کد خبر 1435007
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
به انگلیس نبازیم صعود خواهیم کرد/ تمرکز تیم ملی را بر هم نزنیم

کارشناس فوتبال ایران بابیان اینکه کارلوس کی‌روش از همین حالا ترکیب اصلی خود را برای جام جهانی می‌شناسد، گفت: اگر مقابل انگلیس بازی را واگذار نکنیم راهی مرحله بعد خواهیم شد.

به گزارش مشرق، هادی شکوری با اشاره به آخرین شرایط تیم ملی ایران پیش از حضور در جام جهانی قطر، گفت: خوشبختانه تمرینات تیم ملی به طور منظم و جدی پیگیری می‌شود. با اضافه شده لژیونرها در چند روز آینده، کی روش کاملاً تمامی نفراتش را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند بهترین ترکیب را برای سه دیدار حساس برابر انگلستان، ولزی و آمریکا به دست بیاورد.

وی در مورد تنها دیدار تدارکاتی باقیمانده ایران برابر تونس که در قطر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این بازی نقش تعیین کننده‌ای برای کادر فنی خواهد داشت. اگر چه اعتقاد دارم سرمربی تیم ملی از همین الان ترکیب اصلی اش را برای دیدار برابر انگلیس پیدا کرده است اما این بازی هم می‌تواند برای انتخاب ۱۱ بازیکن کمک بیشتری به او بکند.

بیشتر بخوانید:

رویای کی‌روش و شاگردانش محقق می‌شود؟

کارشناس فوتبال با بیان اینکه کارلوس کی روش به استفاده از لژیونرها در ترکیب تیم ملی علاقه بیشتری دارد، تصریح کرد: طبیعی است که او از بازیکنان شاغل در اروپا هم بیشتر استفاده کند و هم از آنها انتظار داشته باشند. بازیکنان شاغل در اروپا حرفه‌ای تر هستند، با فوتبال اروپا آشنایی بیشتری دارند و بارها مقابل بازیکنانی که حالا قرار است در جام جهانی روبرویشان قرار بگیرند، بازی کرده‌اند. بنابراین حق کی روش است که از آنها بیشتر استفاده کند. البته هستند بازیکنانی که در لیگ داخلی مشغول بازی هستند و به طور حتم در ترکیب قرار خواهند گرفت اما در مجموع کارلوس کی روش نگاه ویژه‌تری به بازیکنان شاغل در اروپا دارد.

شکوری در پاسخ به این پرسش که چه بازیکنانی مستحق حضور در تیم ملی بودند اما کی روش آنها را دعوت نکرد؟ افزود: انتخاب بازیکن سلیقه‌ای است. آیا الان آماده‌تر از محبی در لیگ داخلی وجود دارد اما او به تیم ملی دعوت نشد. تا شروع جام جهانی کمتر از دو هفته باقی مانده. بنابراین بهتر است با طرح این مسائل تمرکز تیم ملی را بر هم نزنیم و اجازه دهیم کی روش و همکارانش کارشان را با آرامش انجام داده تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی در جام جهانی داشته باشیم.

کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کنیم؟ گفت: همیشه باید امیدوار باشیم حتی فکر به ناامیدی هم کار ما را سخت خواهد کرد. به اعتقاد من اگر مقابل انگلیس بازی را واگذار نکنیم به طور حتم می‌توانیم در دو دیدار بعدی برابر ولز و آمریکا موفق باشیم و با حمایت و دعای خیر مردم راهی مرحله دوم بشویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس