باور

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در مقاله‌ای به تاریخ یکشنبه(۶ نوامبر)، نسبت به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع هوایی برد بلند «باور ۳۷۳» واکنش نشان داد.

سرویس جهان مشرق- روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در مقاله‌ای به تاریخ یکشنبه(۶ نوامبر)، نسبت به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع هوایی برد بلند «باور ۳۷۳» واکنش نشان داد. این مقاله با عنوان «ایران در میانه‌ی تشدید تنش‌ها دفاع هوایی خود را ارتقاء می دهد» به قلم «ست جِی فرانتزمَن» نوشته شده است. [۱]

بازنشر این گزارش صرفا از باب اطلاع‌رسانی است و به معنای تایید محتوای آن نیست.

پوشش هوایی مستحکم‌تر «باور» علیه رخنه هوایی اسراییل در مرزهای غرب و شمال ایران

ایران مدعی است که از موشک جدید پدافند هوایی برای سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ خود رونمایی کرده است. این یک موشک ارتقا یافته است که آن را صیاد ۴B، موشک دوربرد دفاع هوایی می نامد.

رسانه‌های نزدیک به دولت ایران روز یکشنبه این موشک را اعلام کردند و گفتند که موشک آزمایش را موفق پشت سر گذاشته و به هدف اصابت کرده است و این سامانه اکنون می‌تواند تهدیدات را در برد ۴۵۰ کیلومتری شناسایی و در بردهای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر با این تهدیدها مقابله کند. در این گزارش‌ها ادعا شده که این موشک از  رادار باور استفاده می کنند.

پوشش هوایی مستحکم‌تر «باور» علیه رخنه هوایی اسراییل در مرزهای غرب و شمال ایران

چند هفته پیش، حکومت  ایران مدعی شد که برد این سامانه را تا حدود ۳۰۰ کیلومتر افزایش داده است. در آن زمان در گزارش‌ها آمده بود:

"مهندسین ایرانی در تلاش هستند تا برد سامانه موشکی زمین به هوای برد بلند باور-۳۷۳ را تا ۳۰۰ کیلومتر افزایش دهند. "

گزارش جدید در ۶ نوامبر می گوید ایران از "صیاد ۴ بی" با برد ۳۰۰ کیلومتر رونمایی کرده است. ایران ادعا کرده که این سیستم را در فواصل بیش از ۳۰۰ کیلومتر آزمایش کرده است.

پوشش هوایی مستحکم‌تر «باور» علیه رخنه هوایی اسراییل در مرزهای غرب و شمال ایران

در این گزارش آمده است: سامانه پدافند هوایی ایران با رادار بهینه شده خود موفق شد هدف را در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتری شناسایی و قبل از منفجر کردن آن با صیاد ۴B هدف را در فاصله حدود ۴۰۵ کیلومتری ردگیری نماید.

این موشک از یک مجموعه پدافند هوایی معمول، از پشت یک تخت بزرگ روی یک کامیون، همراه با وسیله نقلیه دیگری که رادار را حمل می کند، شلیک می شود. گزارش ها می گویند این موشک از «سوخت جامد هیبریدی» استفاده می کند.

مشخص نیست که دقیقاً چه توانایی هایی دارد زیرا گزارش ها می گویند که برد کشف اکنون حدود ۴۵۰ کیلومتر است، اما رادار ردگیری تنها  تا حدود ۴۰۰ کیلومتر کار می کند.

پوشش هوایی مستحکم‌تر «باور» علیه رخنه هوایی اسراییل در مرزهای غرب و شمال ایران

استفاده از صیاد ۴B به معنای افزایش برد موشک‌های سامانه پدافند هوایی ایران به ۳۰۰ کیلومتر و افزایش ارتفاع درگیری از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر است.

ایران امیدوار است با پدافند هوایی ارتقا یافته به چه چیزی دست یابد؟

در مجموع این سامانه برای افزایش برد پدافند هوایی ایران و قدرت پروژه طراحی شده است. ایران می خواهد نشان دهد که تواند خلیج فارس را پوشش دهد  و به خلیج عمان برسد و همچنین از مرز شمالی خود با آذربایجان و مرز با اقلیم کردستان عراق محافظت کند.

ایران می‌خواهد نشان دهد که علی‌رغم اعتراض‌ها، به پیشرفت در زمینه سلاح‌ها از جمله موشک و رادار ادامه می‌دهد. بر اساس مقاله ای در آسوشیتدپرس، این کشور خواهان کمک بیشتر روسیه در برخی از این برنامه‌ها است، حتی با وجود  این که هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه صادر می کند، واقعیتی که ایران در آخر هفته تایید کرد.


[۱] https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-۷۲۱۵۸۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 1
    رخنه هوایی؟!!!!!!! طبق گفته وزیر اطلاعات طرف داره تو تهران و بین مسئولان مهمونی می گیره.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    11 20
    به چه قیمتی این ادوات رااز روس های متجاوز خریدید ؟به قیمت خداحافظی بابرجام و ورود ایران به جنگ اوکراین ؟حمایت ازمتجاوز؟
    • حامد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      9 4
      معلومه قوه تخیل خیلی خوبی داری. بهت تبریک میگم
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 1
      کدام برجام روحانی وامیرکبیر او بارها اعلام کردند که طرف برجام به هیچکدام از تعهداتش عمل نکرداه است حالا تو از برجام حرف می زنی چقدر شماها رودارید یا خودتان را به نهایت .....می زنید.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 1
      اگر کور نبودی دیروز فرمانده ارتش گفت که تولیدش کاملاً داخلی و بومی هست! طی 18 ماه زحمت مهندسان نظامی این خاک ساخته شده. ما نیازی به تکنولوژی روس یا کشور دیگه نداریم. بدبخت آلبانی نشین
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 2
    تحلیل جرازلم پست جالبه؛ ... ایران مدعی شد... یکی به این احمق بگه ایران مدعی نیست، صاحب حقه ...
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 10
    به کل باورتون هم هیچ باوری نیست.فعلا زده همه سوختهای ارسالی رو ترکونده .ببینیم اصلا کاری ازشون بر میاد با این باور خخخخخخ
    • رضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      هار هار خندیدیم. احمق جان سوخت ها تو عراق زده شدن چه ربطی به ایران داره؟؟؟ میخوای بگم برن وسط خلیج فارسو دریای سرخ قایق های بدون سرنشین هاشونو بگیرن و دوربین هاشونو ور دارن و اربابت هیچ غلتی نمیتونه بکنه جز گفتنِ "اینکار غیر قانونی بود" میخوای دوباره به روسیه دستور بدم پایگاه اربابتو تو سوریه به طور مستقیم بزنه؟؟
  • ج د ا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 1
    این تعریفی از قدرت نظامی پدافند هوایی ایران بود که همراه با طعنه و سوزش شدید بود ، سوزشی که در همه کلمات آن حس میشد...عجب میسوزند و عجب میترسند... بترسید و بسوزید تا بمیرید صهیونیست های بیشرف جنایتکار
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 2
    یک تک سیستم درست شده
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 1
    جمع کنید اسباب بازی هارا بجاش فکری به حال وضع اقتصاد بکنید اگر توده عامه مردم راضی باشن تمام دنیااگربه ماحمله کنند بازهم همین مردم جلوگیری میکنن وخودتون هم میدونید
    • رحمت عیدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      تو همونی نبودی که در مورد شهدای دفاع مقدس میگفتی جوونای مردم رو به کشتن دادن؟!!!! اون جوونا هم از توده مردم بودن فقط حیف که اون موقع تجهیزات نداشتیم مثل الان، مشکل اقتصادی درسته ولی انشاءالله بزودی حل میشه، توده مردم هم که ماشاءالله همیشه هستن
  • ح IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    ویتامین B های آمریکایی کجان؟ هنوزم تهدید میکنید؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 1
    همین دیروز که نفت کش های شما را امریکا و اسراییا زد؟
    • ح IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 3
      عزیزم اینم جواب میدیم منتها مثل عین الاسد چشمات رو رو واقعیت نبند تازه تلفات که ندادیم فقط ضربه ملایم مغزی شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس