تیم ملی فوتبال ایران

گلزن ایران در جام جهانی گفت: با نگاهی کلی به تیم ملی اعزامی کشورمان به جام جهانی قطعا می توانیم امیدوار باشیم که با شکست دادن آمریکا به دور بعد صعود کنیم.

به گزارش مشرق، حسن روشن، مهاجم شماره ۱۰ تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲قطر همچنین میزان احتمال صعود ملی پوشان کشورمان به دور دوم و چگونگی راهیابی و صعودش اظهاراتی را مطرح کرد.

* نظرتان در رابطه با تیمی که به جام جهانی اعزام کرده‌ایم چیست؟

نکته‌ای که شاید خیلی کمتر به آن توجه می‌شود این است که الان بار سنگینی روی دوش ملی‌پوشان کشورمان احساس می شود.

حتماً و قطعاً به این تیم ملی امیدواریم/ تیم انگلیس نصف فوتبال باشگاهی‌اش نیست/ آمریکا با فوتبال ماشینی‌اش به ایران می‌بازد

*چه بار سنگینی؟

این که خیلی نباید این بچه ها را تحت فشار گذاشت. البته کارلوس کی روشِ امروز نسبت به کارلوس کی روش چهار سال پیش تفاوت های زیادی دارد و امیدوارم در این زمینه به این مسائل توجه کند. اینکه چینش مهره های تیم ملی را از تک فورواردی به دو فوروارد تغییر بدهد. یعنی اگر به جای سردار آزمون تنها، مهدی طارمی هم کنارش قرار بگیرد یا برعکس برای ما بهتر است.

* چطور چنین تحلیلی دارید؟

برای اینکه این بازیکنان می خواهند برای تیم های باشگاه هایی شان خودی نشان بدهند و مجبورند خوب بازی کنند. قطعا اگر آنها در جام جهانی ضعیف شوند برای خودشان خوب نیست. البته این به شرط آن است که آنها را خیلی در رابطه با اینکه چه کار کنیم که چه کار نکنید تحت فشار نگذارند.

*اما آیا به شکل طبیعی، ایران نباید مقابل تیم پرمهره و گردن کلفتی مثل انگلیس با سیستم تدافعی به میدان برود؟

نمی توانیم این کار را انجام بدهیم و نتیجه هم بگیریم! اتفاقا ما اگر دفاع صرف انجام بدهیم راحت تر گل می خوریم. وقتی فشار زیاد می‌شود به ویژه وقتی حریف گردن کلفت باشد ممکن است روی فشار حریف گل به خودی بزنیم!

حتماً و قطعاً به این تیم ملی امیدواریم/ تیم انگلیس نصف فوتبال باشگاهی‌اش نیست/ آمریکا با فوتبال ماشینی‌اش به ایران می‌بازد

*اما تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آرژانتینی که شاید از این انگلیس هم قدرتمندتر بود با فوتبال دفاعی اش ۹۰ دقیقه گل نخورد و در نهایت در اولین دقیقه وقت های تلف شده توسط مسی گل خورد و با نتیجه یک بر صفر باخت؟

این اتفاق در سال ۲۰۱۴ افتاد، ما الان در ۲۰۲۲ هستیم. اما به طور کلی من معتقدم اگر بچه های تیم را به حال خودشان بگذارند تا بازی معمولی شان را انجام بدهند بهتر است و چیزی از دست نمی دهیم.

* قبول دارید که کارلوس کی روش چنین مربی نیست که تیمش را رها کند؟

بله! قطعا همین طور است. چون کی‌روش دوست دارد که کمتر گل بخورد اما باخت یک بر صفر با ۷ بر صفر چه تفاوتی دارد؟ اگر ما یک بر صفر شکست بخوریم شاید بازیکنان تیم بابت اینکه می شد با نتیجه یک بر یک یا تساوی بدون گل زمین را ترک می‌کردند دچار فشار روحی شوند. امیدوارم کی روش متوجه باشد که تیم ایران دارای چه پتانسیلی است.

حتماً و قطعاً به این تیم ملی امیدواریم/ تیم انگلیس نصف فوتبال باشگاهی‌اش نیست/ آمریکا با فوتبال ماشینی‌اش به ایران می‌بازد

*چقدر به گلزنی طارمی امیدوارید؟

مهدی طارمی در تیم ملی نمی تواند آن فوتبالی را ارائه دهد که در پورتو بازی می کند و این قطعا به خاطر هافبک‌های فوق العاده تیم پورتو است. این یکی از ضعف های تیم ماست. تیم ما در آن سطح موتورهای سازنده گل ندارد ولی باید صبر کرد و منتظر ماند.

*به نظر شما تیم انگلیس با این همه مهره سرشناس تا چه اندازه می تواند برای ما خطرساز باشد؟

تیم ملی انگلیس همیشه یک تیم آشفته و ضعیف تر از سطح کلی فوتبال کشورش را به جام جهانی می فرستد. آنها هرگز در جام جهانی تیم های خوبی نبوده اند.

حتماً و قطعاً به این تیم ملی امیدواریم/ تیم انگلیس نصف فوتبال باشگاهی‌اش نیست/ آمریکا با فوتبال ماشینی‌اش به ایران می‌بازد

*بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

چون که بازیکنان انگلیسی به باشگاه هایشان بیشتر از تیم ملی اهمیت می دهند. انگلیس سالهاست به دیدار فینال جام جهانی راه پیدا نکرده است. فکر آخرین بار سال ۱۹۶۶ بود که من یازده ساله بودم. این بار هم نمی تواند برود. معمولاً بازیکنان ملی پوش انگلیسی تنها ۵۰ درصد توانایی و فوتبال باشگاهی شان را در جام جهانی بروز می دهند.

*یعنی فکر می کنید ما می توانیم مقابل این تیم نتیجه بگیریم؟

بله! قطعاً! به شرطی که ما هم خودمان باشیم اگر آنها هم ضعیف باشند ما هم ضعیف باشیم نتیجه نمی‌گیریم.

*تا چه اندازه به نتیجه گیری در این گروه امیدوارید؟

باز هم می‌گویم اگر ما با یک فوروارد بازی کنیم نتیجه مان بدتر از زمانی می شود که با دو فوروارد بازی کنیم. فوروارد خودش اولین مدافع است. اگر دفاع حریف خیالش بابت مهار یک فوروارد راحت باشد این فرصت به وجود می‌آید با تعداد نفرات بیشتری به ما حمله کنند اما با ۲ فوروارد لااقل سه، چهار بازیکن در زمین حریف می‌مانند. در نقطه مقابل اگر هم دفاعی بازی کنیم ممکن است تحت فشار زیاد از حد حریف گل به خودی بزنیم!

حتماً و قطعاً به این تیم ملی امیدواریم/ تیم انگلیس نصف فوتبال باشگاهی‌اش نیست/ آمریکا با فوتبال ماشینی‌اش به ایران می‌بازد

*ما در گروه مان به صعود امید داریم؟

بله! بله! قطعاً، چرا که نه! حتماً ما می توانیم آمریکا را شکست بدهیم. تیم آمریکا ماشینی فوتبال بازی می کند، چون آنها فوتبال کوچه پس کوچه ای در کشورشان ندارند. آمریکایی‌ها ورزش اولشان رگبی، بیسبال و بسکتبال است و علاقه زیادی به فوتبال ندارند. برای همین فوتبالیست هایشان در آکادمی ها مثل الف، ب یا بابا نان داد این ورزش را آموخته اند و خلاقیت را چاشنی کارشان نمی کنند در صورتی که ۵۰ درصد فوتبال خلاقیت بازیکن است. این می‌تواند به نفع فوتبال ما باشد. اما باز هم می‌گویم این به شرط آن است که ما هم خودمان باشیم، در آن صورت می‌توانیم با یک مساوی و یک برد به صعود امیدواری زیادی داشته باشیم.

*با دیدن اسامی بازیکنان اعزامی تیم ملی مان به جام جهانی می توانید با خیال راحت بگویید که به این تیم امیدوارید. این که بازی های درخور نام کشورمان را ارائه دهند؟

نه خیلی زیاد، اما به این تیم امیدواریم اما اینکه تصور کنیم می رویم و راحت صعود می کنیم هم درست نیست. مثلا ما در هافبک دفاعی شرایط چندان خوبی نداریم. یعنی مانند زمانی که امثال جواد نکونام و آندرانیک تیموریان در تیم ملی بودند بازیکنی با آن قدرت نداریم. البته اگر قرار باشد از روزبه چشمی در جام جهانی استفاده شود فکر می کنم جواب بگیریم.

حتماً و قطعاً به این تیم ملی امیدواریم/ تیم انگلیس نصف فوتبال باشگاهی‌اش نیست/ آمریکا با فوتبال ماشینی‌اش به ایران می‌بازد

*چطور؟

چشمی یک فوتبالیست دعوایی است. البته باید مراقب باشد تا کارت نگیرد و اخراج نشود. در غیر این صورت چشمی در آن پست می تواند خیلی کمک حال تیم‌مان شود. چشمی با دو دفاع وسط پشت سرش مثلث خوبی تشکیل می دهد. گرچه باید کمی هم امیدوار به داشتن شانس در این مسابقات باشیم.

*مثل روز بازی ایران و پرتغال در جام جهانی قبل که بیرانوند پنالتی رونالدو را مهار کرد و روحیه حریف را به هم ریخت؟

بله دقیقاً! قطعاً شانس هم بخشی از فوتبال است. گاهی اوقات یک توپ عجیب و غریب وارد دروازه میشود و گاهی هم پنالتی از دست می رود. باید منتظر هر اتفاقی در این مسابقات باشیم. در این فوتبال بی رحم هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. البته امیدوارم که اتفاقات خوبی برای تیم ملی ایران اتفاق بیافتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    نتیجه توپ بازی
  • DE ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 1
    کسی هست جلوی یحیی گل محمدی رو بگیره؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 2
    تا وقتی شماها بر سر کارید من اصلا بازیهای ملی برام مهم نیست و بازی های برزیل را نگاه میکنم
  • مهدی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    ایران قوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس