بهادری جهرمی: ریل حرکت دولت اعتماد و اتکا به مردم است

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در عین جنگیدن برای استیفای حقوق کشور، ریل حرکت دولت اعتماد و اتکا به مردم و توان داخلی است.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی شامگاه پنجشنبه در هیات ثارالله زنجان افزود: قطعا در جنگ اراده ها، اراده مردم مسلمان، باغیرت و با استعداد ایران همیشه پیروز خواهد بود؛ اما اگر در جنگ اراده ها به اراده خودمان متکی نباشیم و بخواهیم پیشرفت کشور را به اراده سایر کشور پیوند بزنیم، دستاوردی نخواهیم داشت و تغییر و تحولی در وضعیتمان رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: متاسفانه انقلاب اسلامی چند سال از این مسیر درست اتکا به اراده خود، فاصله گرفت و به جای اینکه تغییر را در اراده خودمان جستجو کنیم رفتیم در اراده دیگران دنبال آن بودیم که نتیجه آن تورم ۶۰ درصدی در زمان آغاز دولت سیزدهم بود.

بهادری جهرمی با اشاره به گوشه ای از دستاوردهای نظام، اظهار داشت: ما در حوزه تولید علم که پیشران حرکت همه کشورها است، رتبه ۱۵ را در دنیا داریم آن هم با وجود این همه مشکلاتی که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: ایران در حوزه داروسازی رتبه هشت، در نانو رتبه چهارم، جزو ۱۰ کشور دارای فناوری راهبردی مثل توان پرتاب فضایی، جزو کشورهای انگشت شمار سازنده ربات انسان نما و رتبه های بالا در حوزه بهداشت و شرکت های دانش بنیان را دارد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: وقتی به اراده خودمان تکیه کردیم این پیشرفت ها حاصل شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر درصد باسوادی بانوان در کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: ما قبل از انقلاب حدود ۱۷ درصد پزشک از بانوان داشتیم اما الان بیش از ۹۵ درصد پزشک مخصوص زنان از بانوان هستند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه میزان نقدینگی در کشور در شهریور ۱۴۰۰، چهار هزارو ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شد، گفت: این به معنای یک بمب نقدینگی است که مثل یک بهمن در حال غلتیدن است و همه چیز را ویران می کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: اگر این نقدینگی سمت رشد اقتصادی رفته بود وضعیت خوب می شد ولی طی ۱۰ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور تنها ۴ دهم درصد بود.

وی اظهار داشت: در کرونا در یک مقطعی روزانه ۷۰۰ نفر در اثر این بیماری در کشور جان خود را از دست می دادند، چون  عده ای اصرار  داشتند به اراده یک میز و چند کشور محدود تکیه کنیم.

بهادری جهرمی افزود: دولت جدید وقتی روی کار آمد شرایط کشور بسیار سخت بود، ما خیلی آن شرایط را بازگو نمی کردیم چون موجب ناامیدی گسترده می شد.

وی افزود: گویا میدان مین در خیلی از جاها ایجاد شده بود، دولت جدید اراده کرد و با اعتماد و تکیه بر مردم برای تک تک مشکلات برنامه آورد؛ دولت وسط میدان آمد و از مشکلات فرار نکرد بلکه دنبال مشکل و مساله رفت.

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت به توفقیات دولت در مهار برخی مشکللات اشاره کرد و گفت: پیش از این برای تامین خرج جاری، دست به خلق پول می زدند و این امر نقدینگی را افزایش داد.

بهادری جهری افزود: در وهله اول دولت جدید جلوی این خلق پول را گرفت؛ در این زمینه شناسایی منابع واقعی یکی از راهبردها بود به طوری وصول مالیات در کشور ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و شمار مالیات دهندگان از ۲ و نیم میلیون نفر در ابتدای دولت به بیش از چهار میلیون نفر رسید که عمدتا افرادی بودند که فرار مالیاتی داشتند.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی فروش نفت کشور با روش های مختلف تقریبا به میزان قبل از تحریم رساندیم؛  پول نفت هم جای خلق پول می رود. سرعت نقدینگی و تورم یک دفعه متوقف نمی شود بلکه سرعت آن آرام آرام پایین می آید.  

بهادری جهرمی افزود: حتی وصول طلب کشور از عراق را مشروط به پذیرش اف ای تی اف کرده بودند، ولی امروز عراق بدهی خود به ایران را پرداخت کرده و اف ای تی اف را هم نپذیرفتیم.

وی ادامه داد: در زمینه واردات و اکسن هم چنین شروطی را مطرح می کردند که باید برجام و اف ای تی اف را بپذیریم، ولی همه دیدند که واکسن  با حجم بالا وارد کشور شد.

سخنگوی دولت به توسعه تجارت کشور با همسایگان اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته میزان تجارت خارجی کشور با برخی از همسایگان به پنج برابر رسیده است.

بهادری جهرمی از افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید برق طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: در زمینه تولید گاز هم موفقیت هایی به دست آمد و ما دیگر شاهد قطعی برق و گاز در کشور نبودیم درحالی میزان مصرف هم بالا رفت.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور به پنج درصد رسیده است، اظهار داشت: دشمن این حرکت کشور را دید که روی ریل حل دردها است و به این نتیجه رسیده که نباید اجازه حرکت رو به رشد به نظام داده شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تورم ۶۰ درصدی در شهریور ۱۴۰۰ اکنون به ۴۰ درصد رسیده است، گفت: تورم ۴۰ درصد البته اصلا رقم قابل قبولی نیست ولی مهار تورم در مسیر درمان قرار گرفته است و دشمن از این موضوع ناراحت است.

وی به افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: ما دیگر مثل دوره قبل تیشه به ریشه کشاورز نمی زنیم. ما در برنج و جو و ذرت حدود ۲۵ درصد افزایش تولید در کشور داشتیم. دیگر به کالای وارداتی به ضرر تولید داخل، یارانه نمی دهیم؛ بلکه محصولات داخلی را گران می خریم تا کشاورزان هم رغبت به تولید و فروش داشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه همزمان با این مسائل یک تغییر هندسه قدرت در جهان به وجود آمده است، اظهار داشت: این اتفاقات مثل جنگ اکراین، اتفاقات عادی نیست.

وی افزود: دشمن بازیگری ایران در تغییر هندسه قدرت جهانی و منایع و سرمایه های عظیم کشور را می بیند و این احساس را می کند که اگر وضع کشور رو به بهبودی داشته باشد، پشمی برای کلاهش نمی ماند. لذا دشمن مجبور بود به بازگشت جمهوری اسلامی به ریل انقلاب واکنش نشان دهد.  

بهادری جهرمی گفت: کرونا باعث شد ما بیش از اندازه در فضای مجازی فعالیت داشته باشیم و حکمرانی فضای مجازی هم با غرب است و دشمن هم از این فرصت و نقطه های ضعف ما استفاده و عملیات کرد.

وی افزود: تمام کشورها و گروه های دشمن ملت ایران با همه توانشان دست به دست دادند که با یک امپراطوری دروغ رسانه ای مملکت را زمین بزنند؛ با همه این تحرکات می خواستند شاید در انتها یک دست انداز جلوی پیشرفت نظام ایجاد کنند آن هم یک دست انداز کوچک بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • CN ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    مواظب باش، دروغگو شاخ در میاره ها!
  • هادی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    با دلار ۳۴ تومن و سکه ۱۶ تومن حتما!!!
  • تک تیرانداز DE ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    چرت نگو
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • رحیم IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    در دانشگاههای دولتی جنوب فارس بسیار ظلم زیاد شده است و کارمند برای کارمند تصمیم می گیرد . در این کشور حقوق کارمندهای مرد کجاست؟؟؟؟؟ لعنت بر طویله صدای آمریکا و طویله انتر آشغال زن پرست خانم باز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس