کد خبر 1433333
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
حسرت جام‌جهانی و مصدومیت‌های بی‌موقع

حضور در جام‌جهانی برای هر بازیکنی بالاترین سقف آرزوست؛ اما مصدومیت‌های بی‌موقع و آسیب‌دیدگی‌هایی که وقت و بی‌وقت گریبان بازیکنان را می‌گیرد، حسرت حضور در این جام را بر دل بازیکنان خواهند گذاشت.

به گزارش مشرق، بازی‌های جام‌جهانی فوتبال در شرایطی در قطر آغاز می‌شود که بسیاری از تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات با مصدومیت بازیکنان خود مواجه بوده و عملا باید قید حضور آنان در در این دوره از مسابقات بزنند،‌ تیم‌هایی که روی این بازیکنان حساب ویژه‌ای باز کرده اما حالا باید بدون آنها به قطر سفر کنند.

در این گزارش به بررسی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی می‌پردازیم تا در جریان آخرین وضعیت مصدومان تیم‌های ملی جام جهانی قطر قرار بگیریم.

مصدومان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

قطر

قطری‌ها که قبل از کشف نفت خام، به خاطر شکار مروارید و تجارت دریایی برای خودشان اسم و رسمی پیدا کرده بودند حالا با میزبانی جام‌جهانی، به نوعی نام خود را سر زبان‌ها انداختند تا میعادگاه عاشقان فوتبال باشند. خوش شانسی قطری‌ها فقط معطوف به انتخاب آنها به عنوان میزبان جام جهانی نیست چرا که برخلاف بسیاری از تیم‌ها، بازیکنان مصدوم و محروم ندارند و با خیال راحت پا به مستطیل سبز خواهند گذاشت.

عنابی‌ها که برای نخستین‌بار، حضور در یک دوره جام‌جهانی فوتبال را البته با گرفتن حق میزبانی تجربه می‌کنند، یکی از معدود تیم‌های خوشبخت مسابقات ۲۰۲۲ از نظر نداشتن بازیکن مصدوم هستند. در شرایطی که اکثر تیم‌های این دوره، بازیکنانی را به خاطر آسیب دیدگی شدید در اختیار ندارند، قطری‌ها با خیال راحت ۲۹ آبان در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی و در ورزشگاه البیت مقابل اکوادور به زمین می‌روند تا در تاریخ کشورشان برای همیشه ماندگار شوند.

اکوادور

اما اکوادوری‌ها به اندازه حریف عرب خودشان خوش‌شانس نیستند، آنها ژائو روخاس ۳۳ ساله را که در ۳۴ بازی ملی، ۲ گل زده و یک هافبک تهاجمی به شمار می‌رود را در ترکیب نخواهند داشت چرا که او به دلیل پارگی رباط صلیبی نمی‌تواند هم تیمی‌های خود را همراهی کرده و باید از کیلومترها آن طرف‌تر جام جهانی را دنبال کند.

سنگال

سنگال تنها تیم آفریقایی این گروه هم، بونا سار ۳۰ ساله را که ۱۳ بازی ملی داشته، به دلیل مصدومیت در سفر به قطر همراه ندارد، اما مهم‌ترین غایب این گروه به مردم سرزمین لاله‌های نارنجی باز می‌گردد . جورجینو واینالدوم ۳۱  ساله که در ۸۶ حضور برای لاله‌های نارنجی۲۶ گل به ثمر رسانده در تمرین اول اوت سال جاری میلادی با شکستگی استخوان پای خود مواجه شد تا فرصت حضور در جام را از دست بدهد.

مصدومان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

گروه دوم این مسابقات به دلیل حضور تیم ملی فوتبال ایران در کنار تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا برای ما حساسیت خاصی دارد. به زعم گزارشگر اکیپ، تنها بازیکن مصدوم و غایب قطعی تیم ملی ایران در جام‌جهانی، اللهیار صیادمنش، مهاجم هال‌سیتی است اما در روزهای گذشته کارلوس کی روش از مصدومیت سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و احمد نوراللهی پرده برداشت تا حضور ستاره‌های ایرانی در جام‌جهانی با اما و اگر همراه باشد. هر چند به صورت غیررسمی از سوی رسانه‌های آلمانی عنوان شده سردار آزمون شرایط بازی را پیدا کرده و این احتمال وجود دارد او در بازی لورکوزن برابر کلن در هفته ۱۴ بوندس‌لیگا به میدان برود.

انگلیس

اما انگلیس، اولین رقیب ایران در این گروه تا دلتان بخواهد بازیکن مصدوم دارد. به باور رسانه‌های جزیره، ریس جیمز و امیل اسمیت را باید در فهرست غایبان بزرگ ساوت گیت ثبت کنیم، البته جیمز هفته قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد هنوز ماجرای جام‌جهانی برای او تمام نشده و با تمام وجود برای بازگشت تلاش خواهد کرد. کوین فیلیپس و کایل واکر نیز به خاطر مصدومیت شانس زیادی برای حضور در قطر ندارند البته ساکا، مهاجم آرسنال هم هفته قبل صدمه دید که منابع نزدیک به این تیم لندنی گفتند مشکل حادی ندارد و به پرواز قطر خواهد رسید.

آمریکا

هواداران تیم ملی فوتبال آمریکا نیز نگران وستون مک‌کنی ۲۶ ساله و عضو تیم فوتبال یوونتوس هستند، او در بازی با لچه مصدوم شد تا جایی که مجبور شد زمین بازی را ترک کند اما به نظر نمی‌رسد مشکل جدی برای این بازیکن به وجود آمده باشد. همین شرایط برای لوکادلاتوره و عضو تیم سلتاویگو به خاطر مصدومیت همسترینگ نیز وجود دارد و باید دید این دو بازیکن در جام‌جهانی برای یانکی‌ها به میدان خواهند رفت یا خیر.

ولز

از اردوی تیم ولز، بازیکنی که با مشکل بسیار حاد روبرو باشد، گزارش نشده اما تاکنون شائبه‌های در مورد به موقع رسیدن گرت بیل وجود دارد.

مصدومان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

گروه سوم و ‌آرژانتینی که یکی از مدعیان اصلی این جام به شمار می‌رود. خبر تلخ آخرین حضور لیونل مسی در جام‌جهانی برای مردم سرزمین آمریکای جنوبی آنقدر تلخ هست که به خبرهای دیگر جام، چندان توجهی نکنند. وقتی ستاره آرژانتینی‌ها به دنیا آمد به دلیل علاقه‌ شدید خانواده به لیونل ریچی، خواننده شهیر آمریکایی، اسم لیونل را برای فرزند تازه انتخاب کردند اما تقدیر و سرنوشت به گونه‌ای رقم خورد که حالا لئوی آرژانتینی تبدیل به ستاره‌ای شده که آسمان فوتبال این کشور را برای همیشه روشن نگه خواهد داشت.

آرژانتین

جدا از ناراحتی مردم برای وداع تلخ مسی با جام‌جهانی، مردم این کشور یک دل‌نگرانی دیگر هم خواهند داشت، آنها نگران پائولو دیبالا و آنخل دی‌ماریا هستند تا از حضورشان در جام‌جهانی قطر مطمئن شوند. البته چند رسانه معتبر مثل لارازون این کشور در مورد دیبالا نوشت ستاره رم شانس حضور در قطر را نخواهد داشت و باید قید حضور در این جام را بزند.

عربستان

از اردوی عربستانی‌ها هم خبر می‌رسد صالح الشهری مهاجم گلزن و خطرناک این تیم فعلا تنها مصدوم آنهاست و معلوم نیست برای سبزها در این جام فرصت بازی خواهد داشت یا خیر. در همین گروه مکزیکی‌ها هم شرایط خسوس کورونا را دنبال می‌کنند و امیدوارند وینگر سویا تا قبل از جام آماده بازی شود.

لهستان

اما سفید و قرمز هم از مصدومیت در امان نماندند،‌ لهستانی‌ها دل‌نگران یاکوب مودر، هافبک ۲۳ ساله برایتون هستند. بازیکنی که به خاطر رباط صلیبی در آوریل گذشته عمل جراحی کرد و به گفته رسانه‌های این کشور اروپایی، شانس حضورش تنها ۵ درصد خواهد بود.

مصدومان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

فرانسه

در بین ۴ گروه اول جام‌جهانی، فرانسه را باید بدشانس‌ترین تیم بدانیم چراکه طبق اعلام نشریه اکیپ دیدیه دشان، انگولو کانته را به خاطر مصدومیت همسترینگ و پل پوگبا هافبک یوونتوس را به دلیل مصدومیت به همراه نخواهد داشت و احتمالا باید قید رافائل واران، مدافع منچستریونایتد را هم بزند. هر چند باشگاه شیاطین‌سرخ در بیانیه‌ی اعلام کرد قبل از شروع جام‌جهانی، این مدافع با تجربه را آماده بازی خواهد کرد البته در این میان اظهارات سرمربی خروس‌ها هم خالی از لطف نیست، دشان تاکید کرده فقط بازیکنان آماده را به قطر خواهد برد، با این حساب شاید نباید امید چندانی به حضور وسلی فوفونا، بوبکار کامارا و مایک منینان داشته باشیم.

فعلا خبری از اردوی دانمارک، استرالیا و تونس نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 0
    از ایران سردار و طارمی مصدومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس