ناوگروه ایران اقیانوس آرام و دور کره زمین را دریانوردی می کند

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به توانمندی دفاعی ایران گفت: ناوگروه ما درحال دریانوردی در اقیانوس آرام و دور کره زمین است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با با اشاره به راهبردی بودن نیروی دریایی به تلاش‌ها و مجاهدت این نیروی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی دریایی با عملیات‌های متعدد در دوران دفاع مقدس و سال‌های آغازین، شاهرگ اقتصادی عراق و رژیم بعث را از بین برد و بر پیکره آن ضربه مهلکی وارد کرد.

وی با عنوان اینکه در حوزه‌های مختلف شاهد کسب موفقیت‌هایی هستیم، جهاد تبیین را برای بیان دستاوردها ضروری دانست و گفت: شبکه‌های معاند و خارجی محاسن ما را نادیده می‌گیرند و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دستاوردهای چشمگیری داشته است.

امیر شفقت رودسری گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی با چند عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید شاهرگ اقتصاد و صادرات نفت صدام را از بین برد و نیروی دریایی با اسکورت کاروان اجازه نداد حتی یک روز صادرات نفت از جزایر و بنادر ما قطع شود.

وی با با بیان اینکه نیروی دریایی با اقتدار سبب شد تا صادرات نفت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن قطع نشود، گفت: با رشادتهای صورت گرفته، مسیر دریا را برای ترانزیت و صادرات و واردات کالاهای اساسی امن کرد.

امیر شفقت رودسری اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی در دوران دفاع مقدس را از جمله دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: صیادت از دریا در حاکمیت جمهوری اسلامی قرار داشت و در عملیات مروارید بیش از ۷۰ درصد شناورهای عراق را مغروق کردیم.

وی سازندگی را راهبرد نیروی دریایی بیان کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا سازنده تجهیزات دریایی نیستند و جوانان ما در حوزه‌های دفاعی سازنده تجهیزاتی هستند که رعشه برتن نیروهای به ظاهر قدرتمند جهانی انداخته است و در حوزه‌های نظامی، پهپادی و زیرسطحی به توانمندی بالایی دست یافتیم و زییردریایی غدیر و فاتح ما اقدام به رصد و کنترل کنند و در حوزه سازندگی و تأمین تجهیزات نیز نیروی دریایی با تکیه بر توان داخلی و متخصصان بومی اقدام به ساخت مجهزترین شناورهای سطحی، زیرسطحی و غیره کرده است.

فرمانده دانشگاه دریایی نوشهر با عنوان اینکه امروز جوانان متخصص وطن در حوزه‌های دفاعی و نظامی سازنده پیشرفته‌ترین تجهیزات هستند، افزود: در حال حاضر تمامی نیازهای دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم و دریانوردهای موفقی را تجربه کردیم.

وی با اظهار اینکه امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر ناوها یپیشرفته و مجهزی نظیر سهند و دنا را می‌سازند، افزود: شناورهای ساخت داخل ایران در آب‌های بین المللی به اجرای مأموریت می‌پردازند.

امیر شقفت با عنوان اینکه نیروی دریایی در کنار برادران سپاه به گونه‌ای فعال است که تمامی نیازمندی‌های دفاعی در عرصه دریا، زیردریا و هوا را می‌سازد، گفت: امروز شناورهای ما در سواحل کشورهای مختلف درحال دریانوردی هستند و ناوگروه ما در حال دریانوردی در اقیانوس آرام و طی مسیر دور کره زمین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    ایوالله دمتون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس