1

احتمالاً جهانگیری فراموش کرده است که چگونه با دلار بازی امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و پس از خروج ترامپ از برجام کشور را تا لبه پرتگاه جلو بردند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که روایت معاون اول روحانی از وضعیت کشور، دستگیری تمام اعضای شبکه ترور داعش و مین تورم مسکن زیر پای شهروندان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اسحاق جهانگیری روز گذشته متنی را منتشر کرد که بازتاب‌هایی در فضای رسانه‌ای و مجازی پیدا کرد. روزنامه اعتماد این نامه را به عنوان طرح معاون روحانی برای عبور از اغتشاشات معرفی کرده و نوشته است:

تنها ۴ ماه پس از تشکیلات دولت دوازدهم، مشکل مؤسسات غیرمجاز در کشور ظهور کرد. مشکلی که ریشه آن مرتبط با برخی جریانات بود که اتفاقاً بیشترین هجمه‌ها را متوجه دولت وقت می‌کردند. مشکلاتی که باعث شکل‌گیری زنجیره‌ای اعتراضات در سال ۹۶ و متعاقب آن سال ۹۸ شد؛ دولت اما با تخصیص حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان توانست مشکل مؤسسات غیرمجاز را حل‌وفصل کند و یکی از غده‌های خطرناک اقتصادی را از پیکره اقتصاد ایران ببیرون بکشد. پس از این رخداد بود که دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم مصوبه‌ای را با هدف تحقق اصل ۲۷ قانون اساسی و رسمیت دادن بحق اعتراض مردم برنامه‌ریزی کرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تشریح این تصمیم دولت و تلاش برخی جریانات برای از دستور کار خارج کردن آن می‌نویسد:

نه قدرت و نه صدای مردم را هیچ‌وقت نمی‌شود نادیده گرفت. به خاطر دارم چهار ماه پس از تشکیل دولت دوم روحانی که در سال ۱۳۹۶ با حدود ۲۴ میلیون رأی روی کار آمد، اعتراضاتی نسبت به گرانی شکل گرفت، باب این بحث در دولت باز شد. البته تورم در آن سال هنوز تک‌رقمی بود (۹ درصد)، ولی به هر سبب، اعتراضاتی به وجود آمده بود. دولت در خرداد ماه ۱۳۹۷ تصویب کرد که براساس اصل ۲۷ قانون اساسی و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم، نحوه برگزاری اعتراضات و محل آن تعیین شود. «متاسفانه» دیوان عدالت اداری با شکایت افرادی این مصوبه را ابطال کرد!

راه حل دلاربازها برای عبور از اغتشاشات چیست؟ / روزنامه نگاری شغل است اما خیانت به وطن جرم است!

روزنامه سازندگی نیز رپورتاژ اسحاق جهانگیری را روی جلد آورده و نوشته است که متن جهانگیری نشان از گفتگوی ملی دارد! به روایت این روزنامه:

مردم مهم‌ترین سرمایه ایران هستند و انسجام و وحدت ملی اصلی‌ترین مؤلفه قدرت و بازدارندگی ملی ایران بوده و هست. با اجرای دقیق و کامل قانون اساسی راه را برای گفت‌وگوی ملی باز کنیم. در این بین دولت و مجلس در عین یکدستی، بدانند باید با تدبیر و عقلانیت و انعطاف هرچه بیشتر به مسائل کنونی کشور و درخواست‌های مردم بپردازند. در این شرایط، بار مسوولیت آن‌ها از همه سنگین‌تر است. هر که بامش بیش برفش بیشتر...

راه حل دلاربازها برای عبور از اغتشاشات چیست؟ / روزنامه نگاری شغل است اما خیانت به وطن جرم است!

روزنامه شرق هم متن جهانگیری را در تیتر یک خود آورده و نوشته است:

چند هفته‌ای بخشی از بدنه معترض جامعه به کف خیابان‌ها آمد و حقوقی را مطالبه کرد و توقع داشت این صدای اعتراض به گوش مسئولان مربوطه برسد. حقی که اصل ۲۷ قانون اساسی برای مردم قائل شده است و به موجب این اصل قانونی «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد» را «آزاد» دانسته است؛ اما در ۴۳ سال گذشته این حق قانونی به محاق رفته و لحاظ نمی‌شود. البته قرار بود در دولت دوازدهم این مبحث قانونی با آیین‌نامه‌ای از طریق وزارت کشور اجرائی شود و حتی مکان‌هایی برای تجمعات آزاد معترضان تعیین شد؛ اما به دلیل شکایت برخی افراد خاص، دیوان عدالت اداری این مصوبه دولت را لغو کرد؛ اما حالا که مدتی است اعتراضات سراسری شکل گرفته، بیش از هر زمان دیگری نسبت به دیده‌شدن این اصل قانونی احساس نیاز می‌شود و به‌تازگی برخی نمایندگان مجلس هم درباره این ضرورت صحبت‌هایی را مطرح و وعده پیگیری آن را داده‌اند؛ اما هنوز این حرف در حد وعده باقی مانده و معلوم نیست چه زمان و به چه صورت قرار است اجرائی شود. دیروز اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با انتشار تصویری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، به این موضوع واکنش نشان داد.

راه حل دلاربازها برای عبور از اغتشاشات چیست؟ / روزنامه نگاری شغل است اما خیانت به وطن جرم است!

در روزهای اخیر اعضای دولت روحانی فعال‌تر از گذشته سعی در گرفتن ماهی از آب اغتشاشات دارند؛ این افراد تا ۴۰ روز قبل سکوت استراتژیک کرده و با اغتشاشات بیعت مخفیانه کرده بودند، حالا سر از لاک بیرون آورده و روش‌های مخدوش را به جامعه غالب می‌کنند.

احتمالاً جهانگیری فراموش کرده است که چگونه با دلار بازی امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و پس از خروج ترامپ از برجام کشور را تا لبه پرتگاه جلو بردند تا جایی که با واگذاری ۱۸ میلیارد دلار ارز کمیاب به قیمت ۴۲۰۰ تومان، رانت ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی برای ۳ درصد جامعه و تورم بالای ۵۰ درصدی و کاهش ارزش پول ملی برای ۹۷ درصد بقیه مردم درست کرد.

این دست افرادی که در کارنامه خود هیچ دستاوردی جز فرصت سوزی ندارند حالا دایه مهربان‌تر از مادر شده و برای انتخابات زیر پای مردم را خالی می‌کنند! احتمالاً جهانگیری فراموش کرده است که در ماجرای مؤسسات مالی دولت را تا مرحله استعفا جلو برده و بعدها اعلام کرد توانایی عوض کردن منشی دفتر خود را نیز ندارد...

ماجرای پلیس‌نماها در شهر

روزنامه همشهری در شماره امروز خود به بررسی یک کلیپ جنجالی در فضای مجازی پرداخته و نوشته است:

این روزها خیلی‌ها درباره فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره تخریب اموال عمومی به‌دست مأموران پلیس صحبت می‌کنند، اما اغلب با دیده تردید به این تصاویر نگاه می‌کنند. مگر می‌شود مأموران پلیس که باید حافظ جان و مال مردم باشند، دست به تخریب اموال آنها بزنند؟ آیا این فیلم‌ها واقعی است؟ ماجرای مأموران قلابی، ماجرای تازه‌ای نیست و پیش از این بارها شاهد پرونده‌های مختلفی بوده‌ایم که یک سوی آن تبهکارانی قرار داشتند که برای عملی کردن نقشه‌شان از لباس و تجهیزات نظامی و انتظامی استفاده می‌کردند. این افراد حتی گاهی برای ترساندن و تحت فشار قرار دادن طعمه‌هایشان از درجه‌های بالای نظامی و حتی اسلحه نیز استفاده می‌کردند.

در ادامه گزاش همشهری آمده است:

نمونه آن ماجرایی است که چندی قبل در ماهشهر اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که چند سارق مسلح برای دستبرد زدن به خانه‌ای تصمیم گرفتند لباس پلیس به تن کنند. آن‌ها که تلاش کرده بودند ظاهرشان شبیه به مأموران باشد وقتی وارد این خانه شدند وانمود کردند که برای بازرسی آمده‌اند و در این شرایط با خیال راحت شروع به جست‌وجو برای یافتن وسایل گران‌قیمت کردند. در این میان اما صاحب خانه به آنها شک کرد و ماجرا را به پلیس خبر داد و همین موضوع باعث گریختن سارقان شد. هرچند تبهکاران تلاش کردند ردی از خود بر جا نگذارند، اما ساعتی بعد مأموران پلیس آگاهی مخفیگاه آنها را شناسایی کردند. در این عملیات، سارقان که متوجه حضور پلیس شدند، به طرف مأموران تیراندازی کردند و در درگیری مسلحانه یکی از سارقان به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد و یکی از مأموران نیز به شهادت رسید.

راه حل دلاربازها برای عبور از اغتشاشات چیست؟ / روزنامه نگاری شغل است اما خیانت به وطن جرم است!

روزنامه‌نگاری جرم است یا نه؟

روزنامه کیهان با اشاره به حاشیه بیانیه دو نهاد اطلاعاتی درباره دوخبرنگار اصلاح‌طلب که در پروژه جنگ ترکیبی نقش داشته‌اند نوشته است:

طی هفته‌های گذشته و در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور که به بهانه فوت دختری به نام مهسا امینی آغاز شد اما خیلی زود ماهیت و عوامل پشت‌پرده و هدایتگر آن افشا شدند، دو تن از خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که بلافاصله با اعتراض رسانه‌های معاند و ضد انقلاب مواجه شد و این رسانه‌های در قالب پخش خبر یا گزارش‌های متعدد خواستار آزادی آنها شدند.

راه حل دلاربازها برای عبور از اغتشاشات چیست؟ / روزنامه نگاری شغل است اما خیانت به وطن جرم است!

در ادامه گزارش کیهان آمده است:

بیانیه دو نهاد امنیتی از چرایی نگرانی رسانه‌های معاند برای این خبرنگاران پرده برداشت، چرا که در بخشی از آن تصریح شده بود، الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران اصلاح‌طلب دستگیر شده در دوره‌های آموزشی سازمان جاسوسی آمریکا شرکت داشته و هر دو نفر آنها نقش منابع اولیه خبرسازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند. خبرنگارانی که با اخبار جعلی و جهت‌دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، به ایجاد پروژه آشوب در ایران کمک کردند. چنین افراد قلم‌فروش و وطن‌فروشی در حالی به حرفه شریف روزنامه‌نگاری، کشور و مردم خود خیانت کرده‌اند که هم‌اینک خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بسیاری، در رسانه‌های مختلف کشور متعهدانه و دلسوزانه برای بیان آلام و مشکلات جامعه خود تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 2
    کمی  درست و دقیق ببینیم اتفاقات اخیر نتيجه  11 سال  (از 1391  تا کنون) مشکلات معیشتی ناشی از تحریم های غرب است  که مانند امروز به بهانه  اغتشاشات انتخابات ریاست جمهوری 88  شکل گرفت و دلار   که برای 7 سال ( 1384 الی 1391) در رنج 1000 تومان ثابت مانده بود  بعد از اغتشاشات 88 و تحریم های ناشی از آن به 3700 رسید اصلاح طلبان که خود عامل اصلی اغتشاشات 88 بودند با  شعار مذاکره و توافق با کدخدا  در سال 1392به پیروزی رسیدند و برای به انجام رساندن  برجام همه سرمایه های هسته ای ایران  را از بین بردند اما آمریکا که خرش از پل گذشت، از برجام خارج شد و دلار از 3700 تومان  به 30000 تومان رسید و  اصلاح طلبان غرب باور مجدداً عامل افزایش قیمت دلار شدند و امروز شروع دوباره اغتشاشات از  اصلاح طلبان غرب باور یا بهتر است بگوییم مزدور غرب
    • دکترای اقتصاد IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      6 2
      مشخصه سن پاینی داری اولآ قیمت دلار در زمان خاتمی و رفسنجانی هم تقریبا هفت برابر شد و از 140 تومن رسید به 800 تومن رسید حتی قبل انقلاب هم از زمان بالا رفتن قیمت نفت از دهه چهل جهش های سنگین دلاری و سقوط ارزش ریالی در ایران رخ داد مثل سه برابر شدن قیمت ها در سال 54 درباره سال 88 هم اشتباه می کنی و اتفاقا آن سال قیمت دلار 900 تومن بود و در واقع مردم تهران کاملآ از روی شکم سیری دست به اون تظاهرات زده بودن سال بعدش هم ایران توسط اوباما تحریم شد و دلار در سال 90 به حدود هزار تومن رسید و سال بعدش شد 3 هزار تومن که برجام مقدس قرار بود با لغو تحریم ها دلار رو همان 1000تومن معروف کنه که شکستی مضحک خورد و دقیقا در سال دوم ترامپ که از برجام خارج شد قیمت دلار رسمی در بازار 6000 تومن و غیر رسمی به حدود 7 هزار تومن رسیده بود! اصل داستان هم که به شما نگفتن این هست که تحریم های نفتی در یک سال بعد از خروج رسمی ترامپ از برجام شدید شد!!!
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 1
      زمان خروج ترامپ از برجام دلار آزاد 6500 بود
    • حسن روحانی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      4 2
      شما چی داری می گی!؟ برجام فقط تحریم های ثانویه رو لغو کرده بود و با نفت در برابر غذا اصلا قرار نبود جلوی رشد قیمت دلار و گرانی رو بگیره
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      کامنت ۱۶:۵۹ مجموعا نادرسته که متاسفانه اول، آخرشو خوندم و اشتباها مثبت دادم!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      اشتباها به ۱۶:۵۰ مثبت دادم
  • FR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 2
    و خیانت به کشور و میهن جرمی است که در تمام کشورها مجازات ان مصادره اموال و اعدام او میباشد !
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 3
    پیاده نظامتون ریختید تو خیابون امنیت مردم به مخاطره انداختید حالا میگید گفتگو کنیم!
  • سید IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 2
    اصلاح طلبان تهوع آور را بگو که وهم برشان داشته بود که کار تمام است و به زودی ارباب یانکی نوکرترین ها را در بین ایشان برای مذاکره در مورد آینده حکومتداری در ایران انتخاب کرده و به واشنگتن فرا خواهد خواند! به همین سبب رقابت سختی در بین شان برای اثبات نوکری و همراهی با اغتشاشگران درگرفته بود!!!!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 2
    گران کردن مجدد دلار و کالاها آخرین دست و پا زدن اغتشاشگران است. چرا دلالان و صرافان اخلالگر را بازداشت نمی‌کنید؟
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 5
    جهانگیری مگه سطح و سواد یا نقشی توی آوردن دلار 4200 تومنی داشت؟ برجام اگه بد بود که ترامپ ازش خارج نمی شدو شما توی این دولت که دنبال برگشتن به اون نبودین .... شما متعهد به مردم نیستین وگرنه همون دلار 4200 تومنی رو بلد بودین مدیریت کنین
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 5
    آقای جهانگیری که نگذاشت دولار از چهار هزار و دویست بالا تر رود .چرا دروغ می گویید . شما که می گفتید چرا دولار را گران نمی کنی .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 3
    به هوش باشید گفتگو یک توطئه دیگر است که لاشخورهای افساد طلب مطرح می کنند این مردگان سیاسی مطرود ملت را پر رو نکنید
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 4
    جای اسحاق جهانگیری الان پشت میله های زندان با مدت طویل است نه تیتر یک روزنامه افسادطلب سرمایه اسرائیل ، متأسفیم از این همه شل گرفتن در محاکمه مفسیدن دانه درشت و حامی فتنه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 2
    این مردک 8 سال گند زد به مملکت دوباره امده فضله پراکنی میکنه اینها مملکت نابود کردند باز هم دارن توطعه حدید راه میاندازن
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 4
    ای بد بخت های سوپر معصیت کار که همیشه به ما اصلاح طلب های دین مدار تهمت می زنید بدانید ما اگر لازم باشد با جانمان از کشور و جمهوری اسلامی ایران و شما سوپر انقلابی ها دفاع می کنیم ‌
  • سامان IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 1
    دولت اصلاح طلب روحانی در قضیه افزایش 3 برابری نرخ بنزین در آبان ماه 98 معترضان را به شدت سرکوب کردند و حالا از گفتگوی ملی دم می زنند !!!
  • داریوش IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 1
    اصلاح طلبان بانیان وضع موجودند اگر مردم معترض هستن ناشی از عملکرد فاجعه بار افساد طلبان در 8 سال گذشته است جهانگیری دیگه برای مردم نسخه نپیچد.
  • یوسف IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 1
    روحانی و جهانگیری 8 سال مملکت را شخم زدند و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه خالی تحویل دادند حالا بهتره ساکت باشند.
  • ساسان IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    11 1
    دو خبرنگار افساد طلب که با انتشار اخبار جعلی و جهت دار درباره فوت مهسا امینی پروژه آشوب را در کشور رقم زدند باید محاکمه و اعدام بشوند وطن فروشی و خیانت جرم بزرگی است.
  • ساسان IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 1
    دو خبرنگار افساد طلب که با انتشار اخبار جعلی و جهت دار درباره فوت مهسا امینی پروژه آشوب را در کشور رقم زدند باید محاکمه و اعدام بشوند وطن فروشی و خیانت جرم بزرگی است.
  • جواد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 3
    جهانگیری استاد و متخصص و کار بلد بود و نه مثل آقای مخبر که در تلویزیون به همسایه میگه همساده
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      1 0
      روحانی و جهانگیری اگر بلد کار بودند ! دلار 33 هزار تومان و سکه 16 میلیون و نرخ تورم 60 درصد نمی شد.
  • ح IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    روسیه تا توانسته طلا ذخیره کرده و گازش را با روبل به فروش می‌رساند آقایان حجم عظیمی از ذخایر نفت دنیا در دست ماست شما هم با یال به فروش رسانید و آقایی دلار را بشکنید
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 1
    به کوری چشم دشمنان ایران را از دشمنان حفظ میکنیم
  • مهدی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 1
    مامورها قلابی هستند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    3 1
    این قوم خائن شکست خورده چی فکر کردن ، اول باید خائنان و بانیان اغتشاش محاکمه و حکم قضایی همراه با جبران خسارت اغتشاش دریافت کنند ، انوقت اصلاح طلبان توبه و اظهار پشیمانی کنند ، سپس با الزام و احترام کامل به قانون ، گفتگو کنند
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    3 1
    جالبه ۳۲ ساله مملکت را به یغما بردند و اقازاده پروری کردند و اقوامشون رو شرکت دار حالا حرف از گفتگو می زنند . واقعا شما اصلاح طلبها چه رویی دارید . انگار نه انگار که اغتشاشات نتیجه کارهای شما هست .
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    4 1
    آیا روزنامه نگاری شغل خیانت آزاد به مملکت است اگر نیست پس چرا روزنامه شرق نفس می کشد؟
  • DE ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 1
    نقطات اشتراک همه چند مورد غیر قبال انکار است
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعا خجالت داره که هرطرف از جناحها تقصیر رو گردن اون یکی میندازند
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    مدیریت بحران = صفر مطلق!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    یعنی هر صحبت دلسوزانه ای رو میکوبه،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس