کد خبر 1435488
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

واقعیت تلخی وجود دارد که از شدت بدیهی بودن، پوشیده مانده است.

در تمام سه دهه گذشته و در طول همه سال هایی که دولت های ما تصور می کردند مشغول مذاکره و تعامل و توافق با تروئیکای اروپایی هستند، سه دولت خبیث انگلیس، فرانسه و آلمان، در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به ایران و ایجاد باغ وحشی فراهم از جانی ترین گروه های اپوزیسیون برای ویرانی ایران بودند.

رد پای این سه کشور در اغتشاشات و جنگ ترکیبی اخیر، پر رنگ تر از آن است که بتوانند پاک کنند. در حالی که برخی مدیران در طول دو دهه اخیر، تصور می کردند می شود حساب دولت های مذکور را از آمریکا جدا کرد یا میان آنها شکاف انداخت، تروئیکای اروپایی در بست در خدمت پروژه های ضد ایرانی بود.

آنها حتی در برجام هم، به تصریح آقای ظریف، یازده تعهد خود ذیل توافق را زیر پا گذاشتند. پشت هم اندازی کردند و وعده های دروغ دادند، اما در پنهان ماجرا، کارگزار خط تحریم و ترور و آشوب افکنی بودند.

باب مذاکره و تعامل، به عنوان یکی از ابزار های دیپلماسی، همیشه گشوده است. اما اولا مذاکره، تنها ابزار سیاست خارجی نیست و گاهی تهدید و قاطعیت و ضربت متقابل یا نا متقارن، بهتر جواب می دهد و مذاکره را غنی سازی می کند؛

مانند برخورد عبرت آموزی که با دولت گستاخ انگلیس پس از توقیف نفتکش ایرانی شد و با شرمساری عقب نشستند؛ زبان انگلیسی سلیس و انگلیس فهم!

ثانیا نباید با سرگرم شدن محض به مذاکره -چنان که در دولت قبل اتفاق افتاد- از برنامه اصلی حریف غافل شد. اولویت در اینجا، برنامه ریزی همیشگی برای اِعمال بازدارندگی مقتدرانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    22 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      4 1
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 3
    متاسفانه کلیدواژه ،مذاکره ،از زبان این دولت هم نمیافته!
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 1
      یعنی چی که مذاکره از زبان این دولت هم نمی‌افته؟ اصلا کار وزارت امور خارجه مذاکره است. هر چیزی جای خود، مذاکره و لازم باشه مبارزه از هر توع، توامان در این دولت ادامه خواهد یافت.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 0
    خود برجام و سعد اباد در هیچ قانون بین‌المللی وجود هم ندارد و یک چیز من در آوردی هست یعنی مملکت را.....!! چیزی که لیبی و عراق و اوکراین این راه را طی کرده بودن و حتی خود شوروی به یک شکل دیگر...
  • محتشم IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 0
    جنتلمن های کت شلوار پوش میز مذاکره ، جهت توافق آنچه آنان روی میز آورند همان دزدان ثروت افریقا / هند و اسیا / امریکای جنوبی و لاتین هستند که گاهگاهی نیز برای مذاکره بر وزن معامله کودتا / جنگ و خون ریزی / و راه زنی مبادرت می کنند / لذا اگر سیرت دزدان ناجوانمرد وحشی را نشناسیم دزدان مجددا هر انچه ارزش دارن می ریایند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 0
    باید انگلیس و فرانسه و آلمان و ... رو به دید دشمن دید.
  • حمید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 0
    باید به دشمنان فهماند نتیجه عبور از خطوط قرمز ایران هزینه داره ? هزینه دار کردن رفتار دشمن نوعی بازدارنگی محسوب میشه ? به عنوان مثال عبور پهپاد حزب الله و گرفتن امتیاز از رژیم اسرائیل از ترس جنگ ? پیام به اندازه کافی واضح هست ?
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 4
    ازشما متعجبم اقای ایمانی ازمهرهای صهیونیست جهانی انتظار ضد صهیونیستی واز گرین کارتیها انتظار اعمال مطابق بامنافع ملی که باقسمش منافات داره .داری.عجبا
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    انها همه جایشان از انقلاب اسلامی می سوزد هر کاری بتوانند می کنند وهر کاری نکردند نتوانسته اند .یک روزی سفیر انگلیس هر موقع از شبانه روز که دلش می خواست بدون وقت قبلی با شاه ملاقات می کرد وبرای فردایش تکلیف تعیین می کرد این وزیر باشد آن نباشد امروز چی ؟سگ کی باشد بتواند به ایرانی دستور دهد.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    تا بساط دوتابعیتی ها را از مدیریت حامعه جمع نکنید کار مملکت سامان نمی گیرد اینها حقوقشان اینجاست اما دلشان وامیدشان و آنجا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس