کد خبر 1450248
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
نفوذ ترامپیسم به توئیتر؛ ایلان ماسک ترامپی دیگر است؟

از زمانی که ایلان ماسک میلیاردر و کارآفرین آمریکایی پلتفورم اجتماعی توئیتر را تصاحب کرده هر روز با انتقادها و جنجال‌هایی مواجه بوده است.

به گزارش مشرق، هفته نامه نیوزویک در مطلبی تحت عنوان «ایلان ماسک ترامپی جدید است؛ او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید» نوشت: تنها در چند روز، ماسک به خاطر حذف نماد پیشگیری از خودکشی در توئیتر، به خاطر واکنش به پیش بینی های دیمیتری مدودف متحد نزدیک ولادیمیر پوتین درباره تحولات سال ۲۰۱۳ و انتشار نظرسنجی درباره این که آیا او باید به مالکیت توئیتر ادامه دهد یا خیر، با انتقادهایی مواجه بوده است.

مدودوف پیش بینی کرده ایلان ماسک رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

ماسک همچنین با انتقادهایی از سوی سهامداران تسلا شرکت خودروسازی و تولید کننده برقی و قطعات مورد نیاز قطارهای برقی مواجه است و سهامداران شرکت می گویند ایلان ماسک که قبلا ریاست تسلا را برعهده داشت بیش از حد برای توئیتر وقت می گذارد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی نوشت: ماسک به سوژه طنزی مبدل شده و برخی می گویند ترامپ بازگشته است.

نیوزویک نوشت: ماسک اکنون به اندازه ترامپ شخصیتی دو قطبی دارد؛ او یا به عنوان فردی ناجی است که برای نجات آزادی بیان و رهانیدن محافظه کاران از زنجیرهای فشار چپ گراها آمده است یا شخصیتی مستبد است که به یک فرد خود شیفته تبدیل شده و راست گرایی است که آزادی بیان منتقدانش را سرکوب کرده است.

بدون شک برخی از روایت ها درباره ماسک ریشه سیاسی دارد؛ به نظر می‌رسد که او گرایشاتی سیاسی دارد و به راستگراها اجازه می‌دهد تا او را به‌عنوان مبارزی در راه آزادی خود بپذیرند در حالی که چپ احساس می‌کند مورد خیانت قرار گرفته است. اما از برخی جهات، رفتارهای ماسک همچنین این سوال کلیدی را در زندگی آمریکایی ها مطرح می کند که چه کسی روایت ها را کنترل می کند؟

هنگامی که ایلان ماسک توئیتر را خرید، چپ گرایان در آمریکا و حتی شاید در سراسر جهان، کنترل خود را بر یکی از مهم ترین پلتفورم های اجتماعی در آمریکا از دست دادند و اسناد توئیتر نشان داد که این رسانه چگونه با تبانی پلیس فدرال آمریکا اجازه گسترش آنچه را داد که بارها و بارها به نفع حزب دموکرات تمام شد.

نیوزویک نوشت: ماسک یک اخلالگر است، اما اختلالاتی که او به وجود می آورد در زمان واقعی و در مقابل دید مردم اتفاق می افتد. ماسک در حال ارزیابی سازوکاری است که خودش آن را خلق نکرده و با یک روش آزمون و خطای آشفته برای رسیدن به جایی که می خواهد به آن برسد تلاش می کند.

این رسانه افزود: او نیز یک انسان است و از خطا مبری نیست. شاید ماسک اهداف جاه طلبانه ای مانند ساخت مستعمره در مریخ داشته باشد اما فعلا او یک انسان است و مثل همه ما روی کره زمین زندگی می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    از ترامپ بدتره
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    خودِ دجّال است.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ترامپ هم قبل از اینکه رئیس جمهور بشه، مشهورش کردن، توی کتاب های روان شناسی موفقیت و ازدواج، مرتب ازش یاد می کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس