1

یک روز پس از آنکه جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ اعلام کردکه اغتشاشگران در ایران مسلح هستند؛ جبهه اصلاحات بیانیه داد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز پنجشنبه ۱۹ آبان در حالی چاپ و منتشر شد که تحلیل و تأثیر اغتشاشات اخیر، درس‌های انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برای دولت بایدن ومسیر حکمرانی نو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود بیانیه جبهه اصلاحات درباره اغتشاشات را مورد بررسی قرار داده است، ارگان حزب سازندگی بیانیه این گروه را تغییر شجاعانه خوانده و نوشته است:

جبهه اصلاحات ابراز خشونت از سوی همه جهت‌ها را مورد نقد قرار داده و آن را علیه امنیت مردم می‌داند؛ خشونت‌پرهیزی و اجتناب از شکل‌گیری و تقویت چرخهٔ خشونت، هم از منظر اخلاقی و هم از منظر اثربخشی و پیامداندیشی، برای تمامی طرف‌های بحران اخیر لازم و ضروری است. حاکمیت می‌بایست حق اعتراض و بیان خواسته‌های مسالمت‌آمیز گروه‌های مطالبه‌گر مردم را، در عمل به رسمیت بشناسد و با نهایت رواداری با آنان مواجه شود و برای تأمین امنیت، از اعمال خشونت پرهیز کند. ما خصوصاً دقت در حفظ جان‌ها و رعایت حرمت دماء شهروندان ایرانی را اکیداً از حاکمیت خواستاریم. به هیچ‌وجه و با هیچ دلیلی، جان باختنِ انسان‌ها، حتی یک نفر، در معرکه مواجهه معترضان و حکومت قابل پذیرش و قبول نیست، خاصه آنکه شاهد جان باختن تعداد کثیری از هموطنان‌مان در یک روز و واقعه، مانند جمعه‌های خونین زاهدان و خاش باشیم.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

روزنامه تندرو هم‌میهن نیز این بیانیه را مورد ارزیابی قرار داده و در سرمقاله خود می‌نویسد:

وضعیت ایران به گونه‌ای است که چند مشکل جدی با یکدیگر تلاقی پیدا کرده و یکدیگر را تشدید می‌کنند. از این رو مواجهه با آنها درایت و ازخودگذشتگی همه نیروها را می‌طلبد. اگر حکومت یا طرف مقابل آن، گمان کنند که الان وقت مناسبی برای تفاهم نیست و نباید کوتاه آمد، بدون تردید به تشدید بحران کمک و آینده را غیرقابل پیش‌بینی می‌کنند. البته این به آن معنا نیست که هر رفتاری مجاز است، ولی عرف عقلا داوری خواهد کرد که کدام طرف در مسیر کاهش تنش است.

در ادامه این یادداشت آمده است:

وضعیت اقتصادی دهه ۹۰ به اندازه کافی گویای نزول فاحش تمام شاخص‌های رفاه مردم است. عدم حل مسئله زنان و جوانان و روابط خارجی، جملگی نوعی انفعال و نیز عصیانگری را در جامعه رواج داده که محصول آن وضعیت امروز ایران است. ما می‌توانیم با گفت‌وگو و اتحاد خود از این بحران عبور کنیم، به‌شرطی که ابتدا اراده‌ای برای این عبور شکل بگیرد. بقیه موارد در حین این عبور حل خواهد شد.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

روزنامه آرمان ملی نیز به مانند سایر رسانه‌های اصلاح‌طلب به تحلیل این متن بلند و بالا پرداخته و و می‌نویسد:

اصلاح‌طلبان همواره گفت‌وگو را راهکار حل مشکلات می‌دانند و همگان شاهد بودند به‌رغم انتقاداتی که از صداوسیما داشتند، برای برداشتن گامی درجهت آرامش کشور حاضر به حضور در مناظره‌ها شدند. در بیانیه جبهه اصلاحات به این موضوع چنین اشاره شده است. ما اصلاح‌طلبان، هم مدافع حقوق و آزادی‌های اساسی همة شهروندان ایران و مطالبه‌گر اصلاحات ریشه‌ای در حکمرانی ایرانیم و هم مخالف صریح اعمال هر نوع خشونت از جانب تمامی طرف‌ها. خشن شدن فضای کشور می‌تواند زمینه‌ساز برهم خوردن امنیت مردم و تهدید تمامیت کشور باشد.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

روزنامه اعتماد نیز در تیتر یک به این بیانیه پرداخته و نوشته است:

همزمان با گذشت بیش از ۵۰ روز از رخدادهای اعتراضی اخیر پس از مرگ مهسا امینی، جبهه اصلاحات ایران تحلیلی درخصوص اعتراضات فراگیر در کشورمان ارائه کرد؛ تحلیلی که در آن تلاش شده تا با نگاهی واقع‌بینانه نسبت به حوادث اخیر درک درستی از این حوادث ارائه شود، ضمن اینکه با ارزیابی تحلیلی نسبت به ریشه‌های بروز یک چنین حوادثی راهکارهای اجرایی برای برون‌رفت از مشکلات نیز ارائه شود. در این بیانیه ضمن هشدار نسبت به تقلیل ریشه‌های بحران به عوامل بیرونی و غیرواقعی تلاش می‌شود تا توجه سیاست‌گذاران به زیر پوست تحولات، جلب شود.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

اما روزنامه کیهان بر خلاف روزنامه‌های اصلاح‌طلب بیانیه جبهه اصلاحات را همسویی با دشمن پس از اغتشاشات خوانده و نوشته است:

مدعیان اصلاح‌طلبی در فتنه ۸۸ پادو و حمال دولت آمریکا در ایجاد آشوب و سپس ترور و خرابکاری و تحریم‌های فلج‌کننده بودند. ضربه به معیشت مردم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده، پیشنهاد برخی نمایندگان سران فتنه سبز به آمریکایی‌ها بود. مدعیان اصلاحات، فتنه‌گران سال ۸۸ و حامیان فعلی آشوب‌ها هستند. آن‌ها در دولت روحانی علاوه با واگذاری برنامه هسته‌ای در قالب خسارت محض برجام، مسبب تعطیلی توانمندی‌های کشور و بر باد دادن فرصت‌ها و زمینه‌ساز دو برابر شدن تحریم‌ها بودند. این طیف همچنین همراه با خواست دشمن، به‌دنبال برجام ۲ و ۳ و واگذاری توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران بود.

در ادامه این گزارش آمده است:

مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ مدعیان اصلاحات را از دولت و شورای شهر و شهرداری پایتخت اخراج کردند و آنها عصبانی‌اند.

عملکرد مدعیان اصلاحات در دولت سابق به قدری فاجعه‌آمیز بود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان اصلاح‌طلب با لیدری خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و تبلیغات فراوان توسط ۱۶ حزب اصلاح‌طلب تنها توانست ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی به دست بیاورد؛ یعنی حدود ۸ درصد کل آراء مأخوذه. همچنین در انتخابات شورای شهر در سال ۱۴۰۰ نیز لیست جمهور- تابلوی جدید لیست امید- علی‌رغم تَکرارِ خاتمی و تبلیغات گسترده اصلاح‌طلبان و فراخوان‌های لیدرهای جریان اصلاحات، ۲۱ بر صفر شکست خورد و بیشترین رأی اعضای این لیست در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود. این در حالی است که در این انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم نبود.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

روزنامه جوان نیز بیانیه جبهه اصلاحات را هم سو با اظهارات تروریستی جان بولتون دانسته و نوشته است:

یک روز پس از آنکه جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی، اذعان کرد «که مخالفان (اغتشاشگران) ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح شده‌اند»، جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای ضمن تغییر ماهیت اغتشاشات به «اعتراضات» ریشه آن را ناشی از تحقیر شهروندان متکثر و سرکوب زندگی توصیف کرده است!

جوان در ادامه می‌نویسد:

نویسندگان بیانیه بدون اشاره به سه دهه حضور در مناصب اجرایی و تقنینی، درباره نقش خود در «میزان نارضایتی‌های انباشته و اعتراضات» ترجیح داده‌اند سکوت کنند. آن‌ها در این بیانیه در حالی بخشی از ریشه‌های «اعتراضات» کنونی را به عدم مشارکت اکثریتِ جامعه در انتخاباتِ سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ ارتباط داده‌اند که این جریان در هر دو دوره انتخابات پیش گفته نماینده و نمایندگان رسمی داشت و با عدم اقبال مردمی مواجه شد که البته ریشه این بی اقبالی به عملکرد دولت برآمده از اصلاحات و همچنین بی عملی اصلاح طلبان در مجلس دهم باز می‌گردد که اوج نبوغ آن‌ها به عکس یادگاری با فدریکاموگرینی مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا باز می‌گردد.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

رسانه‌های ضد انقلاب از چه کسی خط می‌گیرند؟

روزنامه ایران در شماره امروز خود به تحلیل سخنان وزیر اطلاعات پرداخته و نوشته است:

روز گذشته مصاحبه وزیر اطلاعات با سایت پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد. حجت الاسلام خطیب در این مصاحبه ابعاد گوناگون اغتشاشات اخیر را بررسی کرد. وی در این مصاحبه از نقش سرویس‌های جاسوسی دشمن در طرح ریزی، اجرا و هدایت اغتشاشات گفت و برخی از مصادیق آن را عنوان کرد. اظهارات وزیر اطلاعات در حالی مطرح شد که پیش از آن نهادهای اطلاعاتی کشور ۴ بیانیه درباره اغتشاشات و حوادث مرتبط با آن صادر کردند. در اولین بیانیه وزارت اطلاعات جزئیاتی از روند دستگیری‌ها و نقش آفرینی گروه‌های معاند و تجزیه طلب در اغتشاشات اخیر منتشر کرد. در بیانیه دوم که به صورت مشترک میان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه منتشر شد پروژه «ویران سازی» توسط دشمنان تشریح شد. دو بیانیه نیز درباره حادثه تروریستی شاهچراغ توسط وزارت اطلاعات منتشر شد.

ایران در ادامه نوشته است:

کنار هم قراردادن این بیانیه‌ها و همچنین مصاحبه وزیر اطلاعات طرحی را افشا می‌کند که حاکی از یک نقشه ضدامنیتی پیچیده و کم‌سابقه علیه ایران بوده است. این نقشه ضدامنیتی که از شهریور ۱۴۰۱ در فاز اجرایی قرار گرفت، در دورنمای خود یک «جنگ ترکیبی» را متشکل از کلیه ابعاد مذکور با هدایت کلیه طراحان و با اجرای کلیه ارکان عملیاتی خود به منصه ظهور گذاشت و با هوشیاری مردم و دولت، به اهداف شوم خود نرسید.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

ترامپ؛ بازنده بزرگ انتخابات کنگره

روزنامه همشهری به تحلیل نتایج انتخابات آمریکا پرداخته و نوشته است:

 خود کنگره آمریکا شامگاه گذشته، با گذشت حدود ۲۴ ساعت پس از آغاز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان و مجلس سنا، آرایش تقریبی خود را برای ۲ سال آینده شناخت. برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها که انتظار داشتند نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای با «موج قرمز» جمهوری‌خواهان و اختلاف فاحش آرای ۲ حزب به نفع حزب جمهوری‌خواه به پایان برسد، آنچه از صندوق‌های رأی بیرون آمد، وضعیت متفاوتی را نشان می‌دهد. نیویورک‌تایمز درباره وضعیت نتایج انتخابات کنگره آمریکا گزارش داد که احتمالاً مجلس نمایندگان نصیب جمهوری‌خواهان و مجلس سنا نیز در کنترل حزب دمکرات خواهد بود. این نتایج البته تا شمارش نهایی آرا قطعی نیست، اما اگر پرونده انتخابات کنگره آمریکا به همین شکلی که نیویورک‌تایمز و البته بسیاری دیگر از رسانه‌های آمریکایی تحلیل کرده با سلطه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و اکثریت دمکرات در مجلس سنا بسته شود تا پایان کار دولت بایدن طی ۲ سال آینده با پدیده‌ای به‌نام «کنگره متوازن» روبه‌رو خواهیم بود.

جبهه اصلاحات «تجزیه‌طلبی بولتون» را انکار کرد! / ارتباط مستقیم «سیا» و «موساد» با رسانه‌های معاند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • افشین IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    65 1
    واقعا در بیانیه جبهه اصلاحات و تحلیهای اصلاح طلبهای مربوط به آن،عمق وطن فروشی و از سوی دیگر فرار از این موضوع که وضعیت موجود حاصل بی تدبیری و وابستگی به غرب این تفکر است را نشان میدهد
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      26 0
      از سرمایه های اسرائیل چه انتظاری دارید؟ اینها وطن فروشی در گوشت و پوست و عمق مغز استخوانشان نفوذ کرده
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      28 0
      اصلاح طلبان قیمت ارز و طلا و خودرو و مسکن و غیره را بیش از 10 برابر افزایش دادند حالا میگن حاضرند برای برون رفت از شرایط موجود برنامه ارائه کنند !!! افساد طلبان متخصص خرابکاری هستن و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      29 1
      بولتون از مسلح شدن اپوزیسیون ایران ابراز شادمانی می کرد اصلاح طلبان نمی توانند دشمنی امریکا با ملت ایران را ماله کشی کنند.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      14 0
      افساد طلبان حافظ منافع امریکا در ایران هستن و اگر تجزیه طلبی جان بولتون را انکار نمی کردند باید شک می کردیم !
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      8 0
      بله
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      13 0
      اعتراضات اخیر نتیجه سیاست های غلط دولت روحانی در اقتصاد و فرهنگ است.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 1
      عقلتانکجا رفته تجزیه طلب چیه کی دوست داره مملکت کوچیکه بشه
    • SE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      اصحالاتی جماعت که از سال 84 تا بحال علیه ایران توطعه کرده و چوب لای چرخ زندگی مردم گذاشته اند چرا محاکمه نم شوند
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      از نهضت مشروطیت تا همین امروز نبوده است که در ایران بلوایی و فتنه ای بلای جان کشور شده باشد و پای اصلاح طلبان ت...ع آور امروزی و یا اسلاف روشنفکرنمایشان در میان نبوده باشد! یا باعث و بانیش بوده اند و یا حامی و مشوق آن و یا مزدور و مجریش!!!!
  • رستم سورن سوئد IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    15 0
    اصلاحاتچیها مستقیما با دشمن برای ایجاد آشوب در کشور و تجزیه کشور همکاری میکنید. اینها با دشمن تقسیم کار کرده اند. والا چرا تمام این خبرنگارهایی که برای سعودی اینترناشنال، بی بی سی، منو تو وووو کار میکنند همه قبلا در روزنامه های اصلا طلب کار میکردند؟ چرا روزنامه های اصلاح طلب شده مرکز تربیت جاسوس خبرنگار.؟ چه چیز مشترکی بین اصلاح طلبان و دشمنان ایران وجود داره؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      26 1
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
  • رضا IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    16 0
    ما مدعیان اصلاحات مزدوران غرب و بانیان اغتشاش و ترور در ایران هستیم. اگر فرزندان و منافع ما در کشورهای غربی به خطر بیفتند حاضریم تمام ایران را قربانی این منافع کنیم.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      7 0
      کل مطلب مشرق رو شما عزیز دل برادر در یک کامنت خیلی شیک و جم جور قنج و منج بیان کردی.ایول
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      6 0
      زن زندگی آزادی ! خشونت ترور ناامنی
  • ح IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    8 0
    اصلاح طلبان نیروهای نیابتی یهودصهیونیست وامریکای جنایتکار وخودفروخته درایران هستند بخاطرمنافع دنیاوی اخرتشان را می فروشند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    7 0
    یکی از دلایل اغتشاشات اخیر مشکلات اقتصادی و ناامیدی و بی انگیزگی و همچنین نبود سواد رسانه ای و حافظه تاریخی و همچنین تبیین نشدن قرآن و سیره انبیا و مفاهیم اسلامی هست.اگر رسانه های ما قدرتمند عمل کنن و ما هم سدی در برابر امپراطوری رسانه ای غرب ایجاد کنیم چنین مشکلاتی پیش نمیاد.غفلت و بی تدبیری و پهن کردن فرش قرمز جلوی پلتفرم های آمریکایی نظیر اینستاگرام و واتساپ در دولت های غرب گرا و اصلاحات و همچنین اجرای نصفه و نیمه سند ۲۰۳۰ در طی ۸ سال اخیر و عدم کار رسانه ای قوی و فضای مجازی ولنگار و بی بندوبار باعث تربیت سرباز برا آمریکا شد.این افراد کف خیابان فارغ از انگیزه اقتصادی تفکری رو به اجرا میزارن که حاصل سال ها سرمایه گزاری دشمن در بحث رسانه هست.واقفا کم کاری و ترک فعل و حتی کمک رسانی به دشمن توسط طیف غرب گرا جای تامل داره.البته از قبیله ای که در راکتور های اتمی بتن میریزه و صنعت فضایی رو تعطیل میکنه و آب خوردن رو به آمریکا گره میزنه توقع زیادی نمیره.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    10 0
    از سرمایه های صهیونیست در ایران چه توقعی داری؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    7 0
    متأسفانه تعداد زیادی از اصلاح طلبان بخصوص تندرو هاش تشنه قدرت و ثروت هستند و حاضر ن برای رسیدن به آن هر چیزی را بفروشند.حتی کشور. حتی مردم.
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    اینها چرا در زمان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و روحانی از این حرفها نمی‌زدند در دوره این افراد هم کم مشکلات نداشتیم
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      8 0
      اف بر هاشمی رفسنجانی و خاتمی که روحانی را تو پاچه ملت کردند.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    7 0
    ورشکسته ها هوای همدیگر را دارند
  • علی افصحی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    اصلاح طلبان فاسد برای رسیدن به زر و زور، هر تزویری را انجام می دهند. این جماعت هالو برای تصاحب مجلس دوخیز کرده و برای آن از روی خون های مطهر شهدای مدافع امنیت گذشته و هر خباثتی را انجام می دهند این جماعت چنان حماقتشان بالاست که یادشان رفته همگی در مجلس و دولت حداقل سه دهه فقط اختلاس کردند و با اختلاسگران کله پاچه خورده اند. و هم اینک نیز در شرکت های خصولتی مشغول لفت و لیس اند اما این جماعت فاسد به گونه ای حرافی می کنندکه انگار این خائنان فرتوت از رده خارج شده چند عدد دهه هشتادی اند که مطالبه دارند! لعنت بر اصلاح طلب سرباز اسرائیل غاصب.
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    11 0
    پررویی این جماعت وطن فروش سرمایه های اسراییل به کم کاری رسانه ملی برمیگردد اگر این بی وطن ها را به مناظره در رسانه ملی بکشد ویا کارها واعمال آنها را به طور مستند مانند روند شکل گیری واجرای برجام که روحانی آب خوردن ما را به برجام ربط میداد ومجلس 20دقیقه نسخه برجام را پیچید ویا گفتگوی تمدنهای خاتمی وتروریست خواندن او را از جانب آمریکا ومعامله رفسنجانی با آمریکایی‌ها در آزاد سازی گروگانها که پول ما را بدهند که ندادند وفحاشی روحانی به منتقدان اینان الان زبان دراز نمی‌کردند اگر پژوهشکده ای تحقیق وفرزندان آنان که در کشورهای آمریکایی و اروپایی ساکن هستند را به مردم اعلام میکردند در رسانه الان اینها برای جوانان دلسوزی نمی‌گرفتند اگر دزدیها و رانتهای آنها را برملا میکردند الان از معیشت مردم دم نمی‌زدند
    • محسن IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      4 0
      دقیقا
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    سخنگوی جبهه اصلاحات ،چقدر شبیه نتانیاهو است
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    غرب گراها در ایران به اسم اصلاح طلب فعالیت سیاسی می کنند و بعد از اینکه نتوانستند در انتخابات موفق شوند حالا سعی دارند با رانت های بدست آمده, اراذل و اوباش را اجیر و با شعار نویسی و ایجاد اغتشاش و آوردن رای های خاموش به کف خیابان , مزدوری غرب را دنبال کنند..
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    8 0
    غرب گراها در ایران به اسم اصلاح طلب فعالیت سیاسی می کنند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    دم خروس زد بیرون ارتش مافیا علیه رییسی، کم کم که می گذره این اسلاح طلبها کاملا تو این قضایا دستشون رو میشه.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    اصلاحات سرمایه های صهیون
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    وقتی ارباب فرقه ضاله اصلاحات زنجیری جرج سورس باشه معلومه از اربابش کدخدا حمایت می کنه
  • محسن IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    با با سوسول طلب ها مایه فتنه و جاده صافکن دشمن شده اند لعنت ابدی بر انها باد
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    اصلاح طلبان بانی وضع موجود هستند امروز نیاز شدید جامعه شناخت مکر و حیله اصلاح طلبان وطن فروش است.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    این شلوغیا و اغتشاشات باعث شد اینها یک تنفسی داشته باشن و جسد اصلاحاتشون رو از گور بیرون بکشن، غفلت از این جماعت پیشروی آنها را در پیش دارد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    شهر که شلوغ بشه ، محمود صادقی بد نام دم از رفراندوم می زنه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    حسن بهشتی رو دو شب پیش اوردن شبکه چهار از دولت روحانی دفاع می کرد و دولت رییسی رو بهره بردار دولت قبلی جا می زد و طرف مقابلش هم با بی عرضگی و منفعلانه رفتار می کرد
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      5 0
      عملکرد فاجعه بار دولت روحانی اصلا"قابل دفاع نیست 4 سال پیاپی رشد اقتصادی منفی و تورم بالای 60 درصد داشتیم روحانی نه عُرضه خرید واکسن داشت نه عرضه فروش نفت داشت و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل داد.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    سرمایه های اسراییل در ایران
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 0
    اینها با بازوهای رسانه ایشون می خوان با سو استفاده از اغتشاشات ذهن مردم رو پرت کنن و افراد زود باور و کم حافظه رو با خودشون همراه کنن، هنوز یادمون نرفته چندین سال دولت ها دستشون بود و کشور رو به تباهی کشوندن
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    جبهه اصلاحات نگو .بگو بهائیت بانام عوامفریبترجدید..محمد علی باب.یامحمد خاتمی..ای کاش مادرایام امیر کبیری دگر میزائید
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    چقدر این جماعت افساد طلب پررو هستند خدا اگر قابل هدایت هستین هدایتتون کنه اگر نه از رو زمین ورتون داره شما چه جماعتی هستین وقتی سر کار نیستین هی دم از نا کارامدی دولت میزنین و اشوب به پا می کنید هی منم منم می کنید وقتی سر کار مییایین بی عرضه ترین دولتهای تاریخ رو رقم می زنید تو اختلاس ناکار امدی خدا خودش به حق خون شهیدان این سرزمین حقتون رو کف دستتون بذاره خدا بسیار صبر داره وبه قول قدیمی ها دیر گیره ولی شیر گیره
  • محمدایوب IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    9 0
    این افساد طلبان وطن فروش که از سال 67دولتها دردستشان بوده وفقط یک دوره که احمدی نژاد دولت را در دست گرفت شروع به شارلاتان بازی کردند وچوب لای چرخ او گذاشتند آنقدر عرصه را براو تنگ کردند که دور دوم زد تو خاکی و بهانه به دست آنها داد وبعد با روحانی کلاه مردم را برداشتند ابر گدای غربگدا روحانی را به مردم قالب کردند و8سال کشور را تعطیل ومعطل برجام کرد و افزایش قیمتها را تا 12برابر رقم زد ودائم از تحریم ونخریدن نفت ولزوم پیوستن به fatf می گفتندوروحانی فردی زمینگیر بود واز کاخش بیرون نمی آمد وزبان این فاجعه های سیاسی در سکوت بود دائم از روحانی پشتیبانی میکردند وبا آمدن رییسی که از جان مایه می‌گذارد واقتصاد ورشکسته را دارد رونق میدهد و کاسه گدایی روحانی را از درب خانه کدخدا برداشته وبا تمام همسایه ها ودیگر کشورها ارتباط اقتصادی برقرار وعضو سازمانهای اقتصادی مانند شانگهای شدیم وبه حمدالله دارد وضع کشور روبراه میشود و چنانچه رییسی موفق شود این حرام خواران سرمایه اسراییل را باید در زباله دان تاریخ جستجو کرد همانطور که در دور اول دولت احمدی نژاد مرده بودند متاسفانه در دور دوم با احمق شدن احمدی نژاد این افعیان مرده جان گرفتند وبا دولت روحانی جان مردم را گرفتند حالا این وطن فروشان با ایجاد بلوا واشوب دو هدف دارند 1صدای موفقیت دولت رییسی به گوش مردم نرسد ودیده نشود 2برای انتخابات مجلس آینده بتوانند حکومت را گوشه رینگ قراردهند تا آنها را تایید واز طرفی مردم را از حکومت دور تا بتوانند رای آنها را بدزدند رسانه ملی باید دست بی شرفان را برای مردم رو کند
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 1
    همین که گفتی دهه 90 شاخصها فرو ریخت معلوم هست یا بی سواد هستی یا غرض گونه گفتی
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 0
    تو انتخابات عین گرگ افتاده بودید به جون هم حالا دنبال برون رفتید
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    چرا هیچ برخوردی هم با مخل های امنیت مردم و کشور نمیشه توسط قوه قضاییه
  • انقلاب IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    یاحسین ( ع )
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    قابل توجه وزارت اطلاعات ، در این ۵۲ روز از اون ۴۰/۰۰۰ دروغ انتشار یافته در امپراتوری رسانه ای دشمنان ایران، سهم سایتهای زنجیره ای قابل توجه هست. مردم باهوش ایران خیلی دقیق هستند.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 2
    توران یک کشور ایرانی بود موسس توران تورج شاه سوم فریدون‌امپراطور ایران است. تمام اسامی تورانیان اسامی ایرانی است.برخی تورانی ها بعدا ترکزبان شدند مانند برخی از آذری ها که آریایی هستند و ترک و ازبک نیستند فقط ترکزبان شده اند
  • نادری IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    7 0
    ننگ بر اصلاحطلبان
  • خلیل IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    امام خمینی ره فرمودند خداوند در آسمان فرشته‌ها را دارد و در زمین بسیجیان را .باید اضافه کرد که شیطان در خارج منافقین ،سلطنت طلبان ، کومله ، ... را دارد و در داخل اصلاحات انحصار طلبان را دارد . بقول آمریکا و اسرائیل پیاده نظام ما در ایران
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    مردم ایران مردمی شیعه و مومن و احساسی با فطرت پاک هستند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    دست اصلاحطلبان با جان بولتون تو یه کاسه است؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 0
    اصلاحطلبان سرمایه های دشمنن و باید منحل بشن
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 0
    همه ی فتنه ها زیر سر اسراییل است
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    8 0
    اگه اصلاحات از بهائیت وامثال بولتون واسرائیل بدگفتند تعجب کن . والا پنهان کردن اصلاحات تجزیه طلبی بولتون را تعجب نداره.اگه خلافشو دیدی تعجب کن.بارهاگفتم عزیزم اصلاح طلبی همون بهائیتس بی کمو کاست. خدارحمت کنه امیر کبیرو اگر زنده بود حکم اورا مثل محمدعلی باب صادر واجرا میکرد
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 0
    سودای تجزیه طلبی نداره؟ بقیه شون و بقیه ی نوکرای اسراییل که چیز دیگه میگن
  • FR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 0
    مطمعن باشید کشور هم از لحاظ مذهبی هم از لحاظ اجتماعی قوی تر میشه
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 0
    جبهه اصلاحات خودش دروغ بزرگیست
  • سیدهادی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    انصافأ و بدون هیچ ترید اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل و نوکر حلقه بگوش آمریکا در ایران هستند
  • ابی CA ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 0
    رئیسی: "ما اجازه نخواهیم داد قطار حرکت پیشرفت و فعالیت کشور کند یا متوقف شود." تکبیر
  • عوام IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 0
    کسانی که اغتشاشگران قاتل و بیرحم و مزدور بیگانه را معترض مینامند و نیروهای امنیتی مظلوم را که این همه شهید داده اند خشن مینامند و از کارنامه ننگین سی ساله خود که خیلی از مردم کشورمان را به کام فقر و نارضایتی فرستاد چشم پوشی میکنند هم دجال هستند هم سرمایه دشمن در داخل خاک پاک ایران از شر این جریان خائن و رسانه های تهوع اورشان به خداوند بزرگ پناه میبریم
  • ایرانی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    درخواستهای مردمی جهت لغو حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی (بدلیل احتمال توهین به نمادهای ملی توسط بازیکنان و تماشاگرنمای هماهنگ شده) در حال افزایش است لذا شورای عالی امنیت ملی باید برای این موضوع مهم تصمیم عاجل بگیرد
  • صادق IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    اصلاحات جان اگر در بیانیه دو نهاد امنیتی به مشکلات اقتصادی اشاره می شد طبیعتا اسمی از یکی از مسببان این شرایط رفیق خودتان جناب دکتر حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید هم به میان می آمد. پای جناب تان هم گیر هست. در دولتی که خودتان حامی اش بودید، طرح رتبه بندی معلمان را موریانه خورد اما اعتراضی نشد، با لنگ شدن برجام تان و نابه سامانی اوضاع اقتصادی کسی به خیابان نریخت، فقط در قضیه بنزین چند روز سر و صدا شد، چرا اغتشاشات نشد؟ چون کسی آتشبیار معرکه نشد. اما بعد از اینکه صندلی رياست از زیر پایتان سر خورد، اعتراضات شروع شد، از طرح رتبه بندی بگیر تا مسئله ی آب و رسید به مرحومه خانم مهسا امینی! چرا اعتراضات دامن گیر شد، چون شما از داخل، به همراه بسیاری از بیرون، آتشبیار معرکه بودید و هستید، شما!
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    نوع و روش برنامه هایی که اینترنشنال پخش میکنه اجازه نمیده اوضاع و ذهن ها آرام بشه، نمیدونم متوجه این هستید یانه؟ اینترنشنال ذهن مخاطبش رو هر لحظه تونسته برای باصطلاح خیزش انقلابی خودش آماده نگه داره، دقیقاً این بده، باید فکر اساسی برای این موضوع کنید، هم فکر کوتاه مدت هم فکر بلند مدت برای تنبیه عربستان، الان باید شما عربستان رو ناآرام میکردید اما لازمه این کار ارتباط گرفتن با اپوزیسیون عربستان و آماده کردن افکار مردم عربستان بخصوص شیعیان بود و بخش مهم ماجرا برای رسیدن به این هدف هم داشتن یه اینترنشنال برای مردم عربستان بود اما شما این رسانه رو راه ننداختید، سالهابود که من داشتم هشدار میدادم اما اصلاً توجه نکردید، تمام کامنت هایی که این مدت دادم رو بازم بهشون اعتقاد دارم و میخوام الان بنویسم اما نوشتن اون همه مطلب لازم نیست خودتون برید کامنتهای قبلیم رو بخونید، اونها به شکل عجیبی این موضوع رو این دفعه برای خودشون مرگ و زندگی کردن، دست بردار نیستن، چون میدونن برجام به جایی نرسیده حالا میخوان ایران رو از داخل نابود کنن تا مشکلشون رو حل کنن تا ایران رو از جلوشون بردارن تا دیگه برجام هم لازم نباشه، چون دیگه ایران خط قرمز اتمی رو عبور کرده میدونن دیگه نمیتونن کاری با ایران کنن برای همین دارن نهایت زورشون رو میزنن، راه حل نهایی علاوه از همه چیزهایی که گفتم اینه که ایران همزمان سلاح اتمی رو بسازه و در داخل تمام مخالفان رو سرکوب کنه، جز این نمیشه، ببینید نقشه هارو، هدف اینه که برنامه اتمی و منطقه ای و موشکی ایران رو با دست خود ایرانی ها متوقف کنن اونم با تغییر رژیم یا تضعیف کردنش و بعدش بخاطر ضعیف شدن خود حکومت بگه دست ها بالا ازمن دست بردارید همه چیز رو ببرید، خیلی حرف زیاده اما توی کامنتهای قبلی گفته بودم. تا ایران قدرت های غربی رو نا امید ابدی نکنه اونها دست بردار نیستن از ایران، اگه یکبار برای همیشه بدونن که ایران دیگه از دستشون در رفته دیگه میشینن واقعیت هارو میپذیرن، نا امیدی هم فقط با اتم‌ ممکن هست، اونهاهمچنان امیدوارن ایران در برنامه اتمی عقب بشینه، این امید داشتن دلیل تماااام نقشه هایی هست که دارن علیه ایران میکشن، میخوان ایران رو از مسیری که داره میره برگردونن چون هنوز ایران کامل از پل عبور نکرده، اگه عبور کنه چاره ای ندارن پذیرای واقعیت ها بشن. دیگه نمیدونم چی بگم.
  • CA ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    کومله، منافقین، داعش، سلطنت طلب، رژیم صهیونیستی،آمریکا، انگلیس رو ولش اصلاحطلب رو گرش. فتنه ۸۸ زنگ خطری بود که نشان داد اصلاحطلب به کمتر از براندازی و تجزیه ایران راضی نمیشود. آتش بیار این فتنه هم اصلاحطلبها و ایادی آنها از سلبریتی ملعون تا روزنامه نگار وطنفروش بودند وگرنه چهارتا کومله و منافق و داعشی الدنگ رو چه به این سروصداها.
  • حسن IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    به نظر من عزرائیل (ع) این پیر خرفت آقای بهزاد را فراموش کرده. این آدم از بعد پیروزی انقلاب نه در مجلس ونه در دولتها راه راست خدمت به مردم را نرفته واختلاف افکنی کرده
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    خاک بر سر اصلاح طلبان که مجبور به استفاده از اوباش بی شخصیتی چون محمود صادقی مزدور شده اند
  • حسن IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    اقایان اصلاح طلب بانیان وضع موجود شما هستید محاکمه شماها یکی از راهکار های برون رفت از وضعیت است
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    بدبختی ملت ایران یکش همینه که قاتلین رجائیو باهنرها ادعای اصلاح دارند.چرا این قاتلینو فاسدینو مارقینو محاکمه ومجازات نمیکنن بسیار جای تامل دارد.حکم اعدام طرفو شهید قدوسی صادر کرده بود اما... مدعیان اصلاح چریکشونو ازاد ومحاکمه کنندهارو بدیار عدم فرستادند.خدا رحمت کند شهید قدوسی وشهید ربانی املشی را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس