رئیس‌جمهور چین: گزینه نظامی درباره تایوان محفوظ است

«شی جینگ‌ پینگ» رئیس‌جمهور چین در کنگره حزب کمونیست ضمن محکوم کردن دخالت‌های خارجی وعده داد که اتحاد مجدد تایوان و چین محقق خواهد شد.

 به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور چین در سخنرانی افتتاحیه کنگره حزب کمونیست درباره موضع دولت این کشور در قبال تایوان حرف زد و همچنین از «ذهنیت جنگ سرد» در صحنه دیپلماسی بین‌المللی به شدت انتقاد کرد.

 منابع رسانه‌ای از پکن خبر دادند، «شی جینگ‌ پینگ» رئیس‌جمهور چین سخنرانی افتتاحیه کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور را ایراد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور چین در این سخنرانی به دفاع از عملکرد دولت در زمینه سایست داخلی و سیاست خارجی پرداخت.

شی جینگ‌ پینگ بار دیگر موضع دولت چین در قبال تایوان را تکرار کرد و درباره جدایی طلبی و دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی چین هشدار داد.

رئیس‌جمهور چین خطاب به اعضای حزب کمونیست چین گفت: «حل مساله تایوان مربوط به خود مردم چین است و باید تنها توسط مردم چین حل شود. ما با بیشترین صداقت و تلاش‌ها برای چشم انداز اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز پایبند خواهیم بود اما هرگز متعهد به کنار گذاشتن استفاده از زور نخواهیم بود و این گزینه را برای انجام تمام اقدامات لازم محفوظ می‌دانیم».

پکن تایوان بخشی از سرزمین چین می‌داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

چندی قبل  «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک گفت: «حصول یک راه‌حل صلح‌آمیز (بر سر مساله تایوان) با جدایی‌طلبی و استقلال تایوان ناسازگار است؛ هر چه تلاشها برای دستیابی به استقلال این جزیره کمتر مهار شوند، احتمال رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای موضوع تایوان کمتر می‌شود».

رئیس‌جمهور چین در کنگره حزب کمونیست گفت: «چرخ‌های تاریخی اتحاد و جوان سازی ملی در حال چرخیدن به جلو است. اتحاد مجدد سرزمین مادری باید محقق شود و محقق خواهد شد».

شی جین پینگ طی این سخنرانی با اشاره تلویحی به مواضع آمریکا و متحدانش، هرگونه «جدایی طلبی و مداخله» نیروهای خارجی در امور تایوان را محکوم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به تشن‌های موجود در روابط چین و آمریکا اعلام کرد که پکن با داشتن «ذهنیت جنگ سرد» در صحنه دیپلماسی بین‌المللی مخالف است.

شی جین پینگ افزود: «چین قاطعانه با همه اشکال هژمونی و سیاست قدرت مخالف است، با ذهنیت جنگ سرد مخالف است، با مداخله در سیاست داخلی سایر کشورها و استانداردهای دوگانه مخالف است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    دم جناب شی گرم، اینجوری باید زد تو دهن یانکی‌های گاوچرون تروریست!!
    • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      1 1
      آره دم شما هم دراز ، اینجوری باید زد تو دهن توده ای های بزچرون امپرسیونیست!!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 1
    تایوان باتلاقی برای چین ! دقیقا نثل اوکراین که باتلاقی برای روسیه و پوتین شد تایوان هم با توجه به استراتژی دفاع با بیشترین خسارت به دشمن و ورود ایالات متحده به جنگ کاملا به ضرر چین تمام خواهد شد. باتوجه به اینکه چین یک کارخانه جهانیست و همین الان تقاضا برای اجناس چینی در سراسر جهان کم شده و رشد اقتصادیش پایین اومده در زمان حمله به تایوان به شدت دچار شکنندگی میشه و بیشترین ضرر رو میبینه. جنگ با تایوان بزرگترین خطای شی خواهد بود! پاینده باد ایران اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس