تاکتیک موفق حملات انبوه پهپادی روسیه؛ «بیرقدار» حریف نیست

تحلیلگران بر این باورند که تسلیح پهپادهای «بیرقدار» به موشک‌های هوا به هوا راه حلی برای دفاع از اوکراین در برابر پهپادهای روسیه نیست.

به گزارش مشرق، با اعلام مسلح شدن پهپادهای «بیرقدار» و «آکینجی»  ساخت ترکیه  به  موشک‌های هوا به هوا برای مقابله با پهپادهای کامیکازه روسیه، برخی تحلیلگران به اظهار نظر در این زمینه پرداختند.

 به گزارش وبگاه آمریکایی «فوربز» «ساموئل بندت» تحلیلگر در «مرکز تحلیل‌های دریایی» در آمریکا گفت که روس‌ها حملات پهپادی خود را از چندین مکان آغاز کرده‌اند، بنابراین آیا منطقی است که پهپادهای بیرقدار به صورت شبانه‌روز در هوا برای ردیابی پهپادهای روسیه در آسمان باشند؟

وی گفت: «ممکن است هزینه استفاده از پهپادهای ترکیه برابر پهپادهای کامیکازه روسیه بیشتر از هزینه خود این پهپادها باشد.»

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت سازنده پهپاد «بیرقدار» گفته است پهپادهای جنگی ترکیه به زودی قادرند با پهپادهای «کامیکازه» روسیه در اوکراین مقابله کنند.

مدیر عامل شرکت «بایکار» سازنده پهپاد بیرقدار روز یکشنبه در نمایشگاه دفاعی در «استانبول» به خبرگزاری «دی‌پی‌ای» آلمان  گفت: «به زودی بیرقدار تی بی-۲ و پهپاد "آکینجی"  موشک‌های هوا به هوا مجهز خواهند شد و نه تنها با هواپیماهای بدون سرنشین، بلکه با سایر هواپیماهای دشمن درگیر می‌شوند. ما در حال انجام آزمایش‌های خود هستیم.»

به گزارش فوربز، «جیمز راجرز» استاد «مرکز مطالعات جنگ» در دانشگاه دانمارک نیز در مورد سودمندی این راه حل پیشنهادی تردید دارد.

وی گفت، اگرچه مدیرعامل شرکت بایکار ترکیه پیشنهاد کرده که پهپادهای بیرقدار و آکینجی  به موشک‌های هوا به هوای مجهز شوند، اما  فکر می‌کنم در واقعیت این یک راه حل مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

وی گفت: «ممکن است پهپادهای بیرقدار بتواند در یک مکان خاص برای مدت کوتاهی کمک کنند، مانند مناطقی از "کی‌یف"، با این حال، حتی در آن زمان نیز تاکتیک حملات انبوه که توسط روسیه برای گمراه کردن پدافند اوکراین استفاده می‌شود، احتمالا توانایی‌های مقابله بیرقدار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

راجرز افزود که دفاع هوایی غرب را یک مشکل  طولان یمدت خواند که اکنون نیازمند رویکرد چند کشور برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها، تاکتیک‌ها و راهبردهای دفاع هوایی ائتلاف است.

این گزارش حاکیست، سامانه دفاع هوایی ناتو به دو بخش تقسیم می‌شود. «شمال» با یک مرکز کنترل مستقر در «رامشتاین» در آلمان و «جنوب» با یک مرکز فرماندهی در «ناپل» ایتالیا که حریم هوایی بر فراز ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، یونان، ترکیه و همچنین دریای مدیترانه و دریای سیاه را کنترل می‌کند. 

تاکتیک موفق حملات انبوه پهپادی روسیه؛ «بیرقدار» حریف نیست

 در اروپا، به طور عمده سامانه‌های دفاع هوایی نسبتا قدیمی در حال انجام وظیفه هستند و ادغام آن‌ها در یک سیستم واحد دشوار است. اما مهمتر از همه، آنها در واقع این سیستم مدیریت یکپارچه را ندارند و در اصل، آنها نیاز به بازسازی و جمع آوری پدافند هوایی کنونی خود دارند.

 سامانه‌های پدافند هوایی که اکنون در اروپا در خدمت ناتو هستند، میان‌برد و کوتاه‌برد هستند. تنها سامانه‌های پاتریوت آمریکایی و چندین سامانه دیگر از جمله فرانسوی‌ها در فاصله ۱۰۰ کیلومتری کار می‌کنند. اما این برد تشخیص هدف است و برد شلیک حدود ۵۰ کیلومتر است. یعنی در عمل هیچ سامانه دوربردی ندارند و این به این معنی است که چند لایه بودن و  تراکم آتش وجود ندارد.

در  تازه‌ترین تحول، منابع خبری روز یکشنبه از پرواز پهپاد «سوخو-۷۰» روسیه ملقب به «شکارچی» خبر دادند.

تاکتیک موفق حملات انبوه پهپادی روسیه؛ «بیرقدار» حریف نیست

به گزارش منابع خبری، پهپاد اس-۷۰ روسیه به خط مقدم خرسون می‌آید. سوخو اس-۷۰ اوخوتنیک که به شکارچی نیز معروف است، یک پهپاد ساخت روسیه با فناوری رادار گریزی است.این پهپاد مجهز به هوش مصنوعی است. در فیلم به نمایش گذاشته، این پهپاد در حال پرواز بمبی را با موفقیت به سمت هدف از پیش مشخص شده پرتاب می‌کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 1
    با موشک کوچک خوشه ای بزنید بایراکدار رو.کاری ندارد
  • سهیل بشردوست DE ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 2
    انبوه تحریم ها هم در نظر بگیرید!
  • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    6 11
    مشرق روسیه پرستی هم حدی داره..داری خودتو میکشی بااین خبرهات
    • سروش IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      11 1
      سالیان سال شما غرب پرستی کردید حالا چند صباحی دو دشمن دیرینه ما باهم شاخ به ساخ شدن تو چرا می سوزی؟؟؟ روی رینگ مبارزه باید یک طرف رو تشویق کرد و طرف دیگر رو تضعیف روحیه داد!!! غرب به طور مستقیم با ما درگیر شده و هدفش تجزیه ماست پس طبیعی هست که ما فعلا طرف روسیه رو بگیریم و بعد از مردن و به درک واصل شدن غرب می توان با روسیه تضعیف شده راحتتر و بدون برجام بست کمی حالیت بشه بد نیست کمی هم فکر داشته باشید شما جماعت نمیگن بی عقل مردید.
  • حمید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 1
    فعلا که تو خرسون کارساز بود و خرسون آزاد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس