کد خبر 1434821
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کی‌یف: عقب‌نشینی روسیه از خِرسون زمان می‌برد

وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه روسیه برای خارج کردن نیروهایش از منطقه خِرسون به زمان نیاز دارد، گفت روند جنگ در فصل زمستان آهسته می‌شود.

به گزارش مشرق، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین امروز (جمعه) به ارزیابی روند عقب‌نشینی نیروهای روس از منطقه خِرسون و ادامه درگیری‌ها با روسیه در این کشور پرداخت.

رزنیکوف در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، ضمن بیان اینکه روسیه برای خارج کردن نیروهایش از منطقه خِرسون به حداقل یک هفته زمان نیاز دارد، گفت روند جنگ در فصل زمستان آهسته می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۴۰ هزار نظامی روسی در منطقه خرسون، مدعی شد که علی‌رغم اعلام عقب‌نشینی، روسیه اما هنوز هم در داخل شهر، حومه و در حاشیه غربی رودخانه دنیپرو مقادیر قابل توجهی نیرو دارد.

وزیر دفاع اوکراین با دشوار خواندن پیش‌بینی اقدامات روسیه، اظهار داشت: «عقب‌کشیدن این نیروها از خرسون در یک یا دو روز کار ساده‌ای نیست. حداقل یک هفته زمان می‌برد... ولی ما روی برنامه‌های خودمان متمرکز هستیم».

رزنیکوف ارزیابی کرد که عقب‌نشینی روس‌ها از خرسون به هر دو طرف این فرصت را می‌دهد تا در مناطق دیگر بجنگند و روسیه احتمالا نیروهای خود در منطقه «زاپروژیا» را تقویت می‌کند که چند ماهی است بر آن تسلط یافته است.

رویترز در ادامه به نقل از وی نوشت: «فصل زمستان باعث کُند شدن هر فعالیتی برای همه طرف‌ها در میدان جنگ می‌شود. این برای همه طرف‌ها خوب است. می‌توانند استراحت کنند».

این مقام کی‌یف با ابراز امیدواری برای قوی‌تر ظاهر شدن اوکراین بعد از زمستان با پشتیبانی هزاران نیروی آموزش‌دیده در انگلیس، گفت: «ما از این زمان برای گرفتن حداکثر نتیجه به نفع نیروهای مسلح خود، تجدید قوا، آرایش مجدد و چرخش نیروها در مناطق استفاده می‌کنیم».

رزنیکوف ضمن رد احتمال توسل روسیه به حمله اتمی در خاک اوکراین، گفت ادعاها مبنی بر تصمیم روسیه برای منفجر کردن سد بزرگ «کاخوفکا» در جنوب این کشور بعد از عقب‌نشینی نیز درست نیست.

پیش‌تر خبرگزاری روسی تاس گزارش داد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دستور خروج نیروها از آن‌سوی رودخانه دنیپرو را صادر کرده است. رسانه‌ها چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای روسیه در منطقه خرسون در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان  تصمیم به ترک این  منطقه گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس