کد خبر 1437583
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
مدودف

رئیس جمهور سابق روسیه گفت، رئیس جمهور اوکراین به دلیل «ترس از کشته شدن» وارد مذاکرات صلح نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف»، رئیس جمهور سابق روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور بیان داشت، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین وارد مذاکرات صلح با روسیه نمی‌شود چون می‌ترسد کشته شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مدودف در پستی که در پیامرسان تلگرام منتشر کرد نوشت، اکراه غرب برای متهم کردن روسیه به دست داشتن در حادثه اخیر فرود موشک در لهستان «علامت» خستگی‌اش از دولت اوکراین، به ویژه از زلنسکی و «ناله‌ کردن ها، پول و سلاح خواستنها و تشدید دائمی تنش توسط او» است.

به نوشته آناتولی، موشکی که چند روز پیش بر اساس گزارشها در لهستان در نزدیکی مرز اوکراین فرود آمد و دو نفر را کشت، احتمالا از سمت اوکراین و با هدف دفع حمله روسیه شلیک شده اما رهبران غرب می‌گویند حملات روسیه عامل اصلی این حادثه است.

مدودف تاکید کرد، آمریکا، اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو خواستار «قطع رابطه نهایی» با روسیه به دلیل اینکه چشم‌انداز شروع جنگ جهانی سوم را در پی دارد، نبوده و بنابراین شروع به خواهش از زلنسکی برای ورود به مذاکرات صلح با روسیه کردند.

به گفته معاون رئیس شورای امنیت روسیه، زلنسکی خواستار مذاکرات نیست زیرا این کار برای او خطرناک شده و چنانچه اراضی تحت کنترل روسیه را به عنوان اراضی متعلق به مسکو به رسمیت بشناسد، ارتش و «ملی گراهای» اوکراین او را خواهند کشت.

مدودف پیش از این نیز در پیامی توییتری نوشته بود: حادثه «حمله موشکی» مورد ادعای اوکراین در لهستان تنها یک چیز را ثابت می‌کند: جنگ ترکیبی علیه روسیه، غرب به جنگ جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

پیش‌تر، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل دخالت مسکو در حادثه برخورد موشک به خاک لهستان را تکذیب کرد.

عصر چهارشنبه رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس