کد خبر 1438789
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
چوب اغتشاش‌گران بر سر مدافعان سلامت/ از تهمت‌ و دروغ تا تخریب 159 آمبولانس + فیلم

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تا کنون بیش از 15 نفر از مدافعان سلامت توسط اغتشاش‌گران مجروح شده‌اند گفت: تا کنون ۱۵۹ آمبولانس از ناوگان اورژانس کشور دچار آسیب شده‌اند، این آمبولانس‌ها در جهت کمک به مردم، بیماران بدحال و آسیب دیدگان سوانح استفاده می‌شوند.

به گزارش مشرق، نزدیک به دو ماه از ایجاد ناآرامی‌ها در کشور می‌گذرد، اگر تا همین دیروز تعدادی دختر و پسر نوجوان با دادن چند شعار ساختارشکنانه سعی در بر هم زدن نظم عمومی داشتند، با خارج شدن آن‌ها از صحنه اراذل‌واوباش به میدان آمدند و معدود افراد را به‌سوی شورش‌های کور، آسیب به اموال مردم و هرج‌ومرج شهری هدایت کردند. هدف این اوباش خیابانی آن است که به‌تدریج فضا متشنج شده و اعتراض را به سمت راهزنی، سرقت و قتل‌های مرموز هدایت کنند. آسیب رساندن به اموال عمومی و ضرب و جرح مدافعان امنیت از جمله اقدامات اغتشاش‌گران طی روزهای گذشته بود اما ماجرا به همینجا ختم نشد و این افراد حتی به آمبولانس‌ها و نیروهای اورژانس هم رحم نکردند.

چندی پیش بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در واکنش به آسیب رساندن برخی از اوباش به آمبولانس‌ها گفته بود ««حتی در میدان جنگ هم وقتی فردی لباس سفید به تن دارد، کسی به سمت او حمله‌ور نمی‌شود، اما در اغتشاشات اخیر شماری از کارشناسان اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و دیگر مناطق کشور مصدوم شدند.» جمله مهمی که نشان می‌دهد میدان جنگی که در کف خیابان راه افتاده از قواعد جنگی هم پیروی نمی‌کند و هدف آن ایجاد نارضایتی عمومی، هرج و مرج و اختلال در خدمت‌رسانی به مردم است. در گفت‌وگویی که با دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور داشتیم وی درباره آخرین آمار آسیب به اموال سازمان اورژانس، آمار تکنسین‌های مجروح شده در اغتشاشات و دروغ و تهمت‌هایی که طی این مدت به پرسنل اورژانس زده شد توضیحاتی را ارائه داد.

چوب اغتشاش‌گران بر سر مدافعان سلامت + فیلم

۱۵۹ آمبولانس دچار آسیب شده‌اند

رئیس سازمان اورژانس کشور می‌گوید «تا کنون ۱۵۹ آمبولانس از ناوگان اورژانس کشور دچار آسیب شده‌اند، این آمبولانس‌ها در جهت کمک به مردم، بیماران بدحال و آسیب دیدگان سوانح استفاده می‌شوند. هر آمبولانس ما روزانه حدود ۵ ماموریت انجام می‌دهد و با خساراتی که به ناوگان ما وارد شده است روزانه ۸۰۰ ماموریت کاهش یافته است، این آسیب به جان مردم و بیماران است، بیمارانی که به دلیل آسیب دیدن به ناوگان اورژانس از دریافت خدمات محروم شده‌اند.

حدود ده فروند از آمبولانس‌های ما به طور کامل از رده خارج شده‌اند و مابقی نیز دچار آسیب‌هایی نظیر شکستگی شیشه خسارات دیگر شده‌اند، تعمیر و بازسازی آن‌ها زمانبر است و همین موضوع باعث می‌شود تا ارایه خدمات توسط این آمبولانس‌ها به تاخیر بیفتد و توان عملیاتی ما کاهش یافته است.»

ماجرای تردد آمبولانس‌های بدون پلاک

میعادفر در پاسخ به پرسشی درباره اتهام برخی اغتشاش‌گران درخصوص تردد آمبولانس‌ها بدون پلاک توضیح می‌دهد «تمام ماموریت‌های سازمان اورژانس کشور در سامانه ما ثبت و ضبط می‌شود، وقتی بیمار یا مصدومی با سازمان اورژانس تماس می‌گیرد نیروهای اورژانس بلافاصله برای انتقال بیماران به بیمارستان حاضر می‌شوند و خدمات را ارایه می‌دهند، همه عملیات‌های ما در سیستم ثبت می‌شود، برخی از گروه‌های خاص، طی روزهایی که جو کشور ملتهب بود و پرسنل ما درحال خدمت رسانی به آسیب دیدگان بودند تهمت‌های ناروایی را به ما وارد کردند، برخی با انتشار تصاویری از آمبولانس‌های بدون پلاک شروع به جوسازی کردند در صورتی که موضوع پلاک نشدن آمبولانس‌ها زمان زیادی است مطرح شده است و به دلیل اینکه برخی از آمبولانس‌ها چندسال پیش وارد کشور شده‌اند و به تازگی به ناوگان اضافه شده‌اند از نظر استاندارد به روز نیستند به همین دلیل شماره‌گذاری نشده‌اند. سازمان استاندارد به ما اعلام می‌کند که باید استاندارد به روز باشد اما بازدارندگی برخی قوانین باعث پلاک نشدن آنها شده است، همچنین دانشگاه‌ها نمی‌توانند هزینه‌های پلاک گذاری را پرداخت کنند، حدود سیصد دستگاه آمبولانس شماره‌گذاری نشده در کشور داریم.

از سوی دیگر تمام آمبولانس‌های ما دارای کد چهار رقمی هستند، این کد نشانگر این موضوع است که آمبولانس در مجموعه اورژانس در حال فعالیت است، از سوی دیگر مردم می‌توانند شکایات یا پیشنهادات خود را با تماس با شماره ۱۹۰ و اعلام کد آمبولانس اعلام کنند، روی همه آمبولانس‌ها نیز این شماره نصب شده است. برخی رفتارها در قبال نیروهای اورژانس بی اخلاقی و بی انصافی بوده است، برای برخی از این افراد سلامت بیماران اهمیتی ندارد، در حال حاضر حدود سه هزار آمبولانس ما فرسوده است و تحریک مردم توسط این افراد باعث خسارت به آمبولانس‌ها خواهد شد و خسارات دیدن آنها منجر به کاهش روند خدمت رسانی به مردم خواهد شد.»

بیشترین افرادی که از خدمات اورژانس استفاده می‌کنند قشر ضعیف جامعه هستند

وی با تاکید مججد بر اینکه روزانه ۸۰۰ ماموریت کاهش یافته است توضیح می‌دهد « بیشترین افرادی که از خدمات اورژانس کشور استفاده می‌کنند قشر ضعیف جامعه هستند، ممکن است این افراد توان مالی برای استفاده از بخش خصوصی را نداشته باشند و از همین رو از خدمات رایگان ما استفاده می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم هزینه‌های درمانی آن‌ها را کاهش دهیم. توجه داشته باشید که خرید هر دستگاه آمبولانس برای ما حدود ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و با توجه به تحریم‌ها واردات آن‌ها نیز آسان نیست.

برخی نیز در فضای مجازی تهمت ناروا به پرسنل خدوم کشور زدند و گفتند اورژانس نیروهای نظامی را با آمبولانس جا به جا می‌کند، در حوادث و دعوا وقتی بین چند نفر درگیری رخ می‌دهد ما به همه خدمات ارایه می‌کنیم، در ماجرای اغتشاشات نیز ممکن است مردم عادی، نیروهای مدافع امنیت و اغتشاشگران و افراد فریب خورده هم آسیب ببینند، اورژانس به همه خدمت‌رسانی کرده است مگر ممکن است ما به نیروی نظامی یا مردمی که بدون داشتن هیچ نقشی در اغتشاش آسیب دیده‌اند امدادرسانی نکنیم؟»

مجروح شدن پانزده نفر از پرسنل اورژانس توسط اغتشاش‌گران

وی همچنین درخصوص برخی اظهارات غلط درخصوص انتقال نیروهای نظامی به وسیله آمبولانس توضیح می‌دهد «هر آمبولانسی از هر نقطه‌ای حرکت کند، ردیابی می‌شود و مشخصات همه بیماران در سیستم ما ثبت می‌شود، از سوی دیگر سیستم‌های نظامی خودشان معاونت بهداشت و درمان دارند، بیمارستان دارند و انواع و اقسام رزمایش‌ها و مانورهای امدادی را برای امدادرسانی به نیروهای نظامی انجام می‌دهند و نیازی به خدمات ما ندارند. عمدتا آنها از یگان‌های خود استفاده می‌کنند و ما نیز بر وظیفه ذاتی خود عمل خواهیم کرد، هیچ‌گاه از فردی که با ما تماس گرفته است سوال نمی‌کنیم که شما مسلمان هستید یا مسیحی، سیه پوست هستی یا سفید پوست! وظیفه ما گرفتن شرح حال از بیمار و امدادرسانی به مصدوم است و برای ما تنها چیزی که اهمیت دارد کمک به نجات جان انسان‌ها است. طی اغتشاشات اخیر حدود پانزده نفر از نیروهای ما که در دوران کرونا از دل و جان برای خدمت به مردم تلاش کردند آسیب دیده‌اند که یکی از آن‌ها در حال طی کردن آخرین مراحل درمانی است.»

***

رفتار آشوبگران نشان می‌دهد این افراد معترض نیستند، مگر شخص معترض چاقو به دست می‌گیرد یا دست به اقدامات وحشیانه می‌زند؟ مرور حوادث روزهای گذشته نشان می‌دهد تعدادی آتش‌نشان که در حوادث خاصی همچون پلاسکو برای آتش‌نشان‌ها و فداکاری‌های‌شان سینه چاک می‌دهند هدف حمله‌های کور آشوبگران قرار گرفتند. تخریب اتوبوس‌ها، بانک‌ها و اموال عمومی نیز از جمله دیگر جنایات این افراد بوده است که از همین رو مردم خواهان برخورد قاطع با این افراد هستند، افرادی که طی روزهای گذشته تلاش کردند با ایجاد وحشت زندگی مردم را مختل کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • RU ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 0
    متاسفانه وقتی پیش دکترهای پول پرست میروید مثل رادیو تلویزیون منافقین فقط سیاه نمایی میبینی و حرف مفت......اینها اگر خود بایدن هم بیاید و قسم بخورد که من این آمبولانس را آتش زده ام خواهند گفت جمهوری اسلامی این بنده خدا را چیز خور کرده دارد هزیان میگوید....از اول انقلاب این گروه شغلی علی رغم بیشترین منفعت از این نظام بیشترین نق ها را زده و بیشترین سم پاشی را کرده اند
  • سید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 0
    شعبان بی مخ ها روال شان همین است که تخریب کنند و بسوزانند و غارت کنند! چون فاقد قوه عاقله و شعور هستند! اما اغتشاشگران یقه سفیدی مانند تاجیک، زیباکلام، حضرتی، تاجزاده، حجاریان و دیگر تهوع آوران موسوم به اصلاح طلبان را باید به جرم عروسک گردانی شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها سریعتر مجازات کرد! هرچند که همین یقه سفیدهای تهوع آور خود هم عروسک خیمه شب بازی اربابان غربی شان هستند!
  • عبدالله مومن IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 0
    اقلا پانصد میلیارد تومان خسارت ازین اوباش برای جایگزینی آمبولانس ها بگیرید تا بعد ازین. جفتک زدن یادشان برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس