کد خبر 1432707
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
چرا مرگ بر آمریکا؟

اگر از شما بخواهند که جنایات آمریکا در ایران را بشمارید، شاید به اندازه تعداد انگشتان دو دست از جنایت‌های ایالات متحده در ۵۰ سال گذشته نام ببرید.

به گزارش مشرق، امروز سیزدهم آبان بود؛ روزی که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است. دشمن شناسی یکی از فروع دین ماست و تاکید شده همانگونه که به اهل بیت و هادیان امت ارادت دارید به همان اندازه هم باید از دشمنان دین بیزاری بجویید و صف خود را از آنان جدا کنید.

امروز هم یکی از همان روزهاست که مردم ایران با حضوری چشمگیر آن هم در یک جمعه ای که باید به استراحت و کارهای عقب مانده خود بپردازند، شال و کلاه کرده و برخی به همراه اعضای خانواده و برخی هم با دوستان و همکلاس های خود، قبل از شروع مراسم خود را به خیابان طالقانی رساندند تا هم دین خود را به انقلاب ادا کنند و هم در نماز جمعه حضور یابند و در این میان به دنیا نشان دهند که چقدر از آمریکا بیزارند و او را شیطانی بزرگی می دانند که حتی نمی توانند تصور کنند روزی آبشان توی یک جوی برود؛ حاشا و کلا. 

اگر شما هم سن و سالی همچون سن و سال انقلاب یا بیشتر داشته باشید، طبیعی است که دشمن شماره یک خود را آمریکا و استکبار جهانی بدانید. چون هنوز به یاد دارید که امام خمینی (ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی کند یا هر چه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید ولی اگر فرزندان شما که دانشجو یا دانش آموز هستند، علت این همه کینه و دشمنی به آمریکا را بپرسند، چه پاسخی می دهید؟

آیا فقط می گویید آمریکا هواپیمای مسافری ایران را در آب های خلیج فارس سرنگونه کرد و حدود ۳۰۰ انسان بی گناه را به کشتن داد یا به جنگ  هشت ساله اشاره می کنید که شرق و غرب از صدا حمایت کردند یا به لانه جاسوسی اشاره می کنید؟ همه اینها درست اما این تمام ماجرا نیست. کافی است سخنان دو روز پیش رهبر معظم انقلاب را در جمع دانش آموزان گوش کنید تا بدانید آمریکا چه سوابق ننگینی در مبارزه با ملت ایران داشته و دارد. 

رهبر معظم انقلاب در مناسبت های مختلف هر جا که ضروری بوده به شرارت ها و خیانت های آمریکا و نقشه های شوم استکبار جهانی اشاره کرده و بارها از مسئولان فرهنگی خواسته تا دشمنی های آمریکا نسبت به ملت ایران را با توجه به اسناد لانه جاسوسی آمریکا بازنویسی کرده و در مدارس و دانشگاه ها ارائه کنند تا جوانان و نوجوانان این مرز و بوم بدانند که ذات آمریکا چگونه است و گول بزک های برخی رسانه های داخلی را نخورند که تلاش می کنند چهره ای زیبا از آمریکا ارائه کنند. 

در آستانه ۱۳ آبان سال ۹۵ رهبر انقلاب از ضرورت انتشار و ترویج اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مدارس و دانشگاه ها سخن گفته و افزودند: این مدارک که به هنگام تسخیر لانه جاسوسی، به صورت کاغذهای خُرد شده درآمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابی، جمع آوری و بازسازی شدند، عمق توطئه ها و دشمنی آمریکا بر ضد ملت ایران را نشان می دهند.

ایشان به تدوین حدود ۷۰ جلد کتاب از مدارک بدست آمده از سفارت آمریکا اشاره کردند و با انتقاد از بی توجهی به این کتاب های مهم و ارزشمند در مدارس و دانشگاه ها، گفتند: چرا هیچ نشانی از این کتاب ها در مجموعه دروس مدارس و دانشگاه ها نیست؟

رهبر معظم انقلاب در حالی بر لزوم پیگیری این موضوع از جانب وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید داشتند که سال ۹۴ نیز به جوانان سفارش کردند اسناد درس آموزِ لانه جاسوسی را بخوانند و تاکید کردند: دانشجویانی که سفارت را تسخیر کردند و فهمیدند اینجا لانه جاسوسی است، با زحمت زیاد این اسناد را که سعی کرده بودند در کاغذخردکن‌ها آنها را خرد کنند، به هم چسباندند و با زحمت زیاد منتشر کردند.

چرا مرگ بر آمریکا؟


هر بار پس از اظهارات رهبر معظم انقلاب برخی مسئولان مطالبی را بیان کردند ولی پس از مدتی که شور و حرارت مناسبت ۱۳ آبان خوابید، خبری از اقدامات مسئولان نشد. مثلا همان سال معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از راهبردهای این وزاتخانه برای انتشار اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی سخن گفت و اعلام کرد این اسناد برای دانش آموزان کتاب شناسی می شود.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان گفت:‌ از دیروز که رهبر معظم انقلاب از ضرورت انتشار اسناد لانه جاسوسی سخن گفتند، با دست اندرکاران تالیف کتاب ها و مجلات رشد، این موضوع را مطرح کردم و نظرات مختلفی ارائه شد که یکی از پیشنهادها، کتابشناسی بود که به عنوان یک راهکار مطرح شد تا کتاب های مربوط به اسناد لانه جاسوسی آمریکا را به صورت طبقه بندی شده و متناسب با پایه های تحصیلی دانش آموزان و رشته های آنها معرفی کنیم.

سه سال بعد، یعنی سال ۹۸ معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بازمهندسی سیاست‌های کلی تحول در برنامه درسی برای تقویت و ارتقای روحیه انقلابی و ضد استکباری دانش‌آموزان، اسناد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در کتاب‌های درسی گنجانده شده است. 

کوروش امیری نیا با بیان این که استکبار ستیزی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از شاخص‌های مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ است، افزود: در کنار اهتمام آموزش و پرورش در استفاده از فرصت‌های تربیتی نظیر مسابقات فرهنگی و هنری در زمینه ایجاد روحیه مبارزه با استکبار در دانش‌آموزان، دفتر تالیف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در باز مهندسی سیاست‌های کلی تحول در برنامه درسی، به منظور تقویت و ارتقا روحیه انقلابی و استقلال طلبی و ضد امپریالیستی و ضد استکباری دانش‌آموزان میهن اسلامی، موضوع اشغال و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در محتوای کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم تاریخ ۳، صفحات ۱۴۰ و ۱۳۸  با کد: ۱۱۲۲۱۹ و  تاریخ اسلام ۳ صفحه ۱۵۹ با کد: ۱۱۲۲۳۳ تبیین شده است.

نکته جالب این که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در همان روزها نسبت به صورت نگرفتن اقدام عملی و جدی با وجود گذشت سه سال از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مضامین مهم اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی انتقاد کرد.

حجت الاسلام علی ذوعلم گفت: مسئولان باید در گنجاندن معارف انقلاب در کتاب های درسی و تحقق منویات رهبری حکیم انقلاب و همچنین استفاده از محتویات و مطالب اسناد لانه جاسوسی و شرح این اتفاق بزرگ و تاریخی در کتب درسی برنامه ریزی و اقدام کنند. با وجود اینکه سه سال از منویات مقام معظم رهبری در این خصوص می گذرد، اقدام جدی برای ورود مضامین مهم این کتاب ها و اسناد به کتب درسی و اهمیت معرفی توطئه هایی که آمریکایی ها در سفارت انجام می دادند، صورت نگرفته است. 

چرا مرگ بر آمریکا؟

در سطح وزارت علوم نیز مرحوم علیرضا پارسا که در سال گذشته بر اثر کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد، در سال ۹۵ به عنوان مسئول بسیج استادان دانشگاه پیام نور کشور گفته بود: چندین برنامه و طرح برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه مدنظر قرار گرفته که لحاظ شدن اسناد باقی مانده لانه جاسوسی در کتاب های دانشگاه یکی از مهم ترین آنهاست. این اقدام در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سرلوحه برنامه های بسیج استادان دانشگاه پیام نور قرار گرفته است. در این ارتباط نشست های مختلفی با استادان رشته های تاریخ، سیاسی و جامعه شناسی و زبان برگزار و مصمم شدیم تا اسناد باقی مانده بدست آمده از تسخیر لانه جاسوسی را در آینده نزدیک در کتاب های دانشگاه پیام نور بگنجانیم.

در ۱۳ آبان همان سال نیز قشرهای مختلف مردم و دانش‌آموزان پس از شرکت در راهپیمایی در قطعنامه‌ای استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی آمریکا را در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها خواستار شدند تا به روشنگری و آشنایی جوانان با عمق دشمنی کینه‌توزانه و توطئه‌های ضدبشری آمریکای جنایتکار بیانجامد. 

یک سال بعد اما بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در آستانه ۱۳ آبان نامه‌ای به رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نوشت و خواستار نمایش اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی دانش آموزان شد. در این نامه آمده بود: اکنون سال هاست این سالروزها می‌آیند و می‌گذرند و یادمان‌ها در ذهن افراد مرور می شود؛ آنچه باقی می‌ماند این پرسش است که این نقطه درخشان در میان کتاب‌های درسی چه جایگاهی دارد؟ طبق تاکید و مطالبه‌ مقام معظم رهبری، آن یگانه دلسوز عرصه تعلیم و تربیت، در سال ۹۵ مبنی بر اینکه این اسناد باید در کتاب‌های درسی قرار داده شوند بر آن شدیم تا این مطلب را در میان بگذاریم.

در بخش دیگری از نامه تاکید شده بود: بر ما صاحبان علم و دانش است که بخشی از فلسفه استکبارستیزی را با انتشار این اسناد و تحلیل و بررسی همه جانبه آن در کتب درسی، برای فرزندان این خاک تبیین کنیم؛ کتاب‌هایی که میراث شجاعت گذشتگان و رشد و بالندگی آیندگان را در خود جای خواهد داد؛ آیا چند پاورقی و ارجاع به این اسناد مقصود رهبری از این مطالبه و اعتراض خود بود؟ داستان این از خودگذشتگی ها، متن کتب درسی و موضوع انشا و نوشتن هر روز فرزندان مان باشد. این نونهالان وام دار میراث ۱۳ آبان هستند. پس باید با مفهوم این حماسه در برابر توطئه‌های آمریکا آشنا شوند. 

چرا مرگ بر آمریکا؟

البته در این سال ها برخی گروه ها به صورت آتش به اختیار اقدام به انتشار چندین جلد از کتاب های اسناد لانه جاسوسی آمریکا به ویژه در فضای مجازی کرده اند که به اعتقاد برخی این کار نیز برای بسیاری از مخاطبان به ویژه عامه مردم، کاری مشکل است و نیاز به طبقه بندی و تقسیم کتاب به موضوع های مختلف دارد.

مثلا کتابخانه مجازی قائمیه یا کانال روشنای انقلاب اسلامی ۱۱ جلد از این کتاب ها را در دسترس علاقه مندان در فضای مجازی قرار داده است.  ناگفته نماند به گفته برخی کارشناسان سیاسی اگرچه 

تاکنون بیش از ۷۰ جلد کتاب از اسناد لانه جاسوسی منتشر شده اما ورود این کتاب ها به آمریکا ممنوع است.

امروز به میان برخی نوجوانانی رفتیم که برای اظهار بیزاری از آمریکا، با همکلاسان و دوستان یا خانواده خود از استراحت جمعه صرفنظر کرده و خود را به خیابان طالقانی رسانده بودند. از آنان پرسیدیم که آیا از اسناد لانه جاسوسی آمریکا خبر دارند یا نه و تا چه اندازه با جنایت های آمریکا آشنایی دارند. 

برخی پاسخی نداشتند و گویی حرف جدیدی می شنوند؛ برخی دیگر موضوع را به شوخی گرفته و مطلبی خنده دار می گفتند؛ بعضی هم قبول داشتند که در مطالعه و بررسی جنایت های آمریکا در ایران کوتاهی کرده اند اما آنان هم که پاسخی داشتند، فقط به برخی از جنایت های اظهر من الشمس اشاره می کردند که این موارد از انگشتان دو دست تجاوز نمی کرد. 

چند دانش آموز زیر درختی مشغول گفت و گو بودند. ظاهرا هماهنگ می کردند که کجا بروند. این نوجوانان که حدود ۱۵ نفر بودند، کمتر برای مصاحبه روی خوش نشان می دادند و آنها هم که پاسخ دادند، به برخی جنایت های اخیر اشاره کردند.

مثلا سجاد که کلاس پنجم بود، مقداری شعاری صحبت کرد و گفت: آمریکا قصد دارد حکومت ایران را برکنار کند و خودش حکومت کند و کشور برتر باشد. بعد هم این جمله معروف را گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وقتی از او خواستم تا نمونه ای را مثال بزند به جنایت تروریستی شاهچراغ اشاره کرد یا به دست داشتن آمریکا در اغتشاش های اخیر. محسن علیزاده که در کلاس هشتم مشغول به تحصیل است از خیانت های منافقین گفت که از آمریکا خط می گیرند و ایالات متحده برای آنها برنامه ریزی می کند تا بسیجیان را به شهادت برسانند. 

از او خواستم تا برخی از جنایت های آمریکا را برشمرد و او ناامنی های اخیر را جزو نقشه های آمریکا دانست و به شهدای شاهچراغ اشاره کرد و گفت: آمریکا در طول این ۴۰ سال خیانت های فراوانی کرده که حادثه طبس یکی از آنهاست. یکی دیگر از دانش آموزان مثال هایی از داعش و ترور دانشمندان هسته ای به عنوان جنایت های آمریکا زد و گفت که آمریکا در اغتشاش های اخیر و اغتشاش های سال ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ هم دست داشته است. 

چرا مرگ بر آمریکا؟

برخی نوجوانان که لپ های خود را با سه رنگ سبز و سفید و قرمز به نماد پرچم ایران مزین کرده بودند، پاسخ هایی در همین اندازه دادند و مواردی را هم اضافه کردند.

مثلا دامن زدن آمریکا به شایعات در کشورمان یا به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای مسافربری ایران. امیرعلی مددپور که در کلاس ششم و امیرعلی وکیلی که در کلاس هشتم درس می خوانند و از پایگاه شهید مایلی در منطقه امام زاده حسن به مراسم آمده بودند، به نکات دیگری هم اشاره کردند. مثلا تحریم های ظالمانه آمریکا که برای بیماران به ویژه بیماران پروانه ای مشکلات بسیاری را ایجاد کرده یا تبلیغات آمریکا در ماهواره و فضای مجازی که همان تهاجم فرهنگی است. نکته دیگر که هیچکدام از این افراد و حتی بزرگترهایشان تاحالا کتاب اسناد لانه جاسوسی را ندیده اند، چه رسد به این که آن را خوانده باشند. 

با یکی دو نفر از مسئولان همین دانش آموزان هم گفت و گویی داشتم که آنها هم تا کنون نه کتاب اسناد لانه را خوانده بودند و نه رنگ کتاب را دیده بودند و تنها پاسخی که دادند این بود که در دشمن شناسی کوتاهی کرده اند و گرنه باید این کتاب ها را می خواندند.

محمدمهدی لامعی یکتا که از مصاحبه بدش نمی آمد و یکی از دانش آموزانی بود که پس از برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان با دوستانش راهی نماز جمعه شده بود، گفت که در کلاس هشتم مدرسه امام خمینی (ره) در منطقه ۹ درس می خواند و درباره جنایت های آمریکا به سفارت آمریکا اشاره کرد که لانه جاسوسی شده بود یا شهادت ۱۷ هزار شهید ترور را کار منافقین دانست که با همدستی آمریکا انجام شده بود.

وی و ابوالفضل ترکان کلاس هشتم از مدرسه نورایی و علیرضا بیات کلاس نهم از مدرسه میثم به این نکته هم اشاره کردند که کمک های تسلیحاتی و موشکی آمریکا در هشت سال جنگ تحمیلی را نباید فراموش کنیم. 

اینها نمونه هایی بود از جنایت های آمریکا که از زبان برخی دانش آموزان حاضر در راهپیمایی ۱۳ آبان بیان شد ولی اگر اسناد لانه جاسوسی طی این سال ها به زبان روز برای آنان بیان می شد، شاید می توانستند ده ها و صدها مورد از جنایت های آمریکا را بیان کنند. کوتاهی از کیست؟ از پدران و مادران یا معلمان و مربیان مدارس و یا مسئولان میانی و ارشد در کشور؟

چرا مرگ بر آمریکا؟

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانش آموزان دوباره این نکته را بیان کردند و با اشاره به کشتار تعدادی از دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و هجوم دانشجویان به سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ گفتند: در آن هجوم اسناد فراوانی از خیانت‌ها، دخالت‌ها و غارت منابع ایران به دست دولت آمریکا در رژیم ستم‌شاهی و نیز توطئه‌های مختلف آنها علیه انقلاب اسلامی به دست آمد که با وجود تأکید بر گنجانده شدن مضامین آنها در کتاب‌های درسی، متأسفانه این کار انجام نشده است.

حال باید از مسئولان مربوط به ویژه وزیران آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات پرسید که اگر دولت های قبلی در این زمینه کوتاهی کرده اند، دولت انقلابی سیزدهم در این زمینه چه برنامه هایی را در دستور کار خود دارد تا ضمن تقویت دشمن شناسی در دانش آموزان و دانشجویان از طریق وارد کردن اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی دانش آموزان و دانشجویان به زبان روز، چه سهمی در بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در میان جوانان و نوجوانان دارند تا اگر فرزندانمان پرسیدند چرا بیش از ۴۰ سال است که مرگ بر آمریکا می گوییم، فلسفه آن را بدانند و با مشت های گره کرده فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    ازمایشگاههای تولیدبیماری تافسادرسانه تاجنگ افروزی برای فروش سلاح وغارت منابع ومعادن کشورهاتاساختن جامعه ای درسادونفرت ازرنگ ودین ساخته وبعدفروش سلاح شخصی ومخدروالکل این واقعیت لیبرالیسم است
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 1
    امام جمعه زاهدان خیلی مشکوک هست و شده سخنگوی شبکه وهابی
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 0
    چرا مرگ بر دیکتاتور؟
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 1
    شعار هر داعشي/زن زندگي ازادي
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 0
    بیش از40سال به دلایل مختلف درست وغلط(سواستفاده ازاین شعار برای غارت...)گفتید بگوید مرگ برآمریکاوآمریکا....را نابود میکنیم !-ولی بااین همه هزینه های جانی ومالی،فساد،خیانت،جنایت،غارت تجاوز فساد خودیها مسئولین آقاها وآقازاده ( آمریکاوغرب غارتگر شیطان بزرگ صهیونیسم وهابیها...)نه تنها مرگ ونابودی پیدا کردنند-بلکه تمام کشور رابتن کردید وغارت کردید ومردم را خوارذلیل فلاکت ونابود کردید
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 0
      تصحیح: بیش از40سال به دلایل مختلف درست وغلط(سواستفاده ازاین شعار برای غارت...)گفتید بگوید مرگ برآمریکاوآمریکا....را نابود میکنیم !-ولی بااین همه هزینه های جانی ومالی،فساد،خیانت،جنایت،غارت تجاوز فساد خودیها مسئولین آقاها وآقازاده ( آمریکاوغرب غارتگر شیطان بزرگ صهیونیسم وهابیها...)نه تنها مرگ ونابودی پیدا نکردنند-بلکه تمام کشور رابتن کردید وغارت کردید ومردم را خوارذلیل فلاکت ونابود کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس