بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکا در شمال استرالیا مستقر می‌شوند

برخی رسانه‌ها اعلام کردند دولت آمریکا برای مقابله با اقدامات چین در تایوان، در حال بررسی استقرار بمب‌افکن در شمال استرالیاست.

به گزارش مشرق، در ادامه افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، آمریکا در حال بررسی احتمال استقرار چند بمب‌افکن «بی -۵۲» در استرالیا است.

شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» به نقل از منابعی آگاه افزود آمریکا تصمیم دارد ۶ بمب‌افکن بی -۵۲ را در پایگاه هوایی «تیندال» در شمال استرالیا مستقر کند؛ اقدامی که احتمالاً موجب اعتراض شدید چین خواهد شد.

«بِکا واسِر»، پژوهشگر مرکز امنیت ملی جدید آمریکا در این‌باره می‌گوید: استقرار این بمب‌افکن‌ها در شمال استرالیا هشداری به چین است که نگرانی‌ها نسبت به آماده‌سازی این کشور برای حمله به تایوان افزایش یافته است».

آمریکا، استرالیا، و انگلیس در سپتامبر ۲۰۲۱، پیمان دفاعی سه‌جانبه موسوم به «آکوس» را اعلام کردند؛ بر پایه این توافق نظامی و امنیتی، آمریکا و انگلیس متعهد به ساخت زیردریایی اتمی برای استرالیا شده‌اند. چین به‌شدت با این توافق سه‌جانبه مخالف است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 2
    خخخخ گند افکنهای ب 52 جمع کنید این قمپوزهای عصر حجری را جهانیان بیدار شده اند غرب جز خودکشی راه دگر ندارد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 1
    ی چهارتا هواپیمای پوکیده بنام بمب افکن داره وهرروز مثل بچه گربه اینور و اونورش میکنه وخیال میکنه کسی هراس داره!!! برو گمشو این تهدیدهای خشک وخالی برای همه عیان شده وحنای شما دیگه رنگی نداره!!!!!!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 1
    این بمب افکن ها دیگه بدرد توی سطل آشغال هم نمیخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس