کد خبر 1436051
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
آمریکا درباره شهادت شیرین ابوعاقله تحقیق می کند

همزمان با روی کارآمدن احزاب تندرو صهیونیستی، آمریکا تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله را آغاز می کند.

به گزارش مشرق، چندین خبرگزاری صهیونیستی می گویند که مقامات آمریکایی به تل آویو اطلاع داده اند که درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی تحقیق خواهند کرد.

بر اساس گزارش روز دوشنبه آکسیوس، وزارت دادگستری آمریکا به همتای خود در اسرائیل اطلاع داد که اف بی آی (FBI) در حال آغاز تحقیقات درباره این موضوع است.

شیرینن ابوعاقله در ماه می هنگام پوشش خبری حمله نظامیان صهیونیست در شهر جنین در کرانه باختری اشغالی مورد اصابت گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت. خبرنگار فلسطینی که ۵۱ سال داشت، یکی از شناخته شده ترین گزارشگران فلسطین در جهان عرب بود و البته همزمان تابعیت آمریکایی نیز داشت.

در واکنش، «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که تل آویو با تحقیقات خارجی درباره قتل ابوعاقله همکاری نخواهد کرد. گانتز در توییتر خود نوشت: «تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای انجام تحقیقات در مورد مرگ شیرین ابوعاقله یک اشتباه است.»

او همچنین در توئیت دیگری نوشت: «من به نمایندگان آمریکا پیام دادم که در کنار سربازان اسرائیل هستیم، با تحقیقات خارجی همکاری نخواهیم کرد و امکان مداخله در تحقیقات داخلی را نمی‌دهیم.»

«بروس فاین»، وکیل قانون اساسی و مقام سابق وزارت دادگستری آمریکا گفته است که تصمیم برای آغاز تحقیقات اف بی آی در مورد قتل ابوعاقله به این معنی است که مقامات آمریکایی شواهد معتبری مرتبط با آنچه رخ داده است، در دست دارند.

فین به الجزیره گفت: «در دیدگاه اف‌بی‌آی شواهد معتبری وجود دارد که می توانیم باور کنیم جنایتی به نام ترور در ماجرای قتل ابوعاقله انجام شده است.»

فین گفت در حالی که تل آویو ممکن است به سرعت از همکاری با این تحقیقات امتناع کند، ایالات متحده ابزارهای زیادی از جمله کمک نظامی و ژئوپلیتیک منطقه ای برای تحت فشار قرار دادن متحد خود در خاورمیانه دارد. او گفت: «این نوع اهرم ها می توانند نظر تل آویو را تغییر دهند.»

جزئیات در مورد نتایج تحقیقات آمریکا و همچنین تأثیرات احتمالی آن بر روابط واشنگتن و تل آویو نامشخص است.

پیش از این علیرغم درخواست های متعدد قانونگذاران ایالات متحده برای انجام تحقیقات در این موضوع، وزارت امور خارجه ایالات متحده تحقیق در مورد این حادثه را رد کرده بود.

شهادت ابوعاقله خشم بین‌المللی را علیه تل آویو برانگیخت و طرفداران آزادی مطبوعات خواستار عدالت و محاکمه عاملان این حادثه شدند.

رشیده طلیب، نماینده کنگره نیز از این گزارش‌ها استقبال کرد و از اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری خواست تا «هرگونه اقدام ممکن را برای اطمینان از انجام این تحقیقات به صورت شفاف، معتبر و بی‌طرفانه انجام دهند.»

ابوعاقله در حالی که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت و در حال پوشش یورش نظامیان صهیونیست به شهر جنین بود، از ناحیه سر هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید.

گروه های فلسطینی رژیم اشغالگر اسرائیل را به قتل تعمدی ابوعاقله از طریق تیراندازی در حالی که وی مشغول انجام فعالیت خبری بود، متهم کردند و این رژیم سعی دارد از مسئولیت خود در این زمینه شانه خالی کند.

شهادت این خبرنگار فلسطینی با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها در سطح جهان مواجه شد و حتی سازمان ملل و منابع خبری آمریکایی همچون نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز با استناد به ادله محکم رژیم صهیونیستی را مسئول قتل این خبرنگار اعلام و تاکید کردند که او به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آخرش اعلام می کنند بخشی از تقصیر به عهده شبکه الجزیره هست که خبرنگارش را به محل خطر فرستاده است و بخش دیگر تقصیر هم متوجه خود خبرنگار هست که خودش را در مسیر گلوله نظامی اسرائیلی که قرار بوده یک کودک فلسطینی را هدف بگیرد قرار داده است! وگرنه نظامی صهیونی داشته از خودش دفاع می کرده است!!!
  • ... IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    نتیجه تحقیقات از حالا معلومه امریکا نوکر یهود صهیون
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی جالب شد ! قاتل بازپرس پرونده مقتول!؟
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    آمریکای خبیث دست به شیادی جدید می زند وقتی این روزنامه نگار به شهادت رسید گویا قطره ای آب بر زمین افتاده وحالا برای فریب مردم دنیا بازی در آورده یک دختر آمریکایی در فلسطین به درک واصل شد چیزی حدود ۳۸۴ کیلو طلا از ذخایر ایران با این عنوان که ایران به فلسطینی هاکمک می کند برداشتند ویک سر باز خبیث آمریکایی ۱۸ نفر را در خواب در افغانستان به رگبار بست و تبرئه شد همه اش بازی است یک گروهبان بی پدر جانی آمریکایی بنام دیلارد جانسون ۲۷۶۰ عراقی را به قتل رسانده وحالا در آمریکا خوش می گذراند همه اش فریب همه اش بازی وجالب اینکه عده ای این امریکا را ارباب خود می دانند وبه این حماقتها افتخار می کنند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حقه بازیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس