کد خبر 1433714
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
چالش پدافند تایوان با پرواز 63 جنگنده ارتش چین

ارتش چین در یک نمایش قدرت ۶۳ فروند جنگنده خود را اطراف جزیره تایوان فرستاد.

به گزارش مشرق، ارتش چین روز دوشنبه نیز در یک نمایش قدرت ۶۴ فروند جنگنده خود را اطراف جزیره تایوان فرستاد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که روز دوشنبه ۶۳ فروند جنگنده چین به همراه ۴ فروند رزمناو این کشور اطراف آب‌ها و منطقه شناسایی هوایی تایوان ماموریت انجام دادند.

وزارت دفاع تایوان مطابق معمول از اشراف بر اوضاع و آماده باش یگان‌های موشکی، دریایی و هوایی خود برای تقابل با ارتش چین خبر داد.

 ارتش چین در اعمال قدرت تازه روز یکشنبه  ۴۶ فروند جنگنده خود را به اطراف جزیره و منطقه شناسایی این جزیره اعزام کرد.  وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۴۶ فروند جنگنده و ۴ فروند کشتی جنگی چین اطراف جزیره شناسایی شدند.وزارت دفاع تایوان از پایش اوضاع با جنگنده‌ها، شناورها و سامانه‌های موشکی خود خبر داده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

تنش چین با تایوان در هفته‌های گذشته به اوج رسید و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است، اقدامی که خشم چین را برانگیخت و این کشور کماکان در حال برگزاری رزمایش و ماموریت‌های نظامی اطراف این جزیره است.

یک مقام ارشد نظامی چین به تازگی وعده داد که ارتش این کشور برای هرگونه جنگ آماده خواهد بود. ژنرال «وی فنگه» وزیر دفاع چین این سخنان را در جریان میزگردی در حاشیه کنگره حزب کمونیست چین در «پکن» بیان کرد.

ژنرال وی فنگه گفت که چین با شرایط امنیت ملی سخت و شدید مواجه است و برای ارتش مهم است که به دستورات «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین پایبند باشد. وزیر دفاع چین اظهار داشت که ارتش باید اندیشه رئیس جمهور در مورد تقویت ارتش و «بهبود توانایی آن برای پیروزی» را اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس