تیمی تیم ملی ایران

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ترکیب اولیه تیم ملی مشخص کننده این بود که نمی خواهیم در این بازی کمترین شانسی برای گرفتن مساوی هم برای خودمان قایل شویم.

به گزارش مشرق، صادق ورمزیار، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره بازی تیم ملی مقابل انگلیس اظهار داشت: ما از ابتدا با ترکیبی به میدان رفته بودیم که می خواستیم مساوی بگیریم. البته این ترکیب، معایب و محاسن خودش را دارد. محاسن آن ترکیب این بود که می شد با این ترکیب مساوی گرفت البته اگر انگلیس تا این اندازه راه های مختلف برای گلزنی را امتحان نمی کرد و ما هم از نظر هماهنگی بین بازیکنان خط دفاع و در شرایط بهتری بودیم.

وی ادامه داد: معایب این ترکیب هم این بود که ما هیچ برنامه‌ای برای حمله نداشتیم و تیم مان را عملاً از فاز حمله دور کرده بودیم. به همین خاطر هم بود که وقتی انگلیس گل اولش را زد هیچ برنامه‌ای برای جبران نداشتیم و آنقدر عقب ایستادیم تا دوباره گل های دوم و سوم را در همان نیمه اول خوردیم .

هافبک اسبق تیم ملی کشورمان اضافه کرد: اما در نیمه دوم و تغییراتی که در نفرات تیم ایجاد شد دیدیم که ما این توان را داریم که تیم انگلیس را تحت فشار بگذاریم. گرچه خود انگلیس هم دیگر نمی خواست به شکل نیمه اول به آب و آتش بزند ولی ما هم برنامه هایی برای حضور در زمین انگلیس داشتیم که به وضوح به چشم می آمد. در واقع ترکیب ما به نوعی تغییر کرد که توانایی حمله برای نفرات مان بیشتر شد.

احیا کردن تیم ملی سخت است ولی نشدنی نیست/ نباید برابر ولز مثل نیمه دوم بازی با انگلیس بازی کرد

وی درباره بازی بعدی تیم ملی توضیح داد: من بازی تیم ولز را دیدم. یک تیم خیلی خوب است. اگر بخواهیم همانطور که در نیمه دوم مقابل انگلیسی بازی کردیم با ولز هم بازی کنیم، قطعا به مشکل برمی خوریم. مقابل ولز باید ابتدا به فکر گل نخوردن باشیم. اما طرح و برنامه و نفراتی را در ترکیب مان داشته باشیم که بتوانیم در مواقع لزوم از دفاع به حمله سوئیچ کنیم و جلو برویم. یا در ضد حمله شانس مان برای گل زدن را افزایش بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: مهدی طارمی در این بازی آن جلو تنها بود. هیچ کس نبود که او را تغذیه کند. ما جلوی انگلیس تا وقتی آزمون نیامده بود و سبک بازی مان تغییر نکرده بود، ده نفره بازی می کردیم. ما باید شرایطی داشته باشیم که با فراهم شدن امکان حمله بتوانیم ولز را تحت فشار قرار دهیم.

کاپیتان اسبق تیم استقلال درباره عملکرد حسینی و گل هایی که مقابل انگلیس خورد توضیح داد: به اعتقاد من حسینی روی هیچ یک از گلها مقصر نبود و هرکسی جای او درون دروازه می ایستاد این گل ها را می خورد. نباید تقصیرات را گردن او بیندازیم.

صادق ورمزیار در این باره که آیا تیم ملی و روحیه آسیب دیده اش پس از باخت ۶ بر ۲ احیا شدنی است یا نه تاکید کرد: این کار سخت است اما نشدنی نیست. کادر فنی باید در این فاصله تا بازی با ولز حتی اگر شده تمرین برگزار نکند فقط روی بحث روحی-روانی کار کنند. باید این مشکل را حل کنند چون این بچه ها نیاز به هماهنگی ندارند، بلکه در این شرایط نیاز به بازیابی روحی دارند که امیدوارم در این حد فاصل اتفاق بیفتد و بتوانیم در دو بازی آخر امتیازی بگیریم که منجر به صعودمان شود. گرچه کار سختی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مجتبی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 0
    حتما پدر بزرگ من مقصر بوده !!!عمو توپ نیم متر باش فاصله داشت مثل بید می‌لرزید نمی‌تونست یه شیرجه ساده بزنه واقعیتو بگی سنگین‌تری رو اعصاب هم نیستی
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      1 0
      باخت به انگلیس از عمد بود شما اگر فیلم بازی را نگاه کنید متوجه می شوید که بازیکنان فقط راه می روند مخصوصا دفاع مشکوک پورعلی گنجی و مجید حسینی و آن حفره بزرگ دفاعی ، روزبه چشمی، و فرار کردن های حسین حسینی از توپ
  • CN ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    الکی به خودتون دلداری ندهید، با روحیه بشدت احساساتی ایرانی، کار تیم ملی ایران تمام شده است. یادتان باشد در افراد احساساتی عقل و منطق کمترین جایگاه را دارد.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    چرا قائدی نبرد این همه بازیکن میتونست ببر کلا کیروش یک سبک بیشتر ندار دفاع و شانسی گل زدن
  • IQ ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    عکس آقای ورمزیار هم میزاشتی فوتبالیست خاطره ساز دهه هفتاد بودن ایشون زنده باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس