چالش یگان موشکی و راداری تایوان با جنگنده‌ها و ناو‌های چین

ارتش چین در ادامه نمایش قدرت خود چند فروند جنگنده و ناو به اطراف جزیره تایوان اعزام کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه نمایش برتری ارتش چین بر ارتش جزیره تایوان، چند فروند جنگنده و ناو چین اطراف تایوان ماموریتی انجام دادند.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۲ فروند جنگنده و ۴ فروند ناو چین روز یکشنبه اطراف این جزیره شناسایی شدند.

وزارت دفاع تایوان مطابق معمول مدعی تسلط بر اوضاع و هوشیاری یگان‌های راداری ‌و موشکی خود برای پاسخ به جنگنده‌ها و ناوهای چین شد.

ناظران و کارشناسان نظامی بر این باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های پدافندی و دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی ارتش چین را ندارد.

بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی  چین به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

چالش یگان موشکی و راداری تایوان با جنگنده‌ها و ناوهای چین

تحلیلگران نظامی بر رشد قابل توجه چین در ساخت ناوهای هواپیمابر و موشک‌های اتمی این کشور در تقابل با آمریکا و سایر رقبای منطقه‌ای نیز اشاره کرده‌اند.

بعد از سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه آگوست به تایوان ، وضعیت پیرامون این جزیره ملتهب شد.

چین  سفر پلوسی را نشانه‌ای از حمایت از جدایی‌طلبی در تایوان دانسته و آن را محکوم کرد.

چین در واکنش به این سفر دست به برپایی رزمایش‌های گسترده در اطراف تایوان زد. از آن زمان تاکنون چند کشور شامل فرانسه، لیتوانی، آمریکا و ژاپن، هیات‌هایی از برخی چهره‌ها و مقامات خود را به این جزیره اعزام کرده‌اند که این سفرها به نوبه خود تنشها در تنگه تایوان را افزایش داده‌اند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تا کنون به صورت خودمختار از چین اداره شده است. پکن این جزیره را یکی از استان‌های خودش می‌داند و با هر گونه ارتباطات رسمی کشورهای دیگر با تایپه مخالف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس