مهاجرانی: اسکوچیچ خودش هم مقصر است/ در ایران بازیکنان، مربی را انتخاب می‌کنند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: چطور توقع دارید که بازیکن تیم ملی در آستانه ورود به جام جهانی بگوید من ناامیدم و روحیه تیمش را بهم بریزد؟

سرویس ورزش مشرق - حشمت الله مهاجرانی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با مشرق، در آستانه شروع مسابقات جام جهانی درباره حملات اخیر به برخی بازیکنان تیم ملی پیرو صحبت های امیدبخش آنها، اظهاراتی را مطرح کرد.

* اوضاع و احوال این روزهای تیم ملی در شرایط فعلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما از اردوی تیم ملی دور هستیم و نمی توانیم چیزی را قضاوت کنیم. اینها همه بستگی به کادر فنی دارد. اینکه بازیکنان چطور در تمرینات شرکت می کنند را آنها خیلی راحت تر می توانند حرف بزنند. اما در رابطه با بازی با تونس می‌توان گفت که عملکرد تیم ملی امیدوار کننده نبود. شاید کی‌روش با این همه تعویض دنبال اهداف تاکتیکی اش بوده که من کاری با آن ندارم یا شاید هم شانس نیاورده اما به طور قطع این را می دانیم که بازیکنان تیم ملی ما مراحل سختی را پیش رو دارند.

هرکس جای جهانبخش بود همین حرف را می‌زد/ الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست

* صحبت های امیدبخش و مثبت علیرضا جهانبخش در نشست خبری اخیر را چطور ارزیابی می کنید. اینکه گفت ما به اتفاقات پیرامون تیم کاری نداریم و همه تمرکزمان روی جام جهانی است؟

این طبیعی است که در آستانه مسابقات شما به همین شکل صحبت کنید. سرمربی یا یک بازیکن تیم ملی که نمی تواند در شروع رقابت ها ناامیدانه حرف بزند! طبیعتا می آیند و روحیه و امیدواری می دهند. چون این از نقطه نظر روحی برای تیم خیلی امیدوار کننده است. دو عامل در این روزها می تواند خیلی اهمیت داشته باشد؛ اول آمادگی فیزیکی و دوم آمادگی سایکولوژی یا همان روحی روانی بازیکنان، باید در بهترین شرایط باشند. حالا به هر دلیلی بازیکنان اعلام کرده اند که ما آمادگی روحی داریم و برای اولین دفعه می خواهیم شگفتی درست کنیم که اینها صددرصد می تواند فاکتور برنده باشد. این از نقطه نظر روحی خیلی خوب است که بازیکن آمادگی روحی داشته باشد که روبروی انگلیس بازی کنیم.

*اما این موضوع با واکنش منفی برخی از اهالی فوتبال و طرفداران این رشته مواجه شد؟ آیا این طبیعی است؟

من این مسائل را پیگیری نمی کنم! چه کسی به این بچه‌ها حمله کرده است!

* در فضای مجازی حملاتی به جهانبخش شده و گفته اند چرا در رابطه با نتایج تیم ایران در جام جهانی امیدوارانه حرف زده است؟

یعنی گفته اند که چرا اینگونه حرف زده اند؟!

هرکس جای جهانبخش بود همین حرف را می‌زد/ الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست

* بله دقیقاً!؟
بازیکنی که در آستانه ورود به مسابقات است باید اینگونه حرف بزند. شما نمی توانید بازیکنی را پیدا کنید که بگوید من ناامیدم! اگر ناامید بودید اصلاً چرا به جام جهانی رفتید؟ این نمی تواند در آستانه مسابقات برداشت درستی باشد. یک فوتبالیست حرفه ای در شروع مسابقات، باید یقین داشته باشد که می خواهد برود تا از حیثیت خودش و فوتبال کشورش دفاع کند. مطمئناً اگر غیر از جهانبخش یک بازیکن دیگر از تیم تونس، بلژیک یا هر کشور دیگری هم بود همین حرفها را می زد و می گفت ما آمادگی روحی داریم و آمده ایم به اینجا (قطر) که از فوتبال مملکت مان دفاع کنیم. این نقطه منفی برای بازیکن نیست.

هرکس جای جهانبخش بود همین حرف را می‌زد/ الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست

* نقش کی‌روش در این زمینه تا چه اندازه مهم و حائز اهمیت است؟ اگر کی روش مصاحبه شما را بخواند فکر می کنید چه توصیه ای به او انجام دهید بهتر است؟

کی روش را خوب می شناسیم! کی روش توصیه من که هیچ، توصیه پدر من را هم گوش نمی دهد. او قطعاً برای خودش برنامه دارد و روی نقاط ضعف و قوت حریفانش کارکرده و می داند هر چه بهتر دفاع کند موفق تراست. البته در فوتبال مدرن، شما هر چقدر تعداد بازیکنانت در زمین حریف بیشتر باشد، شانس گل زدن تان هم به همان اندازه بیشتر است. ولی ما در این دو بازی دوستانه اخیر نشان دادیم که دفاع مان آسیب پذیر است. ولی حتما کی روش در این مدت کوتاه این مشکلات را توانسته برطرف کند.

هرکس جای جهانبخش بود همین حرف را می‌زد/ الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست

*نظرتان درباره حریف اول تیم ملی چیست؟

وقتی درباره استایل تیم های فوتبالی صحبت می کنیم، یعنی زمانی که می گوییم "انگلیس استایل" اولین چیزی که به ذهن‌مان خطور می کند قدرت بدنی و فیزیک آنهاست. اما وقتی می گوییم "ساوت امریکن استایل" اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند تکنیک بازیکن برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی است. فوتبال در انگلیس بر مبنای قدرت بدنی و سرعت بازیکن است که این فاکتورها را در کمتر تیمی می بینید. چون تکنیک، مغلوب قدرت و شرایط فیزیکی می شود. به همین خاطر مطمئن باشید که ایران در گروهش بازی های بسیار بسیار سختی را در پیش دارد و امیدوارم که کارلوس تیمش را به خوبی راهی زمین کند.

* با توجه به این که سوالات اخیر در نشست خبری به ویژه از سوی رسانه های انگلیسی جهت دار بوده، فکر می کنید این پرسش ها تا چه اندازه در جهت از بین بردن تمرکز بازیکنان تیم ملی کشورمان مطرح شده است؟

طرح چنین مسایلی در آستانه مسابقات منطقی نیست. الان وقت انتقاد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود دیپلمات IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    هیچ کس حق تضعیف تیم ملی را ندارد. ولی متاسفانه خودشان با نخواندن سرود ملی بی لیاقتی خود را به اثبات رساندند. اینها تیم ملی نیستند بلکه تیم اراذل و اوباش هستند.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    هیچ کس حق تضعیف تیم ملی را ندارد. ولی متاسفانه خودشان با نخواندن سرود ملی بی لیاقتی خود را به اثبات رساندند. اینها تیم ملی نیستند بلکه تیم اراذل و اوباش هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس