5 ویژگی تیمی آمریکا و تفاوت‌های تیم‌ کی‌روش از انگلیس تا ولز

کارشناس و مربی فوتبال کشورمان به تحلیل شرایط تیم ملی و سومین حریفش در جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.

به گزارش مشرق، ایمان عالمی درخصوص شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان پس از انجام دو بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: انگلیس تیم خیلی خوب و جوانی در اختیار دارد. بازی خیلی روانی را ارائه داد. چیدمان کی‌روش در بازی اول مشکلاتی داشت اما به هر حال آن بازی هرچه که بود گذشت و تمام شد و چیدمان تیم هم چه بد و چه خوب نظر سرمربی بود.

۵ ویژگی تیمی آمریکا

وی افزود: اما مقابل ولز، تیم ملی هم چیدمان خوبی داشت و هم منسجم بود. بازیکنان هدف مشخصی داشتند و عملکرد خیلی خوبی ارائه دادند. برنامه‌ریزی خیلی خوبی وجود داشت و به نظرم مستحق این برد بودیم. دو بار به تیر دروازه زدیم، دو بار هم گلزنی کردیم. همه کار انجام دادیم و حالا امیدها برای صعود دوباره زنده شده است.

کارشناس فوتبال، در مورد بازی سوم تیم ملی عنوان کرد: بازی با آمریکا بسیار سخت است. دیدار این تیم مقابل ولز و انگلیس را دیدم. بازیکنان آمریکا در دفاع، پوشش‌های خیلی خوبی دارند. تراکم دفاعی آن‌ها منسجم است.در حمله و ضدحمله سرعت بسیار بالایی دارند. انتقال بازی در این تیم بسیار خوب است. قدرت حمل توپ این تیم نیز بالا است. این چالشی است که بچه‌ها در بازی سوم دارند. امیدوارم نمایش خوب و قابل توجهی داشته باشند.

مقابل ولز چیدمان خوبی داشتیم و بازیکنان هم هدفدار بودند

وی در مورد اینکه تیم ملی پس از باخت سنگین به انگلیس شرایط متفاوتی مقابل ولز داشت، تصریح کرد: به نظر تیم ملی ریکاوری ذهنی خیلی خوبی داشت. هم از نظر روحی و روانی کادر فنی روی تیم کار کرده بود. هم اینکه چیدمان بسیار خوبی داشتیم. همه بازیکنان مانند رامین رضائیان، سردار آزمون و احسان حاج صفی عملکرد خیلی خوبی داشتند. شاید در بازی اول، تیم افت و خیزهای زیادی داشت اما در این بازی، بازیکنان منسجم و هدف‌دار بودند. وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند و بازی خوبی انجام شد. امیدوارم این شرایط تداوم داشته باشد و مقابل آمریکا روند خوب خودشان را ادامه بدهند.

تیم کی روش هجومی تر شد

عالمی در مورد استفاده هم‌زمان طارمی و آزمون در ترکیب تیم ملی و شکل بازی مقابل ولز گفت: شکل بازی تیم هجومی‌تر شده بود. حضور قلی‌زاده خیلی مفید بود. آزمون و طارمی در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و هر کسی انتظار دارد آن‌ها عملکرد درخشانی داشته باشند. همان کاری که مقابل ولز انجام دادند. در این بازی هارمونی خوبی داشتیم و بازیکنان در موقعیت‌های مناسب قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

ایران در ضد حملات خطرناک است

حسینی روی گل‌های خورده مقصر نبود

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد خوب چشمی و حسینی مقابل ولز با وجود انتقاداتی که از این دو بازیکن پس از بازی با انگلیس مطرح شد و حتی برخی حسینی را مقصر نتیجه بازی اول می‌دانستند، اظهار داشت: این‌طور نیست. حسینی روی گل‌های خورده تقصیر زیادی نداشت. پس از مصدومیت بیرانوند، او درون دروازه ایستاد. این اتفاق در شرایطی افتاد که انگلیس خیلی روان کار می‌کرد و مشکلاتی در دفاع هم داشتیم. بنابراین نمی‌توان گفت حسینی مقصر بود.

عالمی تصریح کرد: مقابل ولز همه بازیکنان در شرایط خوبی قرار داشتند. در بازی اول روزبه چشمی کیفیت خودش را آن طور که باید نشان نداد اما مقابل ولز به خوبی خودش را در فضای شوت‌زنی قرار داد. همه تیم تلاش کردند تا برنده این بازی شدیم و شرایط را به گونه‌ای رقم زدیم که با یک مساوی هم بتوانیم صعود کنیم. بردمان مقابل آمریکا دور از دسترس نیست. بازیکنان باید تلاش کنند تا این شرایط تداوم داشته باشد و به موفقیت برسیم.

انگلیس مقابل آمریکا توان خودش را از دست داد

وی در خصوص شرایط تیم آمریکا گفت: یک تیم خیلی سخت‌کوش است. همانطور که اشاره شد؛ تراکم دفاعی ، قدرت انتقال، سرعت حمل توپ و حمله کردن آن‌ها خیلی خوب است‌. انگلیس در دقایق پایانی بازی با آمریکا توان خودش را از دست داد و سعی کرد با مساوی از زمین خارج شود. حتی آمریکا می‌توانست به گل برسد. الان ما بازی سوم را پیش رو داریم و بازیکنان به هماهنگی خوبی رسیده‌اند. ان‌شاالله تیم ما با قابلیت فنی که دارد، استراتژی بهتری داشته باشد تا نتیجه لازم را بگیرد.

عالمی گفت: برنامه‌ آمریکا این است که عقب بنشیند و ضدحمله بزند. همان کاری که مقابل انگلیس انجام دادند. آمریکا در نیمه اول بازی اول مقابل ولز هم خوب کار کرد اما در نیمه دوم، ولز شرایط بهتری پیدا کرد و توانست با یک پنالتی بازی را به تساوی بکشاند.

مربی تیم هوادار افزود: جام جهانی امسال شگفتی‌های زیادی داشت. ژاپن مقابل آلمان یا عربستان مقابل آرژانتین و خوشبختانه ایران مقابل ولز. از قبل نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و باید ببینیم استراتژی کی‌روش و همکارانش برای این بازی چگونه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    واقعا کم هوش هستند بک عده کارشناس ، بازی انکلیس امریکا تبانی کامل بود مثل یازده بازی گذشته بین دو تیم ، همانطور که بازی آرژانتین عربستان تبانی بود ، تیم امریکا را به راحتی خواهیم برد اولا گلزن ندارند ،دوما تجربه ندارند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس