کد خبر 1434844
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
آمریکا: هر دو حزب کنگره از اوکراین حمایت می‌ کنند!

معاون وزیر دفاع آمریکا با تکرار مواضع روسیه هراسانه خود مدعی شد: هر دو حزب کنگره از اوکراین حمایت می‌ کنند!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در جمع خبرنگاران در سخنانی با تکرار مواضع واشنگتن علیه مسکو مدعی شد: روسیه در اوکراین با یک فاجعه راهبردی ویرانگر مواجه شده است!

معاون وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا هر دو جناح سیاسی در کنگره آمریکا از کمک به اوکراین حمایت می‌ کنند، ادعا کرد: هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره از استقلال و دموکراسی اوکراین حمایت می‌ کنند! ما نمی‌ خواهیم در دنیایی زندگی کنیم که کشورهای بزرگ فکر کنند می‌ توانند همسایگان کوچک‌ت ر خود را شکل بدهند.

«کالین کال» اضافه کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین به تلاش‌ های برلین در دهه ۱۹۳۰ برای حمله به اروپا شباهت دارد، ما قبلاً در چنین دنیایی زندگی کرده‌ ایم. این دوره شبه دهه ۱۹۳۰ است. ارتش اوکراین تلاش روسیه برای اشغال کی‌ یف را دفع کرد و سپس روس‌ ها مجبور به عقب نشینی به شرق شدند!

کال با بیان اینکه روسیه پس از خارکیف از خرسون نیز عقب نشینی خواهد کرد، خاطر نشان کرد: هنوز ده‌ ها هزار سرباز روسی در اوکراین هستند.

در همین ارتباط، روز چهارشنبه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با صدور فرمانی به ارتش روسیه دستور داد تا از خرسون و کرانه راست این منطقه عقب نشینی کند.

وزیر دفاع روسیه با پیشنهاد «سرگئی سوروویکین» فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه در عملیات ویژه، برای سازماندهی دفاع در منطقه خرسون در ساحل چپ دنیپر موافقت کرد.

«سرگئی شویگو» در این باره گفت: دفاع از خرسون همچنان پایدار است، اما برخی از موضوعات در این ارتباط وجود دارد.

از سوی دیگر، «سرگئی سوروویکین» فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه در عملیات ویژه در حضور «سرگئی شویگو» در گزارشی اعلام کرد: از آگوست تا ماه اکتبر، ارتش اوکراین بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هزار کشته و زخمی در خوسون داشته است، اوکراینی‌ها تلفات زیادی داشته اند. وضعیت ثابت است، بخاطر نیروهای بسیج شده و داوطلبان، قدرت مبارزه افزایش یافته است، ذخایر اضافی نیروها نیز ایجاد شده است. تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای حمله در جهت کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی سرکوب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس