کد خبر 1437426
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
پیش بینی مقام اوکراینی از آینده جنگ با روسیه

معاون وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه حتی حمله اتمی مسکو هم نمی‌تواند مانع توقف جنگ با روسیه شود، در یک پیش‌بینی مدعی شد نبرد جاری تا پایان بهار خاتمه می‌یابد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر هاوریلوف» معاون وزیر دفاع اوکراین پیش بینی کرد که نیروهای اوکراینی احتمالا تا پایان ماه دسامبر (اوایل دی ماه) وارد کریمه می شوند و جنگ با روسیه تا بهار پایان خواهد یافت. وی افزود: ملت او هرگز تا رسیدن به پیروزی دست از جنگ بر نمی دارد و حتی حمله اتمی مسکو هم نمی تواند مانع بیرون راندن ارتش روسیه شود.

هاوریلوف که این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز اظهار می کرد، در ادامه احتمال حمله اتمی روسیه را کم دانست، اما در عین حال تاکید کرد در صورت وقوع چنین حمله ای شرایط حزن انگیزی ایجاد می شود.

وی همچنین در خصوص مذاکرات صلح با مسکو اضافه کرد: این مذاکرات تنها زمانی اتفاق می‌افتد که نیروهای روسیه آماده ترک وجب به وجب خاک اوکراین از جمله شبه جزیره کریمه باشند که در سال ۲۰۱۴ توسط روسیه به این کشور ضمیمه شد.

این مقام وزارت دفاع اوکراین در ادامه با بیان اینکه مهم نیست چه سناریویی روی میز باشد، خاطرنشان کرد: ما تا آخر پیش می رویم، مردم اوکراین برای آنچه که ما تاکنون به دست آورده ایم، خون‌های زیادی داده اند. و همه می‌دانند که هرگونه تاخیر یا توقف در نبرد جاری به معنای تداوم جنگ علیه موجودیت اوکراین به عنوان یک ملت است.

اظهارات این مقام وزارت دفاع اوکراین در حالی است که ارتش این کشور در اوایل ماه جاری میلادی با حمایت تسلیحات غربی توانست خرسون را در جنوب کشور بازپس گیرند.

هاوریلوف در پاسخ به این سوال که آیا موفقیت اخیر کی‌یف باعث می شود تا اهداف دیگری مانند بازپس گیری کریمه نیز محتمل تر شود، گفت: باید منتظر ماند و دید و البته که ما دوست داریم زودتر به چنین چیزی دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما می توانیم به عنوان مثال تا پایان ماه دسامبر (اوایل دی ماه) وارد کریمه شویم. چنین چیزی می تواند ناگهانی و به صورت غیرمنتظره پیش آید.

معاون وزیر دفاع اوکراین همچنین در خصوص پایان جنگ تشریح کرد که چنانچه روسیه نیروهای خود را تقویت کند باید برای جنگی طولانی آماده شویم، اما احساس من این است که تا پایان بهار این درگیری پایان می یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    13 2
    یادم میاد اوباما میگفت حکومت بشار اسد ۶ ماه نابود میشه الان ۶ ساله که اوباما رفته ?! یکی به این بدبخت بگه آمریکا به هیچ یک از متحداش وفا دار نبوده به وقتش تو رو مثل پوست خیار میفروشه ?!
    • مقدس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      حاكمان دست نشانده بى سروپا صهيونيست در اوكراين قصد نابودى كل اين كشور را دارند واقعا كه اين خرفت هاى احمق مرزهاى توهم را جابجا كرده اند .
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      البته روسیه دارد با قوای کل ناتو می جنگد و تا امروز هم جواب همه انها را خوب داده است
    • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 0
      معاون وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه حتی حمله اتمی مسکو هم نمی‌تواند مانع توقف جنگ با روسیه شود، در یک پیش‌بینی مدعی شد نبرد جاری تا پایان بهار خاتمه می‌یابد// ودکا گرباچف زیاد خورده بیماری شکرگفتاری پیدا کرده .‌روسیه با کلک و حقه و بدون جنگ آوردشون در داخل خاکی که ملحق شده به روسبه و البته فقط ۲ درصد از خرسون را داد موقتا بهشون که نتونند سد را منفجر کنند بندازند تقصیر روسیه چون لشکر خودشون میره زیر آب .تا در موقع مناسب روسیه باز بیرونشون کنه . در هر صورت جنگ تمام میشه و اوکراین دهها هرار کیلومتر خاک از دست داده و مجبورش میکنند‌صلح کنه و تنها راه برای دلقک خودکشی است زیرا خرمهره ای بود پدر سوخته حالا شد خرمهره ای سوحته
  • عطار IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    12 1
    گویا به جز رییس جمهور دلقک اوکراین بقیه کابینه هم دلقک تشریف دارند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    10 0
    همین الان به کمک غرب و تسلیحات غربی و مزدوران و تروریست ها میجنگید با بمب اتم دیگه بخار میشید میرید تو جو
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    5 0
    بز نمیر بهار میشه پشمو وپت به کار میشه، بهمین خیال خوش باش
  • عبدالله IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    5 0
    آقای وزیر دفاع تو همی فکر باش.!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    9 0
    مشخصه اینم از همون ساقی زلنسکی جنس میگیره
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 0
    روزی که همه ی مردم اوکراین بفهمند زلنسکی و دولت غرب گرای او چه بلایی بخاطر منافع غرب و اروپا سر اوکراین اورده اند خوشان زلنسکی و غرب گراها را از دم تیغ خواهند گذراند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خداییش اکراین فکر کرده خیلی خطره! عجب
  • آماده باش اسرائیل IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    جنگ روسیه و اوکراین تمام نخواهد شد و تا افول غرب و امریکا ادامه خواهد داشت مطمئنا در این جنگ از بمب اتم استفاده خواهد شد این جنگ حیثیت روسیه است یا میبرد یا به نابودی دنیا میانجامد..
  • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    8 0
    آب بریزین جایی که داره میسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس