جهانگیری

انتخاب جهانگیری، ظریف، آخوندی، تاجزاده، عارف، محسن هاشمی و... برای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در حقیقت رای به دولت سوم روحانی است. یعنی تمدید وضع موجود تا حداقل ۴ سال دیگر.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عبدی:ظریف جز تعریف چیز دیگری درباره سردار سلیمانی نگفت!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «متاسفانه مخالفان آقای ظریف می‌کوشند که سخنان وی را علیه مرحوم سلیمانی تبلیغ کنند، لذا دست به توییت شدند تا بلکه خودشان را به آن مرحوم بچسبانند، در حالی که ظریف جز تعریف چیز دیگری درباره سردار سلیمانی نمی‌گوید. اینکه او دیپلماسی را در خدمت میدان می‌خواسته، بدی او نیست، بلکه این تفاوت دیدگاهی است که توضیح داده شده است و منتقدان ظریف هم طرفدار دیدگاه مخالف او هستند. در واقع آنان می‌خواهند با منحرف کردن ماجرا، زمینه گفت‌وگو درباره این نگاه را خراب کنند».

عبدی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «آقای ظریف می‌کوشد که توضیح دهد در ایران دیپلماسی تابع میدان و در خدمت آن بوده است و نه برعکس. دیدم که برخی منتقدان ظریف خواسته‌اند بگویند که اتفاقا این درست است و باید هم‌ چنین باشد و برعکس آن یعنی هنگامی که میدان در خدمت دیپلماسی باشد، نادرست است. متاسفانه این افراد اصلا به سخن آقای ظریف که بارها تکرار شد توجه نکردند. وی معتقد است که دیپلماسی، اقتصاد، میدان یا نظامی، اطلاعات و سیاست داخلی، نه در طول بلکه در عرض یکدیگر و در خدمت تامین منافع ملی باید باشند».

عبدی: ظریف جز تعریف چیز دیگری درباره سردار سلیمانی نگفت! / پیشنهاد روزنامه حامی دولت: با جهانگیری تا ۱۴۰۸

عباس عبدی چندی پیش در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «افراطیون... که معمولا عکس مرحوم قاسم سلیمانی را در پروفایل‌های خود گذاشته‌اند و همواره به ایشان ارادت ورزیده و استناد می‌کنند و یاد و خاطره او را گرامی می‌دارند، به‌طور طبیعی باید از شکست قاتل او خوشحال شوند و حتی شیرینی پخش کنند، پس چرا برخلاف این انتظار طبیعی، آنان غمگین هستند».

عبدی در ادامه نوشته بود: «ناراحتی این افراد از شکست ترامپ کمتر ازعزاداری براندازان رادیکال ایران در خارج از کشور نیست...علت ناراحتی این گروه خراب شدن یکی از پایه‌های مهم راهبرد سیاسی آنان است. در واقع آنان دنبال تقابل با ایالات متحده و نیز یکدست کردن فضای سیاسی داخل هستند...اینکه خود را طرفدار قاسم سلیمانی معرفی کنی ولی بر تداوم قدرت قاتل او خوشحال باشی. حالا هم راه افتاده‌اند که جملات گفته و نگفته بایدن را علیه شهید سلیمانی برجسته کنند. در حالی که قاتل او که به این عمل افتخار می‌کرد حی و حاضر است و عزای برکناری او را گرفته‌اند».

بغض و کینه طیف تندرو اصلاح طلب از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هیچگاه پایان نمی یابد. پیش از شهادت حاج قاسم، طیف تندرو اصلاح طلب یکروز با هجمه به این سردار دلاور و محبوب، او را «سرباز دلواپس سیاست»! نامید و روز دیگر سربازان حاج قاسم و جوانان غیور مدافع حرم را آماج فحاشی و توهین قرار داد.

پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تشییع میلیونی و تماشایی فرمانده محور مقاومت، طیف تندرو اصلاح طلب را خشمگین و عصبی کرد.

در حقیقت محبوبیت روزافزون حاج قاسم سلیمانی، طیف افراطیون اصلاح طلب را کلافه و سردرگم کرده است. ظریف در فایل صوتی صراحتا اعلام کرد که پس از شهادت حاج قاسم، محبوبیت وی از ۹۰ به ۶۰ درصد سقوط کرده و محبوبیت سردار سلیمانی به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

فایل صوتی به صورت مشکوک در یک رسانه انگلیسی-سعودی منتشر شد. طیف تندرو اصلاح طلب گمان می کرد که با دوگانه دروغین «میدان- دیپلماسی»، محبوبیت حاج قاسم و ظریف جابجا خواهد شد؛ اما زهی خیال باطل. حالا که تیر این جماعت به سنگ خورده، فعالین این طیف به دنبال ماست مالی اظهارات تأمل برانگیز ظریف در این فایل صوتی هستند.

**پیشنهاد روزنامه حامی دولت: با جهانگیری تا ۱۴۰۸

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «بازگشت به فن سالاری؛ برنامه سیاسی اسحاق جهانگیری برای انتخابات ۱۴۰۰ چه می تواند باشد؟» به قلم «محمد قوچانی» از مشاورین رسانه ای روحانی نوشت: «همه از روابط شخصی و فردی جهانگیری با شهید سلیمانی آگاه هستیم و نسبت جهانگیری با مجمدجواد ظریف را هم می شناسیم. همه می دانیم که جهانگیری چگونه هم از «میدان» حمایت کرد و هم پشتیبان «دیپلماسی» ایران بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جهانگیری با عبور از برخی مسائل که از انتخابات ۱۳۹۶ شروع شد، می تواند به نقطه طلایی خود در دولت اول حسن روحانی بازگردد و اصلاح طلبی را در قامت فن سالاری احیا کند. شرایط توفیق این راه اما پس از حمایت همه جبهه اصلاحات، سخن گفتن صادقانه و فروتنانه با ملت و تفاهم با حاکمیت است...تنها راه بهبود سیاسی در ایران، صنعتی شدن کشور و تقویت بورژوازی ملی پس از برداشته شدن تحریم هاست».

عبدی: ظریف جز تعریف چیز دیگری درباره سردار سلیمانی نگفت! / پیشنهاد روزنامه حامی دولت: با جهانگیری تا ۱۴۰۸

اصلاح طلبان اصلا به روی خود نمی آورند که اسحاق جهانگیری ۸ سال است که در دولت حضور داشته و خود یکی از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور است.

جهانگیری پیش از این مدعی شده بود که حتی نمی تواند منشی دفتر خود را هم عوض کند. چندی پس از بیان این ادعا، اسحاق جهانگیری شخصا یکی از استانداران را برکنار کرد.

اسحاق جهانگیری- اردیبهشت ۹۶- در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «اگر ما پیروز بشویم دیگر هیچکس در ایران سرگرسنه زمین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی دیگر نخواهد بود... د. ملت! یادتان رفته قیمت دلار لحظه ای عوض می شد...امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند... چون کاری شد کارستان. رئیس‌جمهور خودش وقت گذاشت. رونق شروع شده، ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم. ما ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل کردیم. ما ریسک‌های مهمی را از ایران دور کردیم. دنیا عاشق کار کردن با ایران شده. هجوم شرکت‌های غربی و شرقی به ایران برای کارکردن آغاز شده است... من به عنوان یک مدیر جهادی این حرف‌ها را می‌زنم. من جهادگرم».

جهانگیری همان دولتمردی است که اصلاح طلبان در بهار ۹۷ تصویر او را در لباس «سوپرمن» در صفحات اول روزنامه های خود منتشر کردند. اما دلار ۴۲۰۰ تومانی که در افکار عمومی به «دلار جهانگیری» مشهور شد، خسارت های بسیار زیادی به کشور وارد کرد و به اذعان حامیان دولت، منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

لازم به ذکر است که «مهدی جهانگیری» - برادر معاون اول دولت روحانی- به جرم قاچاق حرفه ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و صد یورو، ۱۰۸ هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق شده محکوم شد. وی در پرونده دیگری به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شد.

انتخاب جهانگیری، ظریف، آخوندی، تاجزاده، عارف، محسن هاشمی و... برای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در حقیقت رای به دولت سوم روحانی است. یعنی تمدید وضع موجود تا حداقل ۴ سال دیگر.

** بازی اصلاح طلبان با معیشت مردم ادامه دارد

«پدرام سلطانی» عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «سرنوشت اقتصاد ایران در ماه‌های آینده به کیفیت و خروجی مذاکرات گره خورده است، یعنی هر چقدر آمریکا در مذاکرات و زمان کوتاه‌تری تعداد بیشتری از تحریم‌ها را بردارد، به ایران برای فروش نفت، کاهش هزینه‌های تحریم در تجارت خارجی و رشد درآمدهای ارزی از محل تجارت خارجی کمک خواهد کرد. البته مادامی که در لیست سیاه FATF  هستیم کماکان تنگنای روابط بانکی در حد زیادی برقرار خواهد بود و نمی‌توانیم با انگشت‌شماری بانک‌ها و آن هم با هزینه‌های بالا با بانک‌های دیگری ارتباطات سطح بالایی داشته باشیم».

عبدی: ظریف جز تعریف چیز دیگری درباره سردار سلیمانی نگفت! / پیشنهاد روزنامه حامی دولت: با جهانگیری تا ۱۴۰۸

حجت‌الاسلام «محمود نبویان» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل نود و دبیر کمیته هسته ای مجلس در روزهای گذشته گفت: «اگر بخواهیم راست بگوییم کمتر از ۲۰ درصد مشکلات کشور زیر سر تحریم‌ها است، ۸۰ درصد مشکلات کشور زیر سر مسئولین اجرایی، فساد مسئولین اجرایی و ناکارآمدی مسئولین اجرایی کشور است، چون دولت دست این تفکر است و کشور هم دست دولت است، تقریباً ۹۰ درصد اختیارات و پول دست دولت است، حداقل ۸۰ درصد مشکلات کشور زیر نظر ناکارآمدی و فساد مسئولین است و ربطی به تحریم ندارد».

بسیاری از کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که تحریم ها حداکثر ۲۰ الی ۳۰ درصد در ایجاد مشکلات اقتصادی سهیم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت است.

با اینحال اصلاح طلبان همچنان در پی گره زدن معیشت مردم به مذاکره و اخم و لبخند مقامات آمریکایی و اروپایی هستند.

طیف اصلاح طلب سال گذشته مدعی بود که در صورت پیروزی بایدن «رویای آبان ۹۹» به وقوع پیوسته و وی به سرعت به برجام بازگشته و فتح الفتوحی عظیم در اقتصاد ایران رخ می دهد. اما این ادعا نه تنها به وقوع نپیوست بلکه مقامات ارشد دولتی صراحتا اعلام کردند که بایدن دقیقا در حال اجرای همان اقداماتی است که پیش از این ترامپ علیه ایران انجام داده بود.

برجام و fatf هیچگاه باعث رونق اقتصادی و رفع مشکلات نخواهد شد. راه حل رفع مشکلات، بکارگیری دیپلماسی مقتدرانه مبتنی بر «عزت، حکمت و مصلحت» و توجه ویژه به توان عظیم داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رونق و جهش تولید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • عزیزاله صدرایی از ازنا لرستان IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 44
    شهید سلیمانی وظریف دو ایرانی وعاشق وطن
    • GB ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      6 45
      دکتر ظریف کبیر جز حقیقت چیزی نگفت
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      33 7
      جناب عبدی شما اگه راست میگی به جای مرحوم سلیمانی می گفتی شهید سلیمانی .
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      20 2
      البته وطن ظریف بیشتر آمریکا است تا ایران
    • SE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      16 2
      یکی عاشق جهاد و شهادت و یکی عاشق سیاست و وادادگی
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      9 3
      دوست عزیز شما هم وسط دعوا شوخی نکن. شعار نده. دست آورد 8 سال مذاکرات ظریف و روحانی (البته قبل از این همه این دولت سال ها با غرب مذاکره کرده اند) شد ده برابر شدن قمیت دلار. بیشتر شدن تحریم. پیدا نشدن روغن و تخم مرغ و ... و صف مرغ. ظریف خودشیفته ای که بیشتر عاشق پست و مقام و قدرت است تا ایران. تازه اگر عاشق ایران هم باشد کافی نیست. او فهم درستی از مسائل ملی نداشته و ندارد و همین عامل شکست دیپلماسی ننگین و التماسی او بوده.
    • FR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      7 6
      سخنرانی رهبری را نشنیدی ؟!
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      22 2
      محمد جواد جز دروغ چیزی نگفته
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      18 1
      دقیقا. هر دو عاشق وطن هستند. یکی ایران، دیگری آمریکا
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 1
      چیلر سالاری بهتر نیست؟ هم تو تابستان کارایی داره هم تو زمستون.
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      10 6
      شهید سلیمانی به ایران و کشورهای منطقه خدمت کرد اما ظریف با برجام به کشور خیانت کرد.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      7 1
      رهبر معظم انقلاب: حرف های ظریف تکرار حرفهای خصمانه دشمنان بود.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      9 1
      لطفا ظریف رو با حاج قاسم در یک کفه ترازو قرار ندید. حاج قاسم سردار دلها است
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      0 0
      یکی مرد میدان به از صد هزار شهید سلیمانی نه مرحوم سلیمانی افتخار مملکت و یاد خاطره اشت برای تاریخ خواهد ماند و طرف مقابل مقابل این مطلب که دشمن شاد کن هستند .
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    29 4
    ظریف خیانت کرد حق الناس وحق الشهدا به خصوص سید شهدای مقاومت سپهبد سلیمانی وخون سایر شهدای میدان او را رسوا کرد.حق الناس وحق الشهدا با ندامت ساختگی هم قابل گذشت نیست
    • GB ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      8 2
      شما خیانت نکنید و انتقام سخت خون سید الشهدای المقاوه رو بگیرید
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      13 3
      ظریف=ضعیف ترین وزیر خارجه
  • سید IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    28 2
    البته ظریف الدوله آن قدر تعریفی هست که به جز تعریف نمی توان چیز دیگری در موردش گفت! فقط باید گفت با ظریف الدوله بازگشت به عصر قجر!!!!
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    19 3
    کاملاً مشخه عربستان سعودی باز حسابهای این افسادطلبان را شارژ کرده که اینجوری برایش دم تکان می دهند
    • SE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      8 2
      با عامان بدبختی 8 سال گذشته تا 1408 بدبخت تر شویم
  • تشنه اصلاحاتیم US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 26
    احسنت با جهانگیری عزیز تا 1408 بدون میدان . بدون موشک . بدون دخالت های منطقه ای و با رعایت موازین حقوق بشر منطبق با جهان غرب و ادامه راه گشایش و رونق اقتصادی و تعامل دیپلماتیک با دنیا .
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      10 1
      و بدون وطن چون اولین کاری که بدون موشک و قدرت دفاعی با ایران می کنند تجزیه اش به چندین کشور کوچک است
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      5 1
      آلزایمر داری اخوی.الان سال 1400 است نه 1392. 8سالی که آرزو داشتی گذشت و پدر مردم در آمد. مثل اینکه پدر جان دولتی هستند به شما سخت نگذشته.
    • امیررضا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 1
      چرا پس تو این ۸ سال هیچ کدوم از این آرزوهات برآورده نشد؟ شماها غیرت ندارید؟ عرق ملی ندارید؟ آب و نونتون فراهم باشه ناموستون رو هم ......
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 2
      بعد باید مثل افغانستانی ها بشی، بعد جلوشون هی زانو بزنی
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 3
      بدون موشک باید مثل اربابت ترامپ بری سراغ پوشک
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 1
      اصلاح طلبان بی کفایت اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • RU ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      5 5
      با پراید ۳۰۰ میلیونی دلار ۴۰ هزار تومنی این دفعه حتما
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 1
      زرشک. به همین خیال باش
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    8 1
    با اسحاق بهشتم نمیریم
  • کسری IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 1
    آخه این با اون دماغش اصلا قیافه ای داره که همچی عکسشو با شکوه گذاشتن تو روزنامه. اگه هرکی یه اصلاح طلب با قیافه معقول ( نمیگم عالی ) پیدا کرد بهش جایزه میدم. اکثرشون عین شامپانزه های پیرن.
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 2
      تو راضی میشی کسی به تو بگه دماغت ،بزرگه یا فلان،این حرفا زدن ها،گناه داره چون حق الناسه گردنت میمونه،باید حلالیت ازش بطلبی.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 0
      خخخخخ.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    9 1
    در خوش بینی به غرب، دکتر مصدق هم که باشید، و در فاصله گیری از مظاهر دینی، رضا پهلوی هم که باشید غرب دوست شما نخواهد شد. وابسته کردن اقتصاد به اخم و لبخند غرب ⬅️عدم ثبات اقتصادی باید اول در میدان قوی شوید
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 1
      احسنت. خیلی عالی بود.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    آقای نامزد گلوله ها! تا زنده بودی پشتت پنهان می شدند و بابت حمایت هایت، از راست و چپ فحش می خوردی تا جایی که آرزوی شهادت کردی در حالی که  گفته بودی الان وقت شهید شدن نیست. و بعد که با فجیع ترین روش ها به شهادت رسیدی، روی تکه پاره های  بدن سوخته ات پا می گذارند و رای جمع می کنند وآقای دیپلمات! ... فقط یک سوال اگر این سخنان به خاطر مردم پخش شده(از تدبیر شما به دور است که سخنان سهوا سرقت شده باشد)، چرا زودتر این کار خیر را انجام ندادید؟ به شرافتم سوگند از رای که به شما و دوستان بازیگرت دادم پشیمانم.
  • شریف زاده IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 0
    **پیشنهاد روزنامه حامی دولت: با جهانگیری تا ۱۴۰۸ یعنی کماکان اقتصاد کشور در ته دره بماند و روز بروز بر مشکلات کشور افزوده شود. و مردم هم .......... فقط منافع ما تامین شود و ما در قدرت بمانیم .
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 0
      جهانگیری اگه میخواست برای مردم کاری انجام بده، الان کاری میکرد
  • FR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    6 0
    رهبری نمره انضباط ظریف را دادند با یک واحد درس سیاست خارجه ای !
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 0
      آفرین. دقیقا
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 6
    پروفسور ظریف سکاندار دیپلماسی ایران و آقای سلیمانی دوست قدیمی بودند
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 0
      دوستی اصلاح طلبان هم بوی گند نفاق و دورویی می دهد
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 0
      پروفسور فرق بینend,lift رو نمیدونه
    • RU ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 0
      اعتماد به نفس شماها رو مارمولک داشت تمساح میشد
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 0
      نتیجه دیپلماسی ظریف در 8 سال گذشته تحریم بیشتر شد اما نتیجه مقاومت سردار سلیمانی نابودی داعش شد.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    توی این شبهای عزیز با خودمان عهد کنیم هر ماه یک خطبه نهج البلاغه را حفظ کنیم . تا دینداری در روح و جانمان نفوذ کند . مطالعه خوب است اما حفظ چیز دیگری است . اگر من پول داشتم به هر نفر که یک خطبه را حفظ می کرد یک میلیون تومان می دادم و دوماه بعد اگر حفظ بود دویست هزار تومان تا سه بار . تا یادشان نرود . ما قران حفظ کردیم . اما نهح البلاغه از زبان بشر است . یک انسان وارسته و پیشوای عملی و نظری ما شیعیان . علی ع خط کش است و صراط مستقیم
  • صابر IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    جهانگیری که از طریق پروژه تقسیم غنیمت در باند خاتمی معاون اولی را یدک میکشد و این روزها در ناکار امدی دست وپا میزند ، دوباره با وقاحت ، حیله گری میکند . تلاش میکند ار پاسخگوئی به مفاسدی که ایجاد کرده ، فرار کند. همه مواظب باشند دوباره مادر مافیا گولمان نزند او در دروغگوئی و عوامفریبی سابقه دار است.
  • یاور انقلاب IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    واقعا جهانگیری با چه روئی میخواهد بیاید ؟ اقای جهانگیری لطفا مطالبی که برعلیه اقای رئیسی در انتخابات قبلی میگفتید را مرور کنید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
  • FR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    عبدی صبر میکرد تا شش عصر امروز بعد اظهار نظر میکرد !
  • حامد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    مردم یادتونه کره پیدا نمی شد؟ قیمت ها لحظه ای بالا می رفت؟ این دفعه اگر به ما رأی ندهید از کره که سهل است از گرسنگی خواهید مرد. به ما رأی بدهید که نگذاریم از گرسنگی بمیرید!!
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 0
      وعده های توخالی اصلاح طلبان
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    مگه این حضرات اصلاح طلب بارها به صراحت نمیگن رئیس جمهور هیچ اختیاری از خود ندارد رئیس جمهور تدراکات چی است پس این صف کاندیدهای اصلاح طلب برای بدست اوردن پست ریاست جمهوری برای چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    خاک بر سر عباس عبدی که هنوز زورش میاد از لفظ شهید برای سردار استفاده کنه و میگه مرحوم،
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    تا ۱۴۰۸؟؟!!! جان مادرتون شوخیش هم خوب نیست!
  • US ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    عبدی: ظریف جز تعریف چیز دیگری درباره سردار سلیمانی نگفت! / پیشنهاد روزنامه حامی دولت: با جهانگیری تا ۱۴۰۸
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    سردار سلیمانی در قلب مردم ایران جای داره
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 0
      سردار سلیمانی=مرد میدان
  • US ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    جهانگیری چقدر پر رو هستی تو. فکر نمی کنم چیزی به سختی روی تو پیدا بشود. سنگ پا در برابر روی تو از پنبه هم نرم تره.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    من که به این چهارده نفر به هیچکومشان رای نمی دهم . کم بدبختی تو این ۸ سال به سرمون اوردند . یه مشت دزد .
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    اگر کسی هنوز علاقه دارد که این جماعت در قدرت باقی بمانند باید بطور جدی در سلامت عقل خود شک کند
  • مهدی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    3 0
    تفکرت خیلی ذلیلانه وجاهلانه هست آقای عبدی خدا ان شاءالله امثال تو رو نصیب دشمنامونم نکنه...خدایااصن اینو ولش کن منو بکش
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    عباس عبدی دیدی مقرض هستی و عقده داری اولاًدر متن نوشته است مرحوم سلیمانی گفتی اولاً حاج قاسم سلیمانی شهید هستن یا واژه مرحوم آدم عقده ای
  • بهلول IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    ظریف=ضعیف... آشنا=بیگانه...
  • مصطفی IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    با پینوکیو تا سقوط مملکت
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    از روزی که شهید سلیمانی بشار اسد را با امنیت بین دمشق تهران دمشق پرواز داد ظریف با استعفایش مشغول تعریف و تمجید از موثر بودن نقش شهید سلیمانی است .
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    قابال توجه بستگان عباس عبدی:عباس مالیخولیا گرفته هذیان میگه ترجیحا و سریعا در بیمارستان مجانین بستری
  • RU ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    ظریف جز مقروضترینها:از قرآن و از رهبری و ازشعرا و ازمیدان و شهدا و نهج البلاغه وادعیه ولیالی قدروسردار دلها و وحتی کشور برا خودش تاکید میکنم بر خودش هزینه کرده .وای و وای ازفردای دادگاه.پناه برخدا
  • بنجامین IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    درود جالبه ... تیم مذاکره کنندگان ایران در قطع نامه 598سازمان ملل سال 1366 شمسی ( همون تعبیر جام زهر اول ) ظرف ، ولایتی ، سیروس ناصری و روحانی بودن جام زهر بعدی هم باز اصل تیم مذاکره ایران همین ها... چرا این جزئیات بصورت دقیق انتشار و چاپ نمیشه که باز مردم یادشون نره همین دارو دسته در طول تاریخ انقلاب اسلامی چه ها بر سرشون نیاوردن...
  • بنجامین IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    درود جالبه ... تیم مذاکره کنندگان ایران در قطع نامه 598سازمان ملل سال 1366 شمسی ( همون تعبیر جام زهر اول ) ظرف ، ولایتی ، سیروس ناصری و روحانی بودن جام زهر بعدی هم باز اصل تیم مذاکره ایران همین ها... چرا این جزئیات بصورت دقیق انتشار و چاپ نمیشه که باز مردم یادشون نره همین دارو دسته در طول تاریخ انقلاب اسلامی چه ها بر سرشون نیاوردن...
  • ع ع از حوزه علمیه قم IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 1
    فرمایش دیروز رهبری را باید درکنار فرمایشات دیگر و قبلی ایشان قرار داد ، و بعدا جمع بندی و قضاوت کرد ، ایشان قبلا فرمودند: اهانت و توهین به مسئولین کشور ( رئیس جمهور و وزیر خارجه و .... ) قانونا تخلف است و شرعا حرام است ، مخالفان رئیس جمهور و وزیر خارجه ، یکطرفه قضاوت نکنند ، همه بیانات رهبری را ببینند و گوش کنند و اطاعت کنند .
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    بی ظرافت خود زنی نیابتی کرد
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    دلدادگان کاخ سیاه باز هم رسوا شدند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    فقط منتظر توجیهات بی اساس ومنافع محورانه عبدی بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس