تمام کننده ماجرا نخواهند بود..
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    زندگی عادی نه با عزت در تضاد است و نه با منافع ملی و مگر این همه انسان که در کشورهای مختلف جهان، زندگی عادی دارند و بدون استرس های ملی زندگی می کنند، عزت ندارند و به فکر منافع شان نیستند؟!
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 1
    راه حل عبور از بحران اعدام منافقین داخلی بدتر از کفار یعنی امثال محمد خاتمی و ... است
    • . IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 1
      الکی کسی اعدام نمیشه.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 4
    صدای پای انقلاب را می شنوم
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 0
      دچار توهم شنوایی شدید،هر چه سریعتر به روانپزشک مراجعه کنید
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 2
    افراط نیوز. بزدل ترسو.چرا پیام های مخالف نظرات اقلیت پر سرو صدا رو نمیزاری
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      لجن ترین سایت ایران
  • DE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    ننگ بر اصلاحطلبان افسادطلب
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    درود بر مشرق
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    روش اصلی خاتمی دامن زدن به آتش دروغ و خیانت و خشونت و کنار کشیدن از صحنه در طول مدت فتنه و پس از شکست فتنه اطلاعیه یکی به نعل یکی به میخ و تبرئه جانیان و آدمکشانی است که به تحریک و بعضأ به دستور وی تا آنروز اغتشاش و جنایت می کردند. همانطور که وقتی که از وی سئوال شد که چرا مطالبی را که در جلسات می گوید به عموم هم نمی گوید گفت پس این طرفدارانم را چه کنم. بیچارگی و بدبختی از این بالاتر؟ این حقه بازی و دورویی و شارلاتانیزم جای بحث باقی می گذارد؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 0
    تکلیف لیدر اصلی آشوبگران و اغتشاشگران : فائزه هاشمی رفسنجانی بهایی دوست و عاشق و دلداده ترامپ چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • آرش NL ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    وقتی نظرات اینجا رو میخونی پشیمون میشی بیای اینجا. خبرها گزینشی . کامنتها سلیقه ایی . رسانه ایی که دموکراسی توش رعایت نشه لایق همونه که عده خاص فقط بخوننش
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    زنده باد اصلاحات زنده باد خاتمی زنده باد میرحسین
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    شما را بخداقسم قبل از هر چیز این عناصر خائن وابسته و ورم کرده از رانت بی حساب را شرشان را از این مملکت بکنید. که اصلا اینها مردم را اغفال وگمراه کردند
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    دراین شرایط چه نوع حکومتی به صلاح مردم ایران هست!!!؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    دراین شرایط چه نوع حکومتی به صلاح مردم ایران هست!!!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    سردسته و لیدر اصلی اغتشاشات و آشوبها فائزه است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس