۹ بیماری خاص زیر چتر حمایتی پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیر کل بیمه سلامت گلستان از تحت پوشش قرار گرفتن ۹ بیماری خاص از سوی این بیمه خبر داد.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه بیماران خاص به سامانه شهروندی بیمه سلامت مراجعه کنند و در این سامانه تقاضای حمایت بدهند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: پس از آنکه بیماران به سامانه مراجعه کردند نام بیماری برای آنها باز خواهد شد، در صورتی که وزارت بهداشت از طریق سامانه به آنها اطلاع بدهد که شما شناسایی و یا تأیید نشده‌اید، آنها باید تقاضای خود را ارسال و پس از اعلام سامانه مشخصات خود به وزارت درمان ارسال کنند و در این صورت شناخته شده و نشان دار خواهند شد.

حسینی گفت: در صورتی که بیماران خاص نشان دار شوند در کل کشور می‌توانند از مزایای بیمه‌ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۱، مقرر شد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از سازمان بیمه سلامت هستند از مزایای پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی ستاره دار شامل کار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و اورتزوپروتز که پیش از این در تعهد بیمه پایه نبوده، بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اضافه کرد: ضمناً پوشش بیمه‌ای خدمات فوق ۷۰ درصد تعرفه مصوب بخش ارائه دهنده (دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی) است.

وی افزود: تمام معلولان تحت پوشش بهزیستی که واجد پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت باشند توسط سازمان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت معرفی شده و همه این افراد به صورت متمرکز در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت نشان دار شده اند.

حسینی ادامه داد: این افراد با مراجعه به پزشکان مربوطه (عمومی – متخصص) در صورت تجویز الکترونیک خدمات توانبخشی در ارتباط با معلولیت آنها و مراجعه به مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس