کد خبر 1435514
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
نتانیاهو مامور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد

رئیس رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بنیامین نتانیاهو رهبر ائتلاف راست افراطی در کنست (پارلمان) این رژیم را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

به گزارش مشرق، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه(۲۲ آبان) در محل اقامت خود با بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در کنست این رژیم دیدار و وی را رسما مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

هرتزوگ روز جمعه بعد از دیدار با همه گروه های سیاسی در کنست این رژیم اعلام کرد: بعد از پایان مشورت‌ها، ۶۴ عضو کنست بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود را برای تشکیل دولت پیشنهاد کردند.

وی یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی را مورد حمایت ۲۸ عضو کنست اعلام کرد و افزود: همین تعداد از اعضای کنست هیچ کس را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی نکردند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل دهد و در صورت لزوم، امکان تمدید آن تا ۱۴ روز خواهد بود.

براساس گزارش ها، نتانیاهو از معرفی اعضای کابینه طی هفته آینده خبر داده است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری حزب لیکود شامل احزاب راست‌گرا از جمله اتحاد اوتسما یهودیت-صهیونیسم مذهبی و احزاب حریدی شاس و اتحاد یهودیت توراتی است.

 از زمان افشای فساد نتانیاهو و تشکیل دادگاه وی در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و در این مدت ۵ انتخابات برگزار شده است.

فساد اقتصادی نتانیاهو در کنار حضور صهیونیست های افراطی مثل بن گویر در ائتلاف پیروز انتخابات، از جمله چالش های داخلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جدید هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس