جهانبخش - طارمی - عزت الهی - کریم انصاریفرد - عابدزاده

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: با حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی قطعاً کار دفاعی تیم و فوق العاده خواهد بود به همین خاطر به احتمال زیاد ما مقابل تیم انگلیس مساوی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، منصور رشیدی، دروازه بان اسبق تیم ملی و مربی گلرهای تیم فوتبال کشورمان در سال‌های گذشته در گفتگویی درباره شرایط تیم اعزامی کشورمان به جام جهانی اظهار داشت: در طول ۵۰ سال اخیر سابقه نداشته که تیم ملی مان تا این اندازه لژیونر داشته باشد. لژیونرهایی که اکثرشان فیکس تیم ملی باشند و البته در باشگاه های‌شان هم به صورت فیکس توپ بزنند. این بچه ها همگی با مربیان سرشناس دنیا کار کرده اند. آنها در این چند سال به ویژه از جام جهانی قبل تا امروز با تیم های تراز اول رودررو شده اند.

با این تیم ملی حتما به دور دوم صعود می‌کنیم/ انگلیس هرچقدر پرستاره باشد ما هم ایرانیم

وی در این باره که انتشار اسامی بازیکنان سرشناس تیم انگلیس تا چه اندازه روی روحیه بازیکنان تیم ملی کشورمان تاثیر منفی خواهد گذاشت گفت: برای این بچه‌ها فرقی نمی‌کند چه کسی روبرویشان باشد و ترسی از این بابت ندارند. در این سالها این بچه ها علاوه بر اینکه در قالب تیم ملی روبروی تیم های بزرگ و بازیکنان سرشناس به میدان رفته اند در قالب تیم های باشگاهی شان هم مقابل تیم های بزرگی به میدان رفته اند. برای مثال، بازی اخیر تیم پورتو مقابل اتلتیکو مادرید یک نمونه بارز بود. شبی که پورتو با مهدی طارمی این تیم بزرگ اسپانیایی را نابود کردند. به همین خاطر مطمئنم بچه های ما می خواهند در جام جهانی خودشان را نشان بدهند و هراسی از اسم بازیکنان حریف ندارند.

با این تیم ملی حتما به دور دوم صعود می‌کنیم/ انگلیس هرچقدر پرستاره باشد ما هم ایرانیم

دروازه بان اسبق تیم ملی کشورمان درباره بازی مقابل انگلیس و اینکه این تیم چه نقاط قوتی دارد توضیح داد: با انگلیس باید مثل خودش بازی کنیم. به طور کلی با هر تیمی باید مثل خودش فوتبال بازی کرد. آنها فوتبال تکنیکی ندارند و بیشتر بر اساس پاسکاری و ارسال‌ها بازی می کنند. هافبک های خوبی داریم و باید قدرت تیم‌مان را روی کار هافبک‌ها متمرکز کنیم و چپ و راست تیم مان باید محکم و مقتدر باشد و نگذاریم آنها حتی المقدور در محدوده محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور بازیکنان بلند قامت در خط دفاعی و هافبک تیم ملی، خیالمان تا حد زیادی برای توپ‌های بلند راحت است اما باید مراقب سرزن ها و شوتزن های تیم انگلیس باشیم.

با این تیم ملی حتما به دور دوم صعود می‌کنیم/ انگلیس هرچقدر پرستاره باشد ما هم ایرانیم

مربی اسبق دروازه بانان تیم ملی در این باره که چه توصیه ای به بیرانوند در دیدار با انگلیس دارد گفت: خوشبختانه بیرانوند خیلی آماده است و فکر می‌کنم از این نظر حتما در مصاف اول فیکس باشد. پشت سر او حسینی هم با شرایط خوبی که در استقلال داشته آمادگی کاملی دارد. من به او توصیه می‌کنم خونسردی و آرامشش را حفظ کند و سعی کند با خط دفاعی ارتباط دائم داشته باشد. تجربه حضور در جام جهانی قبلی در این مسابقات به کمک بیرانوند می‌آید.

منصور رشیدی درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی ایران و انگلیس عنوان کرد: فکر می‌کنم در این بازی گل زیادی رد و بدل نشود و اگر مساوی نشود حداکثر با یک اختلاف گل به پایان می رسد که امیدوارم گل زده برای ما باشد.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان تاکید کرد: با داشتن سرمربی مثل کارلوس کی روش های که در کارهای دفاعی ماهر است می توانیم حساب ویژه ای روی بحث دفاعی مقابل انگلیس باز کنیم و به احتمال زیاد می توانیم این تیم را در نیمه اول متوقف کنیم اما پیش بینی می کنم شاید در نیمه دوم تغییراتی در روند کاری تیم خودمان به وجود بیاید و یک مقدار هجومی تر باشیم.

با این تیم ملی حتما به دور دوم صعود می‌کنیم/ انگلیس هرچقدر پرستاره باشد ما هم ایرانیم

رشیدی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد بازیکنان خط حمله انگلیس در مواجهه با ایران تصوری برای آقای گلی در این جام داشته باشند یا نه تصریح کرد: دیگر فوتبال دنیا طوری نیست که حتی یک تیم کم نام و نشان کیسه گل شود. امروزه فوتبال مثل شطرنج شده و همه با برنامه اند. در همین لیگ خودمان استقلال یا پرسپولیس با تیم های پایین جدولی یا مساوی می‌کنند و یا حداکثر با یک گل اختلاف برنده میشوند که این نشان می دهد دیگر روزگار کیسه گل شدن تیم های ضعیف تمام شده است.

بازیکن قدیمی تیم ملی درباره اینکه آیا بختی برای صعود تیم کشورمان به دور بالاتر قائل است یانه، تاکید کرد: من مطمئنم در این دوره صعود می‌کنیم. گرچه انگلیس تیم خیلی خوبی است اما ما هم خیلی خوبیم. اکثر بازیکنان ما در کشورهای اروپایی توپ می زنند و ۹۰ درصدشان با تیمها و بازیکنان بزرگ دنیا تنه به تنه شده‌اند.

با این تیم ملی حتما به دور دوم صعود می‌کنیم/ انگلیس هرچقدر پرستاره باشد ما هم ایرانیم

وی در پایان در این ارتباط که تیم ملی مان با چند امتیاز می تواند صعود کند گفت: خیلی امیدوارم که بتوانیم با ۵ امتیاز به دور دوم صعود کنیم. با دو تیم مساوی کنیم و یکی از این سه حریف را شکست می دهیم. البته نمی دانم مقابل چه تیمی برنده می شویم و مهم هم نیست چون مهم برد است. فوتبال یک ورزش کاملاً غیر قابل پیش‌بینی است اما این احتمال برای من بیشتر است که ما با دو مساوی و یک برد و کسب ۵ امتیاز به دور بعد صعود کند که امیدوارم این اتفاق بیافتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حشمت فردوس IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    دکییییییی دکی
  • محمد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    الکی احساساتی شدن نتیجش میشه همین دلسردی و جو گیری های اخیر برخی جوانان. لطفا منطقی و بدون هر گونه القائات هیجانی نظر بدین. ایران صعود نکنه و بد ببازه اون وقت چی میگین وقتی باعث اتفاقات بعدی بشه؟ اصل اینه که بازیکنا خوب بازی کنن و به پرچم و نظام و ملت احترام بذارن و از حاشیه ها فاصله بگیرن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس