کد خبر 1437711
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
ترامپ: دلیلی برای بازگشت به توییتر نمی‌بینم

رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا درست پس از آن‌که مجوز بازگشتش به توییتر را دریافت کرد، گفت که دلیلی برای بازگشت به این شبکه اجتماعی نمی‌بیند.

به گزارش مشرق، در حالیکه «ایلان ماسک» مالک توییتر پس از انجام نظرسنجی از کاربران این شبکه اجتماعی،‌ مجوز بازگشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق جنجالی ایالات متحده به توییتر را صادر کرد، ترامپ در کنفرانس سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در لاس‌وگاس با بی‌اهمیت جلوه دادن این رویداد گفت: «دلیلی برای چنین چیزی نمی‌بینم».

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ از طریق پیام ویدئویی خود به حاضران در کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه که از او پرسیدند که آیا قصد بازگشت به توییتر را دارد، گفت: «دلیلی برای این کار نمی‌بینم».

گزارش‌های پیشین حاکی از آن است که ۵۲ درصد از کاربران توییتری در نظرسنجی ایلان ماسک، از بازگشت مجدد ترامپ به توییتر حمایت کردند.

پیش از این گزارش شده بود که بیش از ۱۵ میلیون کاربر توییتری یا همان ۵۱.۸ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی خواهان بازگشت ترامپ به توییتر شده بودند. ترامپ به دلیل تحریک به خشونت پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ آمریکا، از توییتر حذف شده بود.

ماسک در پیام توییتری خود در این خصوص گفته بود: «مردم حرف زده‌اند. ترامپ بازگردانده خواهد شد».

رئیس‌جمهور جنجالی ایالات متحده آمریکا در حالی در خصوص بازگشت به توییتر ابراز بی‌علاقگی کرده که قبل از اخراج از این شبکه اجتماعی در هشتم ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت و به روزانه پیام‌های زیادی را در این شبکه قرار می‌داد و پس از صدور مجوز بازگشت به این شبکه اجتماعی تا ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته (شنبه) به وقت شرقی حدود یکصد دنبال‌کننده برای خود جمع‌آوری کرده است.

ترامپ در کنفرانس سالانه لاس وگاس گفت که همچنان به پلتفورم جدید خود موسوم به شبکه اجتماعی «حقیقت» (Truth) پایبند خواهد بود که در آن بهتر از توییتر می‌تواند با کاربران تعامل داشته باشد و فوق‌العاده خوب در این شبکه عمل می‌کند.

طبق گزارش هاآرتص، شبکه توییتر به درخواست‌ این روزنامه صهیونیستی برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

ترامپ سه‌شنبه هفته گذشته رسماً نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد و علی‌رغم تعریف و تمجید از ایلان ماسک، ادامه داد که توییتر از مشکل وجود ربات‌ها، حساب‌های جعلی رنج می‌برد و مشکلات این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است.

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، در ماه می اعلام کرد ممنوعیت فعالیت ترامپ در توئیتر را لغو خواهد کرد. حساب کاربری وی پس از حمله سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا تعلیق شده بود، زیرا ترامپ به دخالت و تحریک حمله کنندگان متهم شده بود.

ماسک اوایل روز جمعه گفته بود که هنوز تصمیمی برای بازگرداندن حساب ترامپ گرفته نشده ولی توییتر برخی از حساب‌های جنجالی را که ممنوع یا تعلیق شده بودند، از جمله وب‌سایت طنز بابیلون بی و یک کمدین به نام کتی گریفین، را بازگرداند.

تصمیم ماسک برای درخواست راهنمایی از کاربران توییتر در مورد اینکه چه کسی باید در این پلتفرم حضور داشته باشد، بخشی از تلاش‌های او برای بازگرداندن وجهه توییتر بعد از بحران‌های مختلف در این شرکت از جمله اخراج‌ها و استعفاهای گسترده توصیف شده است.

پیش از این نیز، ترامپ به فاکس‌نیوز گفته بود که قصدی برای بازگشت مجدد به توییتر ندارد و قصد دارد در پلتفورم خودش فعال باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 1
    با انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا پس از مدتی جنگ داخلی بین موافقان با مخالفان یا بهتر بگوئیم بین جمهوریخواهان و دمکراتها صورت خواهد گرفت و جرقه ای خطرناک در صورت تدام آن برای ایالات متحده خواهد داشت زیرا ترامپ از سلامت روانی درستی برخوردار نیست.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اما مسئولین ما معمولا در توییتر هستند و برای آن له له می زنند بعد میگن ترامپ عقل نداره اتفاقا خیلی هم عقل داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس