واکنش سازمان ملل به تعلیق حساب خبرنگاران آمریکایی در توئیتر

سخنگوی سازمان ملل متحد از تعلیق حساب کاربری خبرنگاران آمریکایی در شبکه اجتماعی توئیتر انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد نسبت به تعلیق حساب کاربری خبرنگاران آمریکایی در توئیتر ابراز ناخشنودی کرد.

بر اساس این گزارش، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که این سازمان از تعلیق حساب کاربری خبرنگاران آمریکایی در توئیتر که درباره ایلان ماسک مالک این شبکه اجتماعی مطلب منتشر کرده بودند، ناخرسند است.

دوجاریک همچنین افزود نباید صدای رسانه ها در شبکه ای که مدعی است پناهگاه آزادی بیان است، مورد بایکوت قرار گیرد.

دوجاریک گفت: در حالی که خبرنگاران در سراسر جهان با سانسور و تهدیدات جسمی و بلکه بدتر از آن مواجه هستند، این اقدام توئیتر یک روند بسیار خطرناک بشمار می رود.

لازم به ذکر است که شبکه توئیتر روز گذشته حساب کاربری برخی از روزنامه‌نگارانی تعلیق کرد که اخیراً درباره ایلان ماسک (مالک جدید توئیتر) مطالبی منتشر کرده بودند. ایلان ماسک گفته قانون منع انتشار اطلاعات شخصی افرد برای همه است، از جمله روزنامه‌نگاران.

بنا بر گزارش‌ها، توئیتر حساب‌های کاربری چند خبرنگار مشهور از جمله خبرنگاران «نیویورک تایمز»، «سی‌ان‌ان»، «واشنگتن پست»، «اینترسپت» تعلیق کرده است. ایلان ماسک پیش از این مدعی شده بود برخی خبرنگاران اطلاعات شخصی او، از جمله موقعیت مکانی زنده او را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

توئیتر که در سال ۲۰۰۶ و به عنوان یک شبکه اجتماعی برای تبادل پیام‌های کوتاه تأسیس شد، در اواخر اکتبر امسال توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری شد. در ماه نوامبر، کمی بیش از یک هفته پس از تصدی مسئولیت او در این شبکه، این میلیاردر شروع به اخراج کارگران شرکت کرد تا توئیتر را در مسیری سالم قرار دهد، که موجی از انتقادات عمومی را برانگیخت.

از سوی دیگر طبق گزارشی جدید توئیتر اکنون مشغول انجام فرایندی است تا حدود ۶۲ هزار حساب کاربری مسدود شده که هرکدام بیش از ۱۰ هزار فالوئر دارند را احیا کند. این رقم شامل یک حساب کاربری توئیتری با بیش از ۵ میلیون فالوئر و ۷۵ حساب کاربری با بیش از یک میلیون فالوئر است. حساب‌های کاربری مورد بحث هنوز فاش نشده‌اند، هرچند ممکن است برخی اشخاصی که قبلاً در این پلتفرم ممنوع شده بودند مانند استیو بنن مشاور سابق کاخ سفید در میان حساب‌های در حال احیا باشند.

نشریه پلتفرمر ادعا می‌کند کارمندان توئیتر پروژه احیای حساب‌های کاربری را «انفجار بزرگ» نامیده‌اند. به گفته کارمندان در شرایطی که توئیتر بسیاری از نیروهای مهندسی خود را از دست داده، اجرای چنین پروژه‌ای ممکن است به بی ثباتی بیشتر در پلتفرم منجر شود.

در این میان رویترز نیز در خبری به نقل از یوئل راث رئیس سابق اعتماد و امنیت توئیتر نوشته است این شبکه اجتماعی تحت کنترل ایلان ماسک (مالک جدید پلتفرم) به مکان امن تری تبدیل نمی‌شود. همچنین او در نخستین مصاحبه از زمان استعفا از سمش در توئیتر در ماه جاری اعلام کرد این شرکت نیروی انسانی کافی برای انجام فعالیت‌های ایمنی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    سازمان ملل است یا سازنان حفاظت از منافع امریکا؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس