کد خبر 1436412
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کی‌روش و ایران با انتقام از تونس به جام جهانی می‌رسند؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین بازی دوستانه‌اش پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تونس می‌رود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۶ امروز در آخرین دیدار تدارکاتی‌اش پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تونس می‌رود.

شاگردان کارلوس کی‌روش که در سه بازی پس از بازگشت این مربی دو برد مقابل اروگوئه و نیکاراگوئه و یک تساوی برابر سنگال کسب کرده‌اند، برای بهبود شرایط روحی و فنی خود در آستانه جام بیست و دوم به دنبال کسب نتیجه‌ای مطلوب مقابل حریف آفریقایی هستند.

در حال حاضر تمام نفرات لیست ۲۵ نفره ایران در اردو هستند و این محک جدی می‌تواند بهترین فرصت برای هماهنگی آن‌ها قبل از دیدار بسیار مهم برابر انگلیس باشد.

تونس که مانند ششمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد مانند ایران تاکنون از مرحله گروهی صعود نکرده و البته در حال حاضر با قرار گرفتن در رتبه ۳۰ رنکینگ فیفا و سوم قاره سیاه، ده پله پایین‌تر از ایران در رتبه‌بندی فیفا جای گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ایران پیرترین و غنا جوان‌ترین تیم‌ جام بیست‌ودوم

عقاب های کارتاژ که یک دوره قهرمانی جام ملت‌ها و یک بار رتبه اولی رقابت‌های قهرمانی آفریقا را در کارنامه دارند در گروه چهارم جام جهانی قطر به مصاف فرانسه، استرالیا و تونس می‌روند.

ایران و تونس تاکنون دو بار به مصاف هم رفته‌اند. دیدار دوستانه دو تیم در ۲۵ مرداد ۹۱ با تساوی دو بر دو به اتمام رسید و در بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی ۲۰۱۸، تیم آفریقایی با گل به خودی میلاد محمدی یک بر صفر ایران را شکست داد. البته کی‌روش به جز این بازی‌ها در مرحله نیمه نهایی جام اعراب در سال ۲۰۲۱ در جایگاه سرمربی مصر با نتیجه یک بر صفر مغلوب این تیم شد و قطعا برتری مقابل شاگردان جلال القادری و انتقام گیری از آن‌ها در بازی امروز، می‌تواند او و تیمش را با روحیه مضاعف به مصاف انگلیس بفرستد.

از آیمن مثلوثی(دروازه‌بان ساحل تونس) یاسین مریاح(مدافع اسپرنس تونس) دیلان براون(مدافع سالرنیتانا ایتالیا) علی معلول(مدافع الاهلی مصر) فریانی ساسی(هافبک الدحیل قطر) الیاس اسخیری(هافبک کلن آلمان) یوسف مساکنی(مهاجم العربی قطر) وهبی خضری(مهاجم مونت پلیه فرانسه) و هانیبال میبری(هافبک بیرمنگام انگلیس) می‌توان به عنوان شاخص‌ترین بازیکنان فعلی تونس نام برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس