مخبر: دشمن امروز مانند مالباخته‌ همه چیز را از دست داده‌ است

معاون اول رئیس جمهور درباره اغتشاشات اخیر و شرایطی که دشمن بر کشور تحمیل کرده است، گفت: دشمن امروز مانند مالباخته ای است که همه چیز را از دست داده و در عرصه‌های مختلف شکست خورده است.

به گزارش مشرق، محمد مخبر عصر شنبه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان هرمزگان با حضور در مسجد صاحب الزمان(عج) در خمینی شهر واقع در شهرستان بشاگرد، گفت: مقام معظم رهبری بهترین تحلیل در مورد اغتشاشات اخیر را داشتند و فرمودند که چون کشور در حال پیشرفت است دشمنان دستپاچه شده و این شرایط را ایجاد کرده اند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور طی چند سال گذشته به نقطه حساسی رسیده است، افزود: دشمنان اقدامات زیادی را علیه کشور سامان داده اند که البته به نتیجه هم نرسیدند.

مخبر با یادآوری اینکه سال گذشته در بخش کالاهای اساسی دچار مشکل شده بودیم و کسب درآمدهای نفتی و جابجایی پول به سختی انجام می شد، خاطرنشان کرد: کرونا روزانه بیش از ۷۵۰ قربانی می‌گرفت و دشمن به این وضعیت که در کشور شکل گرفته بود دلبسته بود.

وی ادامه داد: با اراده، عزم، بصیرت و هوشمندی مردم، دولتی زمام امور را به دست گرفت که کمتر از ۲ ماه توانست اغلب این موانع را رفع کند و خوشبختانه امروز در ذخیره برخی از کالاهای اساسی استراتژیک به بیش از ۱۵۰ درصد رسیده ایم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: امروز نفت را به خوبی می‌فروشیم و جابجایی پول به نحو مطلوب انجام می‌شود و هزینه‌های جاری کشور بدون استقراض و روش‌هایی که منجر به تورم شود تأمین می‌شود.

مخبر با اشاره به اقدامات دولت در خصوص کاهش تورم، گفت: ایران کشوری ثروتمند با منابع و دارایی‌های گسترده است به نحوی که با هر یک از این منابع نظیر نفت، معدن و اقتصاد دریامحور می توانیم کشور را اداره کنیم.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در اداره کشور به قدرت هیچ کشوری توجه نکرده که همین موضوع باعث عصبانیت دشمنان ملت ایران شده است.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه امروز در حوزه نظامی و امنیتی از اقتدار و جایگاه خوبی برخوردار هستیم، گفت: در بخش دیپلماسی نیز با هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری به چنان عزتی دست یافته ایم که هیچ قدرتی در منطقه نمی‌تواند بدون حضور جمهوری اسلامی ایران تصمیمی را عملیاتی کند.

مخبر افزود: آمریکا نیز در منطقه قدرتی ندارد و در هر موضوعی امکان دخل و تصرف از آنها سلب شده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: کشورهایی وجود دارند که ممکن است به لحاظ نظامی، اقتصادی و امکانات قوت داشته باشند اما آنچه آنها ندارند و ما داریم مردمی متدین، دلسوز، علاقمند و شیفته ائمه، از خودگذشته، شجاع و جسور است که این ویژگی ها به هیچ عنوان قابل مقایسه با چیز دیگری نیست.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه انسانی عظیم کشور، گفت: معمولاً برخی از نفرات برتر کنکور فرزندان مناطق کم برخوردار هستند به نحوی که از همین مناطق محروم دانشمندانی حتی در حوزه هایی چون هسته ای تحویل جامعه شده است.

وی با تأکید بر اینکه اطمینان و اعتماد به نفس نظام و مسئولین کشور وابسته به مردم و ملت است افزود: همین اعتماد به نفس باعث می شود که نظام اسلامی در منطقه سربلند باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روند رو به رشد شهرستان بشاگرد و برنامه‌هایی که کارگروه توسعه این منطقه با دستور رییس جمهور آن را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم بشاگرد گام دوم محرومیت زدایی را شروع کند و به الگوی کارآمدی نظام و تغییر و تحول در کشور تبدیل شود.

مخبر با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در سفر رییس جمهور به استان هرمزگان گفت: تصمیمات خوبی در کارگروه توسعه بشاگرد اتخاذ شده و به شما اطمینان می دهم که هیچ یک از این تصمیمات بر زمین نخواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس