کد خبر 1446396
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
.

حساب کاربری شماری از خبرنگاران برجسته آمریکایی که در مورد توئیتر و ایلان ماسک مدیر اجرایی جدید این شبکه اجتماعی گزارش داده بودند، تعلیق شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه گاردین، ماسک در یک سری توئیت اعلام کرد که اشتراک گذاری موقعیت مکانی اش در توئیتر ممنوع است.

حساب های کاربری روزنامه نگارانی از سی ان ان، واشنگتن پست و نیویورک تایمز و هچنین سایت خبری مشیبل به سرعت به حال تعلیق درآمد.

همه این شبکه های خبری به تازگی مقالاتی در مورد تعلیق یک حساب کاربری توئیتری توسط ماسک منتشر کرده بودند که اطلاعاتی را درمورد حرکات جت خصوصی وی به اشتراک می گذاشت.

حساب توئیتری شرکت رسانه ای رقیب موسوم به «ماستودون» که برخی کاربران توئیتر پس از تسلط ماسک بر توئیتر به آن نقل مکان کرده بودند نیز تعلیق شده است.

«رایان ماک» خبرنگار نیویورک تایمز اعلام کرد که قبل از اینکه حسابش تعلیق شود، هیچ هشداری به وی داده نشده و همچنین هیچ توضیحی از طرف توئیتر در مورد دلیل تعلیق حسابش دریافت نکرده است.

سی ان ان نیز در بیانیه ای تاکید کرد بی ثباتی و ناپایداری توئیتر باید برای کسانی که از این شبکه استفاده می کنند، نگران کننده باشد.

کمیته محافظت از روزنامه نگاران نیز اعلام کرد، چنانچه ممنوعیت های فردی به تلافی فعالیت روزنامه نگاری مورد تائید قرار گیرد، این مساله به مثابه تخطی جدی از حقوق روزنامه نگاران برای گزارش دادن اخبار بدون ترس از انتفام جویی است.

اگرچه روزنامه نگاران این تعلیق را دائمی گزارش دادند، ماسک در چند توئیت یادآور شد که این تعلیق ها صرفا هفت روزه خواهد بود.

بررسی‌های جدید حکایت از آن دارد که از زمان انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک، با وجود انکارها بر شمار و بسامد مطالب نفرت افکنانه و افتراآمیز در این شبکه اجتماعی به شدت افزوده شده است.

ماسک ماه گذشته ادعا کرد از زمانی که او مالکیت توییتر را به عهده گرفته، انتشار اینگونه مطالب به طور چشمگیری کاهش یافته است. اما نتایج تحقیقات دو گروه دیده بان ضد نفرت افکنی نشان می‌هد ادعای ماسک بی پایه و اساس است.

ثروتمندترین فرد جهان بلافاصله بعد از خرید توییتر، چندین مدیر ارشد این کمپانی را اخراج کرد. خرید توییتر از سوی ماسک به فعالیت نزدیک به ۹ ساله کمپانی توییتر به عنوان یک شرکت سهامی عام پایان داد و البته حالا مشخص نیست ماسک چه تغییراتی برای توییتر به عنوان یک شرکت خصوصی در نظر خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس