کد خبر 1431668
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

به گزارش مشرق، علیرضا کریمی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت:

۱. آنچه از اواخر شهریور ۱۴۰۱ در کشور شروع شد، صف‌آرایی تمام‌عیار اپوزیسیون و حامیانش در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران بود، برای خودشان روشن است که در عمل شکست خورده‌اند اما ابعاد این شکست چیست؟

۲. سوزاندن شبکه‌ها، از خبرنگار گرفته تا دانشجو، شکست توهم‌سازی مجازی، ناتوانی در همراه‌سازی اکثریت در کف خیابان و قلیل ماندن، سوختن شبکه سلبریتی‌ها و ... برخی از ابعاد شکست آنهاست اما مهمترین نیست.

۳. اپوزیسیون با تمام توان به‌میدان آمد، سعودی اینترنشنال خود را درید و بی‌بی‌سی فارسی چهره وسط‌باز را کنار گذاشت، همه و همه اثر نداشت و یک اتفاق بسیار مهم افتاد.

۴. اتفاق مهم آن بود که چهره‌ای که ضدانقلاب در سال‌های متمادی قصد داشت برای خود برسازد تنها در چهل و چند روز چون برف در آفتاب تموز آب شد و به فنا رفت.

۵. چهره‌ای که اپوزیسیون دوست داشت از خود ارایه دهد، چهره‌ای دموکرات، روادار، حامی اکثریت و احترام‌نهنده به اقلیت بود که منافع ایران برایش مهم است و ملی‌گراست. اما در عمل چه از خود نشان داد؟

۶. اولا نشان داد که هیچ احترامی برای خواست مردم قایل نیست و هر صدای مخالفی را سرکوب می‌کند. نشان داد مذهبی بودن از نظرش جرم است آن هم در ایرانی که هنوز اکثریت علقه‌های مذهبی دارند.

۷. ثانیا نشان داد که رواداریش در حد عدم تحمل چادر و عمامه است و خشونت‌هایی از خود بروز داد که کمتر کسی دیده بود. نخبه‌اش فحاش از آب درآمد و فحش سلاحش!

۸. ثالثا نشان داد نه‌تنها ملی‌گرا نیست بلکه تجزیه‌طلبان را به‌رسمیت می‌شناسد. منافع ملی برایش شوخی است چون منفعتی فراتر از تمامیت ارضی نیست.

۹. رابعا اثبات کرد که دروغ‌گوست و پشت هم دروغ‌هایش اثبات شد، نشان داد توهم می‌کارد و اباطیل درو می‌کند. واقعیت را تا حد فضای مجازی فروکاست.

۱۰. خامسا ثابت کرد که به خارج از ایران وابسته است و استقلال کشور را به منفعت خویش می‌فروشد. ریشه در جامعه ایرانی ندارد، ریشه‌اش در جامعه بین‌المللی مدعای غرب است.

۱۱. سادسا زندگی را بر مردم سخت کرد، آرامششان را گرفت، مغازه‌هایشان را به‌زور تعطیل کرد و مخالف را تهدید کرد. نیامده به قدرت، زهر در کام مردمان ریخت.

۱۲. سابعا، از همه مهم‌تر نشان داد که امنیت مردم برایش مهم نیست، حتی با داعش همنوا شد و فاجعه شیراز را توجیه کرد. نیامده پای تروریسم به کشور گشود.

۱۳. خیالتان تخت، اکثریت جامعه ایران دیگر لنگه دمپایی پاره هم دست این جماعت نخواهد داد، چه رسد به حکومت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    13 3
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      6 8
      موش بخوره تو و اسنودن را
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    17 7
    چرا از واژه های عربی در اعداد استفاده شده! فارسی را پاس بدارید
  • سید IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    21 2
    ثامناً اصلاح طلبان تهوع آور را بگو که وهم برشان داشته بود که کار تمام است و به زودی ارباب یانکی نوکرترین ها را در بین ایشان برای مذاکره در مورد آینده حکومتداری در ایران انتخاب کرده و به واشنگتن فرا خواهد خواند! به همین سبب رقابت سختی در بین شان برای اثبات نوکری و همراهی با اغتشاشگران درگرفته بود!!!!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    17 2
    "اکثریت جامعه ایران دیگر لنگه دمپایی پاره هم دست این جماعت نخواهد داد، چه رسد به حکومت" همفرکان و دوستان رقیق شده و نفوذی اینها در جناح اصلاح طلب هستند و در قدرت حضور داشتند و دارند و به ملک . ملت خیانت ها میکنند
  • عباس IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    21 3
    بنظرم اتفاقات اخیر کودتا اصلاح طلبان بود که اراذل هم افتادند دنبالش و سوخت شدند.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    14 2
    اولا خاک بر سر اون مسئول دانشگاهی که جلوی چندتا جاعشجو رو نمیتونه بگیره و پرروترشون میکنه دوما یه شعار هست که مشرق سانسور میکنه خطاب به همون چندتا داعشجو!
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    11 2
    اولا خاک بر سر اون مسئول دانشگاهی که جلوی چندتا داعشجو رو نمیتونه بگیره و پرروترشون میکنه دوما یه شعار هست که مشرق سانسور میکنه خطاب به همون چندتا داعشجو!
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    13 1
    احسنت،جمع بندی بسیار کامل و دقیق....
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 4
    لااقل همش رو سانسور نکن!
  • عبدالله IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    احسنت بر قلم شیوایت جناب آقای علیرضا کریمی ، شیر مادر حلالت باد.
  • علوی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    اقا من خیلی طالب شنیدن این متن :آمریکا در ایران سفارتخانه دارد و اسب تروا اسنودن ....با صدای خود مخاطب محترم هستم اون هم چندبار ضبط شده و خصوصا زیارت این چهره راسخ با پشتکار و هشدار دهنده را .خیلی مخلصیم. اگر همه اینطور پافشاری کنیم خیلی عالیست :==))
  • علوی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 1
    :==) آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد ام_______ا ؛ اس______ب تروآ دارد- اینترنت اسب تروا آمریکا است.آمریکا؛به جز اینترنت ؛همه چیز را برای ملت ایران تحریم می‌کند چ________را ؟؟؟؟؟ زی____________را ؛ادوار اسنودن :آمریکا از اینترنت برای جاسوسی استفاده می‌کند.. پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینرنت ملی راه اندازی کنید وگرنه از این به بعد ؛باز هم ؛آش همین است و کاسه همین . ( با حق کپی رایت :==))
  • Bijan7 IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    ینی اگه می نوشتی دوم ، سوم ، هشتم
  • ولش کن IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    اگر اینه که شما می گید پس زودتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس