درخواست نخست‌وزیر فنلاند از ترکیه و مجارستان درباره پیوستن به ناتو

نخست‌وزیر فنلاند از ترکیه و مجارستان خواست که هرچه سریعتر با درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو موافقت کنند.

به گزارش مشرق، در ادامه مخالفت‌های فقط دو عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یعنی ترکیه و مجارستان با پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی، هلسینکی بار دیگر خواستار موافقت این دو کشور شد.

«سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند امروز (سه‌شنبه) از ترکیه و مجارستان خواست که هرچه سریعتر با درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو موافقت کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مارین طی نشست خبری در این‌باره گفت: «تمام چشم‌ها اکنون به مجارستان و ترکیه دوخته شده است. ما منتظر هستیم تا این کشورها درخواست‌های ما را تایید کنند».

وی با تاکید بر لزوم عضویت هرچه سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو، اظهار داشت: «به‌نظرم، مهم است که این امر ترجیحاً هرچه سریعتر و بدون تأخیر بیشتر انجام شود».

دولت‌های ترکیه و مجارستان تنها کشورهای باقیمانده در ائتلاف ناتو هستند که به‌دلایل محقق نشدن شروط‌شان، هنوز با درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو موافقت نکرده‌اند.

به نوشته رویترز، کشورهای فنلاند و سوئد هفته قبل در اقدامی برای نشان‌دادن جبهه واحد به ترکیه، تاکید کردند که هر دو باید همزمان به عضویت ناتو دربیایند.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هشدار داده بود که درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تا زمانی که این دو کشور به وعده‌های خود به آنکارا عمل نکنند، تایید نخواهد کرد.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه گذشته، فنلاند و سوئد درخواست‌هایی را برای عضویت در ناتو در ۱۸ ماه می ارائه کردند و تاکنون ۲۸ کشور از ۳۰ کشور عضو ناتو با پیوستن این دو کشور به این اتحاد موافقت کرده‌اند و دو کشور ترکیه و مجارستان با پیوستن این دو کشور به ناتو مخالف هستند.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین که با هدف نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین صورت گرفته است، با ارسال تسلیحات و تشدید تحریم‌های روسیه به آتش ناآرامی‌های اوکراین دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 15
    ترکه مثل این بی فرهنگ ها وسط جنگ یغه اروپا رو گرفته، یکدونه در کشور آریایی اتحادیه اروپا یک غیر آرایایی راه دادنا اینه میگن با افراد سطح پایین تر از خودت رفت و آمد نکن این میشه. ___ آذری آریایی است ازبک نیست
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      10 0
      فاشیست نباش. اولا آریایی بودن افتخار نیست. دوما بیش از ۸۰ درصد اروپا آریایی نیستند. سوما ایرانیان اصیل (بومیان اولیه فلات ایران)اصلا آریایی نیستند.
    • ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      خاک تو سرت همین آریایی آلمان و دیگران دارند برا ما نسخه تحریم می پیچند کثافت خوابی یا خودتو زدی به خواب گم شو
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 0
    آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست درزمان رضاخان پالان جهت‌ اهداف فاشیستی و سياسي بکار رفت ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس