تیم ملی فوتبال ایران

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: امیدوارم آن اتفاق خوب و کم سابقه در بازی با انگلیس رخ بدهد تا یک ملت از برد تیم ملی خوشحال شوند.

به گزارش مشرق، ادموند اختر، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگویی، درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه ورود به مسابقات جام جهانی و دیدار با انگلیس اظهاراتی را مطرح کرد.

* حضور در جام جهانی برای تیم ملی فوتبال کشورمان تا چه اندازه اهمیت دارد؟

همانطور که همه می دانیم که جام جهانی ویترین فوتبال دنیاست. شاید بهتر باشد بگوییم بزرگترین ویترین فوتبال است و هر فوتبالیستی آرزو دارد که در چنین شرایطی به میدان برود. البته فشار هواداران و تماشاگران روی بچه ها زیاد است که نباید یادمان برود که این فشار روی بازیکنان انگلیس هم وجود دارد. علاوه بر آن ما با یک تیم بزرگ و پر ستاره بازی داریم که شاید روی کاغذ مقابلش هیچ شانسی برای پیروزی نداشته باشیم اما امیدواریم که اتفاقات فوتبال به سود تیم ملی ما رقم بخورد.

* کدام اتفاقات؟ بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

امیدوارم شرایط فوتبالی به نفع ما باشد. در واقع می‌خواهم بگویم ما می توانیم با یک فوتبال منطقی که قطعاً چیزی جز بازی دفاعی نیست، از این مسابقه امتیاز بگیریم. البته اعتقاد شخصی من این است که بازی ما با انگلیس آسان‌تر از دو بازی بعدی است!

* چطور چنین تصوری دارید؟

چون ما از همین حالا برای خودمان پیش‌بینی کرده‌ایم که می توانیم یکی از دو تیم ولز و آمریکا را شکست بدهیم، بنابراین فشار را برای آن دو مسابقه روی خودمان زیاد کردیم اما در بازی مقابل انگلیس ما حتی با یک مساوی هم کارمان راه می افتد. وقتی در شرایط عادی، فوتبال خودمان را با انگلیس مقایسه کنیم قطعاً اگر در ۵۰ سال، ۵۰ بار با انگلیس بازی کنیم شاید فقط یک بار بخت مساوی گرفتن از چنین تیمی را داشته باشیم. مثل اینکه تیم بسکتبال ایران با آمریکا بازی کند که در ۱۰۰ بار بازی، شاید یک بار شانس مساوی داشته باشیم که امیدوارم این بازی همان یک بازی باشد و ما بتوانیم روی اتفاقات فوتبال نتیجه مورد نظرمان را بگیریم.

بازی با انگلیس از دو مسابقه بعدی آسانتر است!/ منتظر آن اتفاق بزرگ ۵۰سال یکبار باشید

* شما مهاجم تیم ملی بوده اید و با پیراهن تیم ایران گل هم زده اید. مهار هری کین چه ساز و کاری دارد؟

اصلاً نباید تیم ایران را با تیم انگلیس به طور نفر به نفر مقایسه کنیم. تیم انگلیس پر از ستاره های تاثیرگذار است. به همین خاطر هر یک از آنها می توانند در هر لحظه از بازی سرنوشت مسابقه را تغییر بدهند.

بازی با انگلیس از دو مسابقه بعدی آسانتر است!/ منتظر آن اتفاق بزرگ ۵۰سال یکبار باشید

* خیلی ها بر این اعتقادند که چون تعداد لژیونر های این تیم ملی مان، بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ تیم های ملی فوتبال کشور است، در نتیجه می‌تواند جلوی انگلیس با قدرت بازی کند. نظر شما در این باره چیست؟

ما لژیونر زیاد داریم، این را قبول دارم اما لژیونرِ ستاره فقط یکی و نصفی داریم! ستاره واقعی ما فقط مهدی طارمی است که یک فوروارد کامل و تمام عیار است. آن نصف ستاره هم سردار آزمون است که زمان روبین‌کازان بود و از وقتی به لورکوزن رفته دیگر مثل قبل بازی نمی‌کند. آنهایی که در پرتغال و بلژیک هستند هم در لیگ های درجه دو و سه فوتبال اروپا بازی می کنند. بنابراین نمی‌توان روی آنها حسابی کرد. ما نباید امیدواری بی‌دلیل به تیم‌مان بدهیم.

* با همه این اوصاف فکر می کنید خط دفاعی ما از پس مهاجمان انگلیس بربیایند؟

مدافعان کُند و سنگین هستند و برعکس آنها مهاجمان انگلیس، غیر از هری کین چند مهره ریز نقش و سرعتی هستند که خیلی سریع می توانند تغییر جهت بدهند و یا شوت های ناگهانی بزنند. من فقط امیدوارم آن اتفاق بزرگ که گفتم هر چند سال یکبار ممکن است رخ بدهد در این بازی اتفاق بیافتد تا هواداران فوتبال ایران خوشحال شوند و ایران یک بازی آبرومندانه را انجام بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    10 26
    اميدوارم ايران در تمامي بازيهاي گروه خود مفتضحانه ببازد .
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 1
      خاک تو سر بی غیرتت
    • پارسا IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      خفه شو البانی نشین .
    • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 1
      یه خودباخته احمقی ....
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      با دفاع اتوبوسی کیروش هیچوقت مفتضحانه نمیبازیم
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      بشین تا برف بیاد
  • محمدرضازابلی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 1
    سلام،ضمن عرض ادب وخسته نباشیدبه اعزای تیم ملی فوتبال کشورمان،،،ماهرچهارسال نسبت به چهارسال قبلی جام جهانی بهتروباتجربه تربازی کردیم دوره قبل پرتغال واسپانیارامیتوانستیوببریم،مراکشی که قهرمان افریقابودراشکست دادیم،،،،این همان تیم هست من به تیم ام ایمان دارم که ملت وکشورمان راسربلندمیکنندانشاالله یاعلی ع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس